yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Alfetta GTV 2.0 streetreeser: wat is de stekker op pag 3?

di aug 22, 2006 22:51

Afgelopen zaterdag heb ik de 1979 Alfetta GTV 2.0 van frankalfa overgenomen. Foto's staan al in 'verslag van een autootje halen', en ik zal nog wel wat verse maken. Het is dus een 27-tinten-matrode-rees-GTV, met 5-gaats onderstel, rode&gele koni's, zelfbouwkooi, verse remmerij inclusief slangen en achterklauwen, 'veerpootbrug', dikke nokkenassen, kuipje en vierpunts. Wat er ook is, is enige roest (...) en enige plamuur her en der (en der, en der).

Idee is om het ding straatlegaal te maken en gewoon af en toe mee te spelen/rijden. Maar daarvoor moet-ie dus eerst rijden, en dat doet-ie niet. Want er is geen verbinding tussen koppelingspedaal en koppeling. Mijn diagnose (ongetwijfeld fout :wink: ) is dat de hoofdkoppelingscilinder de schuldige is. En die heb ik er dus net uit geklust. Wát een KTU-werkje. Je kunt met geen mogelijkheid bij de (vastgeroeste) inbussen aan de binnenkant, dus moet de hele 'pedalbox' van koppeling en rem eruit. En dus de hoofdremcilinder losgekoppeld, en... nou ja. Ik heb het hele pedalbox-ding maar meegenomen, want hoe ik de koppelingscilinder uiteindelijk daaruit krijg is me nog niet geheel duidelijk.

We houden u op de hoogte...
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma jan 22, 2007 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di aug 22, 2006 22:55

Zo, onderschrift weer vol? :P

Ben benieuwd wat het is en hoop dat het gaat lukken allemaal. Maar bij jou zal dat wel goedkomen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 23:31

Suc6 Yuri, ben benieuwd wat de 'apk-er op de hoek' er van gaat zeggen... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 22, 2006 23:44

Ach, alles wat voor een APK moet gebeuren zal ook wel gebeuren, zij het redelijk provisorisch (no-budget ipv low-buget). Wellicht moet ik er echt een zijruitmechanisme inklussen links, dat soort geneuzel. En 4x identiek gekleurde koplampjes hebben (mag je geel en wit gemengd hebben, dus geel dimlicht en wit grootlicht en vice versa?). Lampjes moeten het wel eerst gaan doen, maar dat lijkt me wel haalbaar :wink:

Overigens, ik belde Mascotte Zuid in Eindhoven voor een revisiesetje voor die koppelingscilinder, wordt me door Rob uit het hoofd meegedeeld dat er 3 typen cilinders zijn voor deze auto en dat ik de oude mee moet nemen om te zien welke het is... Over kennis van zaken gesproken :shock: :thumbs:

En gelijk maar weer verse remblokkeen voor de reeser America besteld, en ik denk dat ik ook een kannetje blauwe ATE meeneem voor in de GTV. Dat moet nu tóch ontlucht worden, dus dan kan dat er ook wel meteen in.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 1979 Alfetta GTV 2.0 streetreeser

di aug 22, 2006 23:46

Ach, alles wat voor een APK moet gebeuren zal ook wel gebeuren, zij het redelijk provisorisch (no-budget ipv low-buget). Wellicht moet ik er echt een zijruitmechanisme inklussen links, dat soort geneuzel. En 4x identiek gekleurde koplampjes hebben (mag je geel en wit gemengd hebben, dus geel dimlicht en wit grootlicht en vice versa?). Lampjes moeten het wel eerst gaan doen, maar dat lijkt me wel haalbaar :wink:
Indien zijruit 'aureooltje ' gebrek , kom t maar uit die grijze trekken...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

di aug 22, 2006 23:47

(mag je geel en wit gemengd hebben, dus geel dimlicht en wit grootlicht en vice versa?)
Ja dat mag. Ik heb zelfs jaren lang gele koplampen (H4) en witte verstralers (die tegelijk met grootlicht werkten) gehad. Als links hetzelfde is als rechts, is het goed, dus een wit linker dimlicht en een geel rechter dimlicht mag niet.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 26, 2006 21:56

