Ga je weer sleutelen ??
Aaanhaalmoment, das niet echt van toepassing, het lager moet "gesteld" worden adhv de naafmoer. (ze hanteren wel aanhaalmomenten, maar toch is er gevoel nodig)
Dus: naafmoer aandraaien tot pakweg 25Nm (of gewoon ff aantrekken) zodat het lager zich kan zetten. Dan moer terug los en, bewegend met het wiel, speling er uit draaien met de naafmoer. Op een bepaald moment kom je op een punt dat:
- de speling er uit is
-het wiel nog gewoon soepel rondgaat.
Dan draai je terug tot de eerste plek waar je de splitpen doorheen krijgt, pen er door en klaar. nog ff speling voelen, en na even rijden nog een keer voelen + eventueel bijstellen.
Maat dop, weet ik niet uit het hoofd, maar niks extreems, dacht een 24 of zo. (iig iets wat in een standaard 1/2 doppenset zit)
Het vervangen van het lager zelf, daar kunnen anderen je wel tips geven, heb ik ook nog niet gedaan (maar lijkt me eenvoudig) Voorkant kan gewoon er uit, achterste lager, denk ik, na verwijderen keerring ?
oh ja, stellen lager met je wiel gemonteerd he

anders heb je geen gevoel ivm speling
--------------
opzij trekken remmen....had ik ook plots vorig jaar, na de winter....wat heb ik gedaan....geleidepennen + veertjes vervangen, alles netjes schoongemaakt + koperpasta, ontluchten en klaar....
--------------
remleidingen: bedoel je echt de stalen leidingen ? of de slangen ? indien het laatste: Goodridge bij ARparts, 66 € of zo iets. Heuse verbetering. Valkuilen: uitkijken dat je de stalen leidingen niet aan gort draait (merk je meteen als je wartel los wil maken, opletten of de stalen leiding niet meedraait !!! anders draai je 'm stuk !!! WD40-en vooraf. Bevestiging in de steuntjes zat bij mij ook erg vast (moertjes). Maar op zich nergens drama's hoor...