Lon
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ Website

Schade door brokstuk op A1

wo sep 13, 2006 13:10

Dat was ff schrikken gister...

Rij ik op de A1 richting amersfoort thv hm 10.5 komt er vanuit de linker rijstrook een brokstuk mijn kant op over de weg.....

Helaas rijden er rechts en links van mij auto's dus kan ik geen kant op.. en moet dus over dat brok stuk heen.. (grot: 50cm x 30cm x 20cm)

gelukkig bleef de 33 rechtdoor gaan na de aanvaring met het brokstuk... en kon ik rustig en veilig naar de vluchtstrook komen om de schade op te nemen en 112 te bellen om door te geven dat er puin op de weg ligt (kan nl. levensgevaarlijk zijn dus daar mag/MOET je 112 voor bellen !!!)

conclusie: kids, m'n vriendin in ik ongedeerd... alleen geschrokken..
Auto: linker achter velg aan gort + lekke band, draagarm link voor heeft een deuk mogelijk zelfs krom, bodem met deuken en krassen, en m'n punt gave linker mistlamp helemaal aan gort en m'n voor bumper aan gort

Schade is dus behoorlijk.

Rijkswaterstaat is verhaal komen halen om uit te vissen wat er op de weg lag, maar hebben helaas niets kunnen vinden voor zover ik weet.. (na het gesprek zijn ze nog een keer gaan kijken.. dus ik hoop dat ze iets hebben gevonden die tweede keer.)

Zij advisserde mij om via het waarborgfonds de schade te claimen... mja dan komt het.. daarvoor moet IK aantonen dat het brokstuk afgevallen lading is of een onderdeel is van een motorvoertuig..
Hoe kun je zien wat er ineens voor je komt als je 100 km/h rijdt en de levens van je kids, vriendin en jezelf probeerdt te redden.... tja daar hadden ze geen antwoord op maar de bewijs last blijft bij mij liggen... ja daar heb ik wat aan... eikels..

Dus nu maar weer met Rijkswaterstaat gebeld om na te vragen wat er gevonden is op de weg.......

Zucht.... bureaucratie... :'(

Zijn er hier misschien mensen die gister tussen 13:45 en 14:15 op de A1 richting Amersfoort tussen hm 10 en 12 (voor afslag weesp) iets op de weg hebben zien liggen en daar een verklaring over willen afgeven..?????
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Schade door brokstuk op A1

wo sep 13, 2006 13:42

lijkt me best lastig als ze niks kunnen vinden ook.

ik heb het ook een paar keer gehad dat ik moest uitwijken voor onderdelen.
hoe vaak zie je wel niet dat een vrachtwagen een klapband heeft gehad en dat de hele wielkuip en dat soort rommel op het wegdek ligt

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Schade door brokstuk op A1

wo sep 13, 2006 17:29

Dat was ff schrikken gister...
Zijn er hier misschien mensen die gister tussen 13:45 en 14:15 op de A1 richting Amersfoort tussen hm 10 en 12 (voor afslag weesp) iets op de weg hebben zien liggen en daar een verklaring over willen afgeven..?????
Ja ik heb daar gereden rond die tijd en ik kan mij herinneren dat ik daar in de buurt een enorm stuk vrachtwagenband heb gezien!
Deze lag links tegen de kant aan, maar ik moest toch even 1,5 meter naar recht uitwijken.Als ik het goed heb in de buurt van de extra rijstrook, die net open was.
Ik heb verder geen solide stuk gezien. Was het brokstuk mischien een stuk velg?? Dat zou veel verklaren!

arthurvdstoel

wo sep 13, 2006 18:34

ik wil wel wat verklaren hoor :wink: 8)

Furrikain
Full Member
Full Member

wo sep 13, 2006 20:05

Waarvan mijn bloed vooral gaat koken bij dit soort geintjes, is dat het vaak door luiheid of gewoon pure onverschilligheid van de mensen komt. Zo heb ik ook al eens achter een oplegger met bouwmaterialen gereden waar stukken beton ter grootte van golf- en tennisballen zomaar afstuiterden, stel je voor dat je voor vertrek even het laadplatform schoonveegt...

Dit weekend ook nog, plots zie ik op de snelweg een stuk metaal van onder de wielen van m'n voorganger vliegen. Gelukkig reed ik nogal dicht achter hem (we reden in colonne naar een meeting) zodat het stuk ter hoogte van bumper al op m'n GTV klapte en niet op m'n raam of lak. BIj aankomst bleek er idd een platgereden half liter blik jupiler in m'n grille te steken. Hoe asociaal moet je zijn om halve liters te zuipen al rijdend op de snelweg en vervolgens ze nog gewoon door je raam te flikkeren, samen met nog wat afval :evil: Twee lege chipszakken mocht ik ook nog uit de ophanging vissen (en niet uit de distributie godzijdank :P).

Ik hoop dat je je schade toch nog vergoed krijgt en dat de verantwoordelijke ooit eens tegen de lamp loopt, mocht het niet gewoon om een onvoorkomelijk ongeluk gaan. Gezien de huidige trend mag je nog van geluk spreken dat het niet om een uit de lucht donderende stoeptegel gaat ;)

En ja, van dit soort dingen kookt m'n potje over, je zou maares in paniek uitwijken met je kinderen in de auto...

wolters

wo sep 13, 2006 20:24

mocht het zo zijn dat er rommel van een laadbak of een aanhanger valt en je ziet dit moet je melding van maken en liefst het kenteken noteren
daar de chauffeur een plicht hebben(meesten alweer vergeten) om de laat vloer schoon te maken zo dat dit niet kan gebeuren en staat tevens een stevige boete voor

greetz wolters uit de polder

PDAHazzard

zo sep 17, 2006 17:25

Ik zit veel op de weg. ik ben de 13e ook op de A1 geweest vanuit Amsterdam naar Apeldoorn en ik kan mij inderdaad een behoorlijk stuk rubber herinneren vlak naast de meest linker rijstrook. Ik wil best iets verklaren. Ik heb het bezoek in zaanstad in mijn agenda staan..... 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”