Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

Niet meer remmen 33

wo apr 04, 2007 17:15

Toen ik een bepaalde ochtend met mijn Alfa 33 weg reed en aankwam op een kruising waarbij het licht op rood stond, wilde ik remmen, maar kon het pedaal volledig tot de grond indrukken, gelukkig dacht ik snel genoeg aan de handrem waarmee ik het voertuig tot stil stand kon brengen, ben toen omgekeerd en heb de auto met behulp van de handrem weer voor de deur kunnen zetten. Uiteraard de vraag wat het probleem kan wezen? Ik pomp de remvloeistof weg bij het indrukken van het pedaal, bij de cylinder van het pedaal zelf zie ik geen vloeistof lekkage, ik zelf denk aan een lekkage bij de remverdeler of 1 van de remcylinders. Wie herkend een soortgelijk probleem en of weet andere problemen aan te dragen die van doen kunnen zijn? Heb van het weekend pas weer tijd om er naar te kijken.

m.v.g.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Niet meer remmen 33

wo apr 04, 2007 17:20

Oke, heb je gecontroleerd of er voldoende remvloeistof aanwezig is in je reservoir?

zo niet, dan heb je lekkage.

op peil, dan is er misschien lucht aanwezig in je remsysteem.
dan moet je het remsysteem opnieuw ontluchten.

verdere dingen die je kunt checken,
remslangen voor (inwendig verstopt )
gangbaarheid klauwen voor.
werking remkrachtverdeler, controleren op gangbaarheid en lekkage.
remleidingen niet doorgeroest en natuurlijk of de cilinders achter niet lekken..

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 04, 2007 17:23

Inwendig lekke hoofdremcilinder?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

wo apr 04, 2007 17:26

Rem vloeistof lijkt weg te spuiten bij bediening van het pedaal. Er is dus duidelijk ergens een lek aanwezig.

Had al het vermoeden wat vloeistof kwijt te raken, maar op een zekere dag is dit dus plotseling heel erg geworden.

Avond ervoor de auto met goede remwerking voor de deur neergezet, de volgende ochtend kon ik totaal niet meer remmen, bij het bedienen van de rem voor de eerste keer, direct problemen (bedien mijn rem eigenlijk vrij weinig, dus was al een heel stuk op weg voordat ik de rem wilde bedienen, maar het had mijn 33 best kunnen kosten, als er op bepaalde kruisingen wel iemand aan was gekomen, want dan was ik waarschinlijk te laat geweest met de bediening van de handrem).

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 04, 2007 17:29

oke, dus je volgende stap is kijken waar jij je remvloeistof verliest...

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

wo apr 04, 2007 17:30

Yep

deconstruction
Newbie
Newbie

wo apr 04, 2007 17:37

Zie je niets aan bijvoorbeeld de binnenzijde van de achterbanden?

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 04, 2007 17:59

vul je tankje opnieuw met rem vloeistof roep er iemand bij laat die een aantal keer goed hard met draaiende motor op je rempedaal trappen en in getrapt houden als deze nog druk opbouwd (is bv bij een interne lek of een klein lekje) als er druk is en het pedaal zakt toch langzaam weer iets in is het je hoofdrem cilinder die inwendig lekt voor de rest gewoon ff kijken terwijl het pedaal flink bediend word het moet ergens uitspuiten want een beetje remsysteem werkt algauw op 150 a 200 bar bij volle bekrachting.....

probeer het boven geschreven maar eens en dan horen we het wel...... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”