dennis156

Ratelen/pingelen

zo jun 17, 2007 21:42

Hoi Allemaal.

Ik heb een 156 1,8ts uit 2001 ( 70.000km)met een vervelend zacht rateltje onder de motorkap.(net of de aanjager fan wat aanloopt)
Het ratelen is alleen waarneembaar tijdens het rijden.(belast dus)voornamelijk tussen de 2000/3000rpm, en gaat met het toerental mee.
Als ik de koppeling intrap,is het geluid verdwenen.
Het heeft ook niets met warme of koude motor te maken.
Het geluid is soms ook helemaal weg.
Ik heb al gedacht aan een bakgeluid,maar dan moet het (lijkt mij) eigenlijk altijd zijn.
Ik heb al gedacht aan de bekende nokkenasversteller,maar dan moet je het ook stationair horen of onbelast.
Tevens is het net of de motor,tijdens het gas "vast"houden af en toe pingelt,ook rond de 2000/3000rpm.
Daarom de laatste tijd ron98 getankt,en injectie systeem reiniger toegevoegd.maar tevergeefs!

Wel maken de injectors tijdens stationairlopen wat geluid (tikken), maar was volgens de garage geen probleem,en kwam wel vaker voor.
De examiner is aangesloten geweest,maar deze gaf ook helemaal niets aan.

Heeft iemand een idee,ervaring,of een sugestie ?.......ik hoor het graag! ,want ik kom er niet meer uit.

Dennis,

Kaat

RE: Ratelen/pingelen

vr jul 06, 2007 00:32

Dit lijkt op het p[robleem dat ik net heb gepost.
Als je het antwoord hebt, zou je mij dat dan kunnen laten weten.\
Als ik wat meer hoor, laat ik je het ook weten!
Groet en succes, Marc

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ratelen/pingelen

vr jul 06, 2007 01:08

Heren - Check als de wiedeweerga uw distributiestel (geen multiriem) Deze zijn nogal gevoelig en de 156ers waar dat op misgaat talrijk!

(goedkope distributie beurt gehad - spanner niet mee vervangen - later panne....Serieuze panne)....Ze zijn er...zat!

Hoop dat het bij jullie niet het geval is... :roll:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”