Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 19:43

Kan iemand me vertellen wat de voor- en de nadelen zijn van/aan een 75 Turbo?

Ik wil binnenkort een andere 75 gaan kopen en weet wel dat de TS in principe de verstandigste keus is maar ja...
Een Turbo is toch ook wel héél leuk 8)


Dus, brand los zou ik zeggen...

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:12

TURBO NATUURLIJK

Een 75 Turbo is gewoon verschrikkelijk snel, en vooral leuk om te rijden.
betrouwbaarheid is erg afhankelijk van de bestuurder, maar als je je verstand erbij houdt zijn ze onverwoestbaar
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:15

Dat wil ik graag horen :wink:

Hoorde ook iets over klappende uitlaatspruitstukken... hoe zit dat?

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:21

uitlaatspruitstukken scheuren nog wel eens :wink: (understatement of the year :wink: )

de uitlaathuizen van de turbo's scheuren ook wel eens

pingelsensoren willen nog wel eens storingen geven

verder zijn ze net zo betrouwbaar als een TS of V6, maar dan sneller :wink:











veeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller :twisted:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:25

Lichtmetalen blok + drukvulling = Sjonnie's recept voor vette hap :twisted:

Na drie dagen 's-ochtends vol gas de straat uit staan er ineens drie in plaats van twee zwarte strepen op de weg. Twee straten verder doen buurtbewoners een vreugdedans rondom Sjonnie's ontzielde Alfa.

Ja. Die turbo is echt wel geinig, maar wel gewoon luisteren als iemand zegt dat je de eerste paar kilometer rustig aan moet doen. Op zich geldt dat voor elke Alfa uit die tijd, maar de turbo bijt een stuk venijniger terug en daar heb je later echt wel spijt van. De Twin-Spark is een stuk minder kritisch, dus die overleeft ook wel een ritje met BOB (je vrouw :wink:) achter het stuur...

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:37

Pfft... ik blij dat ik geen Sjonnie heet.

Vol gas wegrijden met koude motor heb ik nog nooit gedaan, dat is voor geen enkele auto goed... Alfa of geen Alfa.
Voor wat betreft het BOB verhaal... m'n vriendin rijdt alleen automaat dus die zal toch nooit in de 75 rijden en aan het venijnige Turbo verhaal is ook wat te doen heb ik vernomen.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:48

Dat venijnige is juist het leuke..

Aleen eerst zorgen dat het muilkorfje goed zit voordat je 'm loslaat :biggrin:

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:56

Dat venijnige is juist het leuke..
Venum est in Turbo... :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 20:58

Turbo....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 21:35

Rav.. wat nu ? Ben je over de dam ?? :wink:

Egbertone@ Je moet ze eigenlijk allebei proberen. Qua stuur / rijgedrag zijn ze voor normaal gebruik hetzelfde.

Ik heb een redelijk rappe turbo ( moletti getuned) en ik heb een aantal keren in de V6 van Giulia tom gereden

Die V6 heeft een heerlijk geluid en het vermogen is er meteen en loopt lineair op ( noem je dat zo?). Dat vermogen is voldoende
Die turbo van mij rijdt eigenlijk zoals een normale 1.8 TOTDAT de turbo druk erin komt. Dan krijg je de spreekwoordelijke schop in je rug. De meeste kracht zit in het toerengebied tussen 2500-4500 ( ik heb een hele lange bak).
Het rijdt echter een stuk onrustiger. Het is wel leuker om te spelen met die druk.

Het heeft beiden zijn voor en nadelen. Als je mij om een eerlijke mening vraagt ( en dat doe je) zou ik voor dagelijks gebruik een V6 nemen.. Wil je spelen.... dan neem je een turbo .

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 21:36

dagelijks met een turbo is heel goed te doen, heb ik ook een paar jaar gedaan
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 21:45

lekker allemaal turbo gaan rijden....

worden de V6 tenminste nog meer geld waard!

een turbo is natuurlijk een zwakte bod.....
iets hard laten gaan met een turbo kan iedere motorbouwer.....

:wink:


serieus: je kan vragen wat je wil maar er zijn altijd voor en tegenstanders......
t is meer wat jij wil en wat je ervoor over hebt. De V6 is duurder in onderdelen maar de turbo heeft een aantal hele dure (v6) onderdelen maar ook de goedkopere 1800 onderdelen.....
turbo revisie is een dure reparatie maar de V6 heeft er zo ook wel een paar...

Een V6 ziet er onder de kap natuurlijk veel mooier en stoerder uit.....een turbo ziet er veeel minder mooi uit maar een heleboel vinden dat allemaal bijzaak :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 22:08

Turbo :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 22:22

Mwooaah...

Hier in de Sei vind ik 'm er toch wel een beetje verloren bijliggen, maar het geluid van die zes open keeltjes kan geen turbogejank tegenop :wink:

Maar da's voor papa hè? De kinderen mogen nog spelen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: 75 Turbo... waarom wel, waarom niet?

di jan 16, 2007 22:25

Tja, Egbert...
Ik heb het idee dat je het al lang al weet en ons, de forummers, gebruikt om de knoop door te hakken die je zelf niet durft door te hakken.
Wees een vent! Dit gedrag is geen turbo waardig!

Maar goed, je gaat toch voor een turbo. dat is wel duidelijk. Maar hou op met het twijfelen!!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Terug naar “Algemene Technische vragen”