Misschien hebben andere GTV-rijders dat ook? (Behalve het eeuwig brandende airbaglampje natuurlijk.....).
Mijn GTV 3.0 V6 24 V is van 1999, alles perfect, maar ondanks vele bezoeken aan de garage blijft het probleem toch bestaan. In bochten hoor ik namelijk steeds een piepend en zangerig geluid uit de voortrein komen. Wielophanging, stabilisatorstang, vering, schokbrekers, nylon rubbers, alles in orde en silent blocs ingevet. Geen waarneembare slijtage (km. stand 96.000), roest of vuil aanwezig. Het piepende geluid hoor je ook goed wanneer je over een van de vele wegverhogingen rijdt. Zou het misschien liggen aan de stuurbekrachtiging? Volgens de monteur niet, want ook die is nagekeken en in orde bevonden. De wiellagers zijn trouwens nog prima.
Een ander punt is het feit dat er veel windgeruis is bij het linkerportierraam. De rubbers zijn nog vrijwel nieuw en het raam sluit zichtbaar goed.
Naarmate de snelheid toeneemt wordt het windgeruis steeds erger. Wie van de GTV-rijders heeft hier ervaringen mee?
Vandaag zijn er nieuwe banden op de GTV gekomen: Michelin Primacy Pilot 205/50 W. De voorgaande banden waren Michelin Pilot en daar heb ik goede ervaringen mee. Maar na het lezen van diverse sites over waardering van banden, vraag ik me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Michelin heeft een goede naam, maar in diverse tests komen ze er vaak maar matig van af.