Vandaag de gereviseerde hoofdkoppelingscilinder (bedankt Rob!) erin gefrommeld. Dat scheelt, er wordt nu vloeistof verplaatst bij intrappen van het pedaal. Helaas resulteert dat nog niet in een reactie van de hulpkoppelingscilinder. Vandaag nog geen tijd gehad om het spul te ontluchten, maar zelfs een niet ontlucht systeem moet toch enige reactie van de hulpkoppelingscilinder geven, lijkt me, of zit ik verkeerd? Als de hulpcilinder eraf moet, hoe kom ik in Godsnaam bij de aansluiting van de leiding? Daar zit de bodemplaat best wel voor :roll: Ding demonteren, naar achter trekken, kun je er dan bij?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 26, 2006 22:40

Vandaag de gereviseerde hoofdkoppelingscilinder (bedankt Rob!) erin gefrommeld. Dat scheelt, er wordt nu vloeistof verplaatst bij intrappen van het pedaal. Helaas resulteert dat nog niet in een reactie van de hulpkoppelingscilinder. Vandaag nog geen tijd gehad om het spul te ontluchten, maar zelfs een niet ontlucht systeem moet toch enige reactie van de hulpkoppelingscilinder geven, lijkt me, of zit ik verkeerd? Als de hulpcilinder eraf moet, hoe kom ik in Godsnaam bij de aansluiting van de leiding? Daar zit de bodemplaat best wel voor :roll: Ding demonteren, naar achter trekken, kun je er dan bij?
a) zie je verkeerd. ten minste als er maar genoeg lucht in zit: lucht is samendrukbaar en de drukgroep heeft veel weerstan) :wink:
b) ja, kun je zo bij. gewoon even compleet met slang verwijderen. Is eigenlijk zo gebeurd. Om er goed bij te kunnen haal ik wel 'altijd' :roll: de zes bouten van de dwarsdrager los. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 15, 2006 19:06

Zo, eindelijk weer eens iets kunnen doen. Koppeling ontlucht, en... HIJ DOET HET! Ware het niet dat de hulpkoppelingscylinder lekt. Dus nu de grote vraag:

Hoe krijg ik die eraf...?! Ik kan niet bij de boutkopjes... (dwarstraverse ligt al los en dat helpt niet).

De tank hangt er ook weer onder, dus ik denk dat het niet heel lang meer zal duren voordat-ie rijdt!

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 15, 2006 19:17

Yuri, ga je haar nog updaten met 75 onderdelen?, ennuh, de eeuwen oude vraag, foto's :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 15, 2006 22:01

Foto's komen, zodra ik mijn camera niet vergeet :oops: . Ik ga er in ieder geval een 75 V6 24mm stabi op zetten, en verder zie ik wel. 5-gaats onderstel zit er al onder, dus dat is alvast gedaan.

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 15, 2006 22:29

Voor nog handige tips omtrent het ombouwen is er een erg interessant topic van GTV (Roy) op het alfetta-gt.nl/forum http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=49

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 15, 2006 22:34

Zo, eindelijk weer eens iets kunnen doen. Koppeling ontlucht, en... HIJ DOET HET! Ware het niet dat de hulpkoppelingscylinder lekt. Dus nu de grote vraag:

Hoe krijg ik die eraf...?! Ik kan niet bij de boutkopjes... (dwarstraverse ligt al los en dat helpt niet).

De tank hangt er ook weer onder, dus ik denk dat het niet heel lang meer zal duren voordat-ie rijdt!
Tis idd erg lastig om bij de boutkopjes te komen,ik heb gewoon een steek/ringsleutel opgeofferd dus doormidden geslepen.Met veel engelengeduld kon ik de afgeslepen ringsleutel erover schuiven en de bout tegenhouden en aan de moeren draaien.Veel suc6 Yuri,ik heb het recent bij de mijne vervangen veel gepruts.En als je de nieuwe hulpcilinder gaat monteren eerst ontluchten met de ontluchtingsnippel aan de bovenzijde en na het onluchten pas definitief monteren.Anders krijg je hem echt niet goed ontlucht,ik heb de mijne hierdoor een keer extra kunnen demonteren en weer monteren. :wink: Sterkte!

easyrider
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo okt 15, 2006 23:43

Nog steeds niet gelukt met de hulpkoppelingscylinder Yuri ?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 16, 2006 19:37

Dus ik (optimist) kijk in het op het SS aangeschafte Kluwer handboek voor de Alfetta (GTV), want misschien staat daar een gouden tip in. En wat staat er? 'Maak de bevestigingsbouten los'. Dát helpt :blue_lol:

Terug naar “Projecten”