bartfrinking

parkeersensoren GT

zo feb 13, 2005 18:47

Ik sta op het punt een GT te kopen en hoor tegenstrijdige berichten over het nut of de onzin van de leverbare parkeersensoren......Iemand ervaring met die combi?

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

RE: parkeersensoren GT

zo feb 13, 2005 19:01

Lijkt mij dus helemaal niet verkeerd, waarom zou je het niet doen het kan alleen maar voordeel opleveren.
Vroeger hadden we een bumper als buffer, tegenwoordig behoort het tot de koets zelf. Het werkt gewoon goed maar sommigen mensen vinden het zielig dat je zoiets nodig hebt,
plakken er gelijk een etiket op en vinden je een sukkel. :wink:
Die kopen liever een trekhaak... kunnen ze het voelen dat het niet verder meer kan :lol:
Doen. 8) 8)
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 13, 2005 20:14

Ik heb in principe niets tegen parkeersensoren.
Een mooie uitkomst.

1 nadeel van die dingen, je ziet ze zitten.
Ik weet niet of het bij de GT dan ook een zwarte stippen parade is.

Als het zo is, dan hoop ik dat ze in de toekomst zulke dingen kunnen camoufleren.

Maar goed, da's het enigste stukkie kritiek.

Doen zou ik zeggen. :)
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

bartfrinking

ma feb 14, 2005 11:06

klasse, de meerprijs is weer ongeveer 500 euro maar goed het kan waarschijnlijk een hoop ellende schelen en op het totale plaatje...........................kan dat er ook nog wel bij. Moet zeggen dat het allemaal in kleur meegespoten is dus de sensoren vallen niet zo op.
Omdat de auto naar achteren nogal onoverzichtelijk is kan het misschien de uitkomst zijn. Gemak dient de mens zeggen ze wel eens maar ik vroeg me alleen af of iemand er ervaring mee heeft.
Bedankt!

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

ma feb 14, 2005 14:37

M'n broer heeft er achteraf (bij de Alfaboer!) op z'n 156 2.4 JTD laten zetten.

Ze vallen amper op, en zijn echt een meerwaarde als je gehaast bent...op een classic is het zeker een "no-go" maar op een moderne auto kan het zeker wel, en het is nog eens verdraaid handig ook!
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Andre

ma feb 14, 2005 16:50

Hallo Bart,

Ik heb direct op onze GT parkeer sensoren laten inbouwen door onze garage. Dus niet af fabriek. Dit scheelde enigzins in de aanschaf. Verder hebben wij zeeeeeeeeer veel plezier van deze sensoren, omdat het achteruit zicht nou niet zo super is :? :?

Het valt trouwens ook amper op. Een zwarte GT met zwarte sensoren. 8)

Dus doen en veel plezier met je nieuwe GT.

Groetjes André. 8) 8)

Virgindrive

ma feb 14, 2005 20:21

liever parkeer sensoren dan een trekhaak, trekhaak laat bij mij een spoor achter een parkeersensor niet? :lol: bedenk alleen dat het bij verkeerslichten vervelend kan zijn als er iemand achter je staat? weet niet of ze alleen werken wanneer de auto in de achteruit geschakeld staat? zou wel een oplossing zijn voor dit probleem, de oude systemen hadden dit nog niet, maar als ik kijk naar de 147 waarbij de ruitewisser aangaat als je achteruit inschakeld dan moet dit ook kunnen? 8) succes met het maken van de keuze.

Groet,

Virgin

Andre

ma feb 14, 2005 23:28

Nou ten eerste heeft de GT geen achterruit wisser :lol: :lol:

En ten tweede werkt hij alleen als de achteruit versnelling is ingelegd. 8) 8)

Ten derde heeft onze GT wel een trekhaak, maar natuurlijk met afneembare kogel. Op het moment dat ik de trekhaak monteer zit er ook iets achter, waardoor je als je achteruit rijd, dan constant een piep signaal krijgt. :?

Maar dit gebeurt zelden, dus meer voordelen, dan nadelen.

Groetjes André 8)

Coosje
Full Member
Full Member

di feb 15, 2005 08:03

Parkeersensoren, de zin en onzin ervan, je kunt er heerlijk over discussieren :biggrin:
Ik persoonlijk heb ze niet op mijn auto. Had hiervoor een GTV, waarin het achteruitzicht nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven was en daar zaten ze ook niet op.
Heb me er altijd prima mee weten te redden :blue_lol:
Afgelopen zondag bij de onderdelendag zag ik een GT in precies dezelfde uitvoering en kleur als de mijne. Met als uitzondering: parkeersensoren. Echt geen gezicht van die grote ronde knoppen op die prachtige bumper! Maar dat is mijn mening, dit even terzijde voor mensen die zich dan anders weer aangevallen voelen :wink:

Groetjes, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

psillen
Guru
Guru

Re: RE: parkeersensoren GT

wo feb 16, 2005 18:44

Afgelopen zondag bij de onderdelendag zag ik een GT in precies dezelfde uitvoering en kleur als de mijne. Met als uitzondering: parkeersensoren. Echt geen gezicht van die grote ronde knoppen op die prachtige bumper! Maar dat is mijn mening, dit even terzijde voor mensen die zich dan anders weer aangevallen voelen :wink:

Groetjes, Miranda
Dat de sensoren zinvol zijn wil ik geloven en zeker bij de Gt is het zicht naar achteren bijzonder matig.
Maar je hebt volledig gelijk, de parkeersensoren die Alfa op de Gt heeft gemonteerd, staan als een tang op een varken: heel lelijk :cry:

Kleine krasjes op de bumper zijn minder lelijk dan de af-fabriek sensoren. :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”