Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Ingedeukte bodemplaat, zelf te herstellen?

ma feb 26, 2007 08:20

Ik heb afgelopen weekend een ongelukje gehad met een assteun die waarschijnlijk teveel naar binnen stond op de kriksteun. resultaat is een naar binnen gedeukte bodemplaat en kriksteun.
Geen scheur / gat ofzo maar kan nu geen assteun meer plaatsen op die hoek.
Zou je dat zelf kunnen herstellen of maar het beste langs een schadehersteller gaan? Ik denk zelf aan met een moker vanuit het interieur de boel terug te slaan maar heb geen idee hoe dik de bodemplaat is en of dit dus gaat werken? (is bij de voetruimte bestuurderskant, kriksteun linksvoor dus)
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

harold
Full Member
Full Member

RE: Ingedeukte bodemplaat, zelf te herstellen?

ma feb 26, 2007 08:30

't geeft iig aan dat de steun cq bodem niet in een al te beste staat meer zijn helaas.
dus in het vervolg een assteun plaatsen waar íe hoort: onder een as ;)

zelfde geintje heb ik ook gehad bij mijn 75 na een beurt bij de garage, dacht de hele tijd dat er iets onder de vloerbedekking zat (vroeg me af hoe dat kon) maar bleek een ingedeukte bodemplaat.
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

AG
Full Member
Full Member

ma feb 26, 2007 08:51

Je kan de bodemplaat en kriksteun gewoon terug slaan met een moker. Maar je probleem is de dorpel daar hoorde de steun aan vast te zitten, je kan hem in ieder geval niet meer gebruiken.

AG

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 26, 2007 10:09

Als het allemaal een beetje van een kwaliteit is dat je denkt dat je er misschien met terugslaan geen positieve bijdrage geeft aan de kwaliteit van de auto - laat dan zitten en vervang eens de hele hoek.

Oudere Alfa's, iig alle transaxles die al een tijdje in nederland vertoeven NEVER NOOIT omhoog op de kriksteunen....
Die zitten er voor de sier namelijk :wink:

Ik gebruik geen assteunen maar de 2 koloms brug - maar in het verleden had ik erg veel lol van 2 boomstammen van ongeveeer 35/40 cm in de omtrek en ongeveer 30cm hoog. de auto gleed hier iig nooit overheen. Daarna opstapelen onder de werkbank. 8)

- zoek vooraan de balken op die wat meer naar het midden zitten (ben je bang voor de 2 opstaande naden dan kun je nog altijd een houten blokje pas maken (of hardrubber blokje)
- achteraan zoek ik altijd de bevestiging van de triangel aan het chassis.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 26, 2007 10:09

Gewoon terug meppen en daarna je kriksteun testen.
Kan zijn dat ie nu wederom makkelijker naar binnen wordt gedrukt.

Next time assteun goed plaatsen zodat hij niet eraf kan schuiven :wink:

Beezztie
Full Member
Full Member

ma feb 26, 2007 10:42

Dank voor reactie mannen! Het is hier niet misgegaan door een slechte bodem / balk. Wagen is vorig jaat uit Italië naar hier gehaald en heeft werkelijk geen spatje roest. Ook niet achter wielkappen / spatbordverbreders etc.
Zal voortaan idd de kriksteunen niet meer gebruiken (sowieso beter ivm beschadigen metaal / verwijderen beschermingslaag denk ik)

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 26, 2007 10:51

:shock: owww italiaan......MEPPEN ! :twisted:
een vuistje (kleine moker) eronder houden tegen de plaat om de vorm te behouden, van binnenuit meppen met beleid.

en gelijk in de protectie op de aanhechtingen van de kriksteun....want die heeft bewogen tov de plaat.

:wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ingedeukte bodemplaat, zelf te herstellen?

ma feb 26, 2007 13:31

:shock: owww italiaan......MEPPEN ! :twisted:

:wink:
:shock: :mrgreen:

Beezztie
Full Member
Full Member

ma feb 26, 2007 19:10

Done, ziet er weer heel behoorlijk uit. Had niet eens een moker nodig, flinke klauwhamer werkte ook.
Nu de boel weer goed in de Tectyl zetten en die kriksteun maar vermijden!

SCARB nr. 4755

Terug naar “Algemene Technische vragen”