ma jun 25, 2007 23:21
Jean, zelf heb ik een jaar of 10 (tot '97 of zo) met mijn Alfetta coupé zomer en winter door gereden, ook na grondige opknapbeurt begin negentiger jaren. Maar omdat ze in dit land sinds men ZOAB tot het ultieme asfalt hebben verheven en dientengevolge ook niet te geloven grote hoeveelheden pekel bij dreiging van het eerste de beste sneeuwvlokje over de weg uitstorten, ben ik 's-winters afgehaakt. Ik had gewoon geen zin meer om een paar keer in de week met een stoomcleaner de boel weer te "ontzouten" in de vrieskou.
Een auto van voor de pak hem beet '90-er jaren heeft, denk ik veels te veel richels en randjes, daar blijft al het zout in hangen. Dus als je je GTV6 niet binnen jaar of twee wilt afschrijven op de carrosserie, zou ik hem zeker niet 's-winters gaan gebruiken. Jammer, maar helaas.
De techniek is bij normale service gewoon betrouwbaar en redelijk eenvoudig, maar ook hier schijnen de onderdelen onderhand lastiger te vinden. Zo heb ik deze week best moeite moeten doen voor een paar originele stuurhuishoezen. En met jouw jaarkilometrage slijt er best wel wat, daar zal je weinig voordeel behalen schat ik zo.
En om je eerste vraag te beantwoorden: ik heb ze wel eens gezien GTV6 op gas, maar ze zijn volgens mij heel dun gezaaid.
Tot slot: auto rijden is bij voorbaat al niet voordelig, maar je hart volgen vaak al helemaal niet (bij mij althans). Ik zou die leaseauto aannemen en een GTV voor erbij.