Meestal zitten die hulpkoppelingscilinders gigantisch vast gerot! Toevallig heb ik hem zelf ook net vervangen

In mijn geval kwam hij na een half uurtje wrikken met een bandenijzer, een hoop WD40 en wat pompen met de koppeling gewoon netjes los. Zoals Graffiaturo al zei wordt de hulpkoppelingscilinder met een seegerring (aan de bakkant) geborgd zodat hij door het aanduwen van de koppeling niet uit het oog kan schieten
Even een paar tips:
-ff een schuurpapiertje langs de binnenkant van het oog EN de kant waar die ring tegenaan valt halen zodat dat ontdaan is van vuil/pekel etc.
-voordat je de hulkoppelingscilinder monteert er voor zorgen dat de pen (die los in het rubber zit) alvast tussen de cilinder en koppelingsgaffel zit.
-Met een beetje beleid kan je de oude er netjes af halen en deze hergebruiken. Voor de handigheid had ik alvast en nieuwe gehaald

-van tevoren even goed kijken in welk randje je de seegerring moet laten vallen (want in mijn geval had ik meerdere randjes)
PS: Ik weet niet hoe lang je die 33 nog blijft rijden, maar misschien kan je de hulpkoppelingscilinder alvast insmeren met kopervet. Gaat ie over 10 jaar makkelijker los