Ik heb vanavond de achterste hardy-schijf vervangen op mijn TS ( die te koop is btw ) maar nu komt cardan ergens tegen aan, bij deellast en bij gas los. Er is gelukkig ook goed nieuws: de onbalans is volledig verdwenen.
Wat kan zoeits veroorzaken?
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3
Dat klinkt heel erg logisch.
Hoe lang zouden die opvulringen moeten zijn?
Als ik ze niet kan vinden dan haal ik een aantal van die ringen om ze er tussen te zetten.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3
bij mij waren de opvulringen 4 mm,maar ik denk dat het een soort balansringen zijn dus bij elke 75 mss wel anders zijn?
maar zou evengoed op elke 75 4 mm kunnen zijn.
Dan ga ik ook voor 4mm.
Alleen nog even de tijd proberen vrij te maken.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3
Door geduw en getrek bij v/v achterste hardy heeft middelste hardy en/of de middensteun die ook niet helemaal fris meer waren het laatste zetje gehad en nu loopt de boel aan?
Als de boel nu aanloopt en eerst niet zou je daar verse sporen van moeten kunnen zien. Dan weet je ook waar je het in moet zoeken.
Succes,
DJ
De cardan, hardyscjif,voorste cardanas lager en ophanglager heb ik een paar maanden geleden vervangen. De middelste donut zag er gewoon goed uit.
Ik ga volgende week kijken als ik het voor die tijd niet verkocht heb.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3
Dat denk ik ook.
Mijn plan is om de auto op de brug te zetten met lopende motor en dan iemaand te laten spelen met gaspedaal. Zo moet het ook snel te achterhalen zijn, lijkt mij.
Nu :
Alfa 159 1.9 Jtd Q-tronic te koop
Gehad:
Alfa 156 JTD 16v Berlina
Alfa 75 3.0. Qv
"Red Arrow"-not op G3 (zeg maar zweedse Lada)
Alfa 75 TS
Fiat Uno Turbo i.e. 1.4 (140 Pk's @1,0 bar; 160 Pk's @1,3 bar)
Fiat Uno Turbo i.e. Antiskid 1.3