Poell

twinspark in een Giulia

vr mar 09, 2007 10:14

geacht forum,
ik heb inmiddels een twinspark blok met injectie uit een 75 overgebouwd in een Giulia en het geheel aan de praat gekregen. ik moet alleen de retourleiding van de brandstof nog zien aan te sluiten.
moet ik daarvoor een benzine tank van een spider met injectie vinden, kan ik mn eigen tank aanpassen of zijn er andere trucs? Ik zag bv een Giulia waar de brandstofpomp en filter van een golf onder geplakt waren, ik los het liever met italiaanse middelen op. wie heeft goede raad?
groet, Philip

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

RE: twinspark in een Giulia

vr mar 09, 2007 11:30

Buongiorno,
Voor je vraag mbt de retourleiding, heb ik in onze Super met TS voor de volgende oplossing gekozen.
Extra aansluiting fabriceren naast de (aanvoer)leiding. Betekend dus vlotter demonteren en extra gat boren en stukje pijp hardsolderen direct naast de bestaande leiding. Deze oplossing gecopieerd van Hondaman en werkt perfect met behoud van originele looks. Maw de retourleiding loopt naast de aanvoer leiding.
Zal even kijken of ik een foto kan vinden ter ondersteuning van mijn uitleg.Heb je al een olosing voor de gaskabel?

Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr mar 09, 2007 12:01

Ik heb bij prinsbredevoort een spider tank gekocht. Daar zitten alle aansluitingen op. Heb ik natuurlijk geen gebruik van gemaakt gezien het vervallen van de injectie. 8) 8)

Ik heb ook wel eens een "oplossing" gezien door de retourleiding in de vulhals van de tank door te boren. Daarna de brandstofleiding in de hals laten zakken en klaar...... Persoonlijk zou ik het zo niet doen...... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

Poell

zo mar 11, 2007 08:14

inmiddels is mij door brummen een tank aangeboden uit een spider 4 voor € 150,- , vind ik aan de dure kant. de retourleiding naast de aanvoer en een gat boren lijkt me ook een goede oplossing. ik heb een gaskabel uit een 75 besteld of had ikk een fietsremkabel moeten nemen?
groet Philip

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 11, 2007 09:45

poell, je hebt niet de spider TANK nodig maar de tankVLOTTER unit. dus met retour spul. Kan je die niet los kopen van Robert?
En als je daar dan bent vraag of hij een gasstangenstelsel heeft voor een Spica spider. Die hebben een gaskabel ipv een gasstang. Dan ben je gauw klaar!
Dus gaspedaalunit van een amerikaanse spider.
Verder: succes!
Vraag, hoe heb je de brandstofpomp opgehangen? maakt die van jou ook zoveel herrie in de auto?

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 11, 2007 09:56

Precies. Via de vlotteropening kun je altijd gemakkelijk een retouraansluiting maken zonder de tank te beschadigen.De hele unit vervangen kan, maar ook op je bestaande unit kun je gemakkelijk een aansluiting maken. De pomp zou ik helemaal in rubber ophangen Je kunt los van die kleine "silentblocs" kopen. ( Fabory) Die dingen koeten een paar Euro/ stuk en aan weerszijden zit een draadeindje. Je hebt dan gegarandeerd een stil werkende pomp. ( Waarom een dure pomp kopen als er op de sloop onder allerlei Golfjes ed pompen zat hangen. Alfa maakt ze ook niet zelf. )

Gaskabels kun je overnemen van de 75 of natuurlijk het Spica setje.Het is maar net hoeveel werk je wilt hebben en hoe handig je bent. Ik heb mij vroeger altijd goed kunen redden met motorfietsspul.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 11, 2007 10:33

