Mobster

Alfa romeo van mid-90's, regio-landgebonden?

vr mar 10, 2006 20:52

Binnenkort ga ik terug naar frankrijk en daaromtrent heb ik een aangename een droom gehad verleden nacht:
Enkele jaren geleden heb ik iemand op de autostrade nabij Orange gezien in een Bertone met achterin een vijgenboompje die hij meenam naar nederland. Het boompje zal wel geen grote vruchten gedragen hebben in nederland, maar het heeft me dus geraakt en weer aan het nadenken gezet:

Ik ben nu regelamtig aanwezig in bepaalde regio's in België, Frankrijk, Italië en Nederland en ik merk een alfa-mentaliteitsverschil:

Nederland: véééél alfa, brievenbussen, 75's en 33's type 1 of 2 kom je nog tegen, zelfs een arna gespot :shock: nederland houdt van oude alfa's, respect.

België: land van autoleningen en dus veel 156 sleesebakken, oude 33's en 75's alfa's staan weg te roesten voor dat laatste nieuwe beamertje. Minachting voor je strakke 33 of 75, maar volop bewondering voor mijn ogenschijnlijk dure MB van 75. Een Alfarespectloos landje noem ik dat, maar er zijn naturlijk uitzonderingen...

Frankrijk: 8) Fransmannen moeten wel GTV6 liefhebbers zijn, want die zie je echt overal (ik toch) écht abnormaal, ook goed onderhouden 75's veel vroegere carb versies, en natuurlijk veel verkommerde 33's, zoals overal ondergewaardeerd. :roll: :idea:

Het is misschien nog vroeg om conclusies te trekken, maar ik heb het gevoel dat Nederland en Frankrijk houdt van alfa's, er is zeker een mentaliteitsverschil tussen de verschillende landen, hoe en waarom weet ik dan weer niet, maar ik zoek antwoorden. :roll:

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa romeo van mid-90's, regio-landgebonden?

vr mar 10, 2006 21:09

Ik snap zeer goed dat je antwoorden zoekt na zo'n natte droom :wink: , maar ik vrees dat dit de foute plaats is om ze te vinden . De weinige Belgen die geen autolening ed hebben maar dus lekker sparen tot ze het gewenste kunnen kopen , zijn , al is het dan virtueel , naar Nederland uitgeweken .

Ik volg je dus helemaal in je bedenkingen en redeneringen . Dus die Merc is voor mij ook nooit een statussymbool geweest :lol:

Kristal

PS : Wel een mooi beeld hoor , met dat boompje . Ik zie het zo voor me en er verschijnt een aangenaam glimlachje op mijn gezicht ... :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr mar 10, 2006 21:20

Leuke droom :wink:

Toch vraag ik me dan af waarom er juist in Nederland zoveel alfaliefhebbers zijn?
Een alfa straalt naast klasse, raffinement en schoonheid ook iets ondeugend uit.
Iets wat je kunt koesteren en onderhouden, zou dit laatste datgene zijn waarom?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 10, 2006 21:27

156

164 Q4

Re: Alfa romeo van mid-90's, regio-landgebonden?

vr mar 10, 2006 21:51

Het is misschien nog vroeg om conclusies te trekken, maar ik heb het gevoel dat Nederland en Frankrijk houdt van alfa's,
Kon wel kloppen, je ziet ook heel erg vaak Alfa's in franse films verschijnen. Vooral de ietsje oudere films.
In Nederland had je toen die serie De Fabriek, daar kwam altijd een GTV6 in voor en wie kan zich nog die serie van de Dollydots herinneren? Die werd zwaar gesponsord door Alfa want iedereen reed daar in een Alfa. Kan me ook eigenlijk alleen die Alfa's nog voor de geest halen en dat was ook de enige redenen dat ik er naar keek trouwens.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”