Buongiorno,
Brandstof pomp & filter gebruiken van de 75 met de bijbehorende montage rubbers, werkt perfect en geruisloos.
Gaskabel oplossing is heeeeeel eenvoudig. Heb mij verbaasd over de manier waarop mede TS rijders de gaskabel bediening hebben gefabriceerd echter kwam zelf met de volgende oplossing.
Koop een motorfiets gaskabel welke voorzien is van een 90 graden bocht stukje. Maak tevens een beugeltje (van bv een hoekprofieltje alu) welke je monteerd aan de gashevel welke aan de uitlaatzijde uit het schutbord komt. Je monteerd de kabel met 90 graden bocht dan vanonder af aan je gefabriceerde steuntje en aan de hevel. En ziedaar een oplossing waarvoor men geen gaten hoeft te boren en waarvan de kabelloop uit het zicht zit. Zal even wat foto's maken ter ondersteuning.

De meeste en naar mijn idee de beste zijn de eenvoudigste oplossingen :wink: .
Succes verder,
Saluti,
Laatst gewijzigd door MiaGiulia op ma mar 12, 2007 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

Poell

zo mar 11, 2007 13:43

de pomp en filter heb ik van de 75 genomen en die maakt inderdaad flink herrie, dat ga ik nog veranderen.
de gaskabel met 90 graden stuk zal ik proberen, stuur maar wat foto's graag hoe je dat gedaan hebt.
ik ga nog kijken of ik alleen de vlotter van de spider kan krijgen.
allen bedankt voor tips,
Philip

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 11, 2007 17:07

Bij de berlina heb ik voor de benzine ook gewoon een reotourpijpje naast de aanzuigleiding gezet. Verder heb ik de kunststof hoofd en retourleiding van een 90 gebruikt. Pomp onder de achterbank gehangen in silent blocks zoals deze ook op de 90 zit. Ondanks ontbreken van interieur, geen extreme herrie van de pomp, zoemt gewoon zachtjes.
De gaskabel heb ik vanaf het inlaat gedeelte recht door het schutbord het interieur in laten lopen. Daar een bocht naar beneden gemaakt en weer het schutbord door zodat ik de kabel vast kon maken aan de inlaatzijde van het stangenstelsel. Heb daarmee de volledige slag en behalve extra gaten in het schutbord weinig voor hoeven aanpassen.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Poell

zo mar 11, 2007 17:50

Tazio,
die silent blocs bij je pomp zullen wel het verschil maken.
ik zie dat jij in Scheveningen zit, ik sleutel bij autocorse in de Sonoystraat, wellicht in de buurt. laat je Berlina een keer zien als je wil,
groet Philip

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 11, 2007 18:23

Dat is idd dichtbij. De Berlina staat helaas nog tussen de caravans te overwinteren. Zal ergens in april weer te voorschijn komen..............
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Poell

zo mar 11, 2007 20:35

zeg Giulia 2000ts
als je die vulhals van de spidertank niet gebruikt kan je m natuurlijk aan mij verkopen,
laat maar wat horen, groet Philip

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: twinspark in een Giulia

zo mar 11, 2007 20:40

zeg Giulia 2000ts
als je die vulhals van de spidertank niet gebruikt kan je m natuurlijk aan mij verkopen,
Dirkt verkoop niets. :lol: Die geeft het weg.. :wink:

Voordat ik met die vulhans zou zitten gaan klooien zou ik eerst een bekijken of je niet eenvoudigweg je vlotterelement kung t gebruiken. Dat ding schroef je er zo uit. Het einge wat je dan moet doen is een gaatje boren, er een buisje doorheen steken en duit buisje even latel lassen/hardsolderen. Daarna weer terugschroeven. Simpel, betrouwbaar en snel. Je gaat toch niet een hele tankhals aanpassen als het simpel en veilig kan??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 11, 2007 21:15

Buona sera Philip,

Hierbij enkele plaatjes van de oplossingen voor de retour leiding en de gaskabel bediening.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en van boven af gezien,
Afbeelding
Afbeelding

Succes verder,
Saluti,
Arthur
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: twinspark in een Giulia

ma mar 12, 2007 11:08

zeg Giulia 2000ts

Spidertank koop je zonder hals... Dus helaas, niks weg te geven... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”