Zudi
Junior Member
Junior Member

RE: 75 TS Semi racert

wo mei 05, 2010 09:49

Ik heb vorige week maandag mijn 146 racer laten keuren met alleen het benodigde voor de apk....

-Geen deurpanelen
-Vast kooi
-Geen dashboard
-Enz
Heb je vragen aan het meetings organisatie van het ar145c? Mail dan naar meetings@ar145c.nl !

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 05, 2010 10:20

Dat bedoel ik. APK op mijn 318iS met vaste kooi en kuipstoelen en stuff was ook geen probleem... :roll:

B-lex
Guru
Guru

wo mei 05, 2010 11:42

Kooi is toegestaan, alleen moet nog voetplaten maken en erin lassen, en kooi verven voor hij er in gaat.

Veel vorderingen gemaakt met de auto, en toen gingen we keuren.

-Afkeur op rotheid(20cmx5cm) bij chassisbalk/wielkuip voor
-Claxon die ineens weigert
-12v aansluiting die het maar af en toe doet, ivm losse raamventilator
-Massa Linkerachterlicht
-Uitlaat lek
-Onderste fuseekogels L+R

De auto staat nu bij de garage. Hij moest vorige week de stalling uit, en thuis op de stoep zie ik/mijn ouders het niet zitten.

En nog iets, er zit rechtsachter een flink gat in de kofferruimte, heeft iemand een idee om tijdelijk de tank op te hangen?
In de loop der tijd komt er natuurlijk een V6 tank in, maar heb voorlopig nog zat te doen.

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 05, 2010 12:04

stalen strip oid in de kofferbak leggen en de tank met een spanband aan vast maken? :?

is zoveel makkelijker om iets te bedenken als je het probleem kunt zien... :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mei 05, 2010 12:12

Stalen plaat in de hoek met opstaand rand naar de bumperbevestiging maken.
Gedeeltelijk vastzetten op de bodemplaat en bumperbevestiging.

Gat in hoek boren tbv tank :wink:

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: 75 TS Semi racert

wo mei 05, 2010 13:28

-Afkeur op rotheid(20cmx5cm) bij chassisbalk/wielkuip voor
-Uitlaat lek
-Onderste fuseekogels L+R
Grtz, Alex
Hallo Alex, leuk project waar deja-vu bij krijg als ik dit allemaal zo lees, heb 3 jaar geleden al eens gedaan wat jij nu aan het doen bent met een TS.

Zelf zou ik voordat je met een rolkooi etc begint eerst de basis op orde hebben, want met een auto in deze toestand wil je echt het circuit niet op.
Eerst zou ik eens alle roest degelijk herstellen (dus bumpers, skirts, wielranden, wielkastenbeschermers etc eraf), en dan het technische basisonderhoud maar eens uitvoeren. Zo te lezen loopt ie flink achter.
De eerste keer dat je m gaat belasten op het circuit zal je nog zeker weer een hoop dingen kunnen tegenkomen, de vraag is hoeveel je nu wil investeren om te ontdekken of je door wil met deze auto, want de kosten kunnen echt snel oplopen.

Met een kachel in je auto kan je prima racen, als je nog over de weg wil naar het circuit is een kachel in je auto echt zeer aangenaam. Bij nattigheid beslaat een racer vanwege het gebrek aan interieur als een idioot, je kachel is dan echt fijn om nog iets te kunnen zien. Ook omdat je geen isolatie meer hebt wordt het vaak of loeiheet of erg fris binnen, dus die krachtige aanjager houdt het dan dragelijk. Racen doe je immers voor je lol :D

Qua schokdempers zou ik een setje Bilstein B6 aanraden om mee te beginnen, daar kan je een heel eind mee vooruit.

Succes! Pieter
SCARB # 4710

B-lex
Guru
Guru

wo mei 05, 2010 18:25

Pieter, tnx voor je tips, alleen zo ver laat het budget het niet toe vrees ik.

Het voornaamste is dat ze apk krijgt, en dat ik er meer hier in de buurt kan rond rijden. Als ik dadelijk wat meer ga verdienen, zal het beetje bij beetje steeds een betere 75 worden.
De kachel is er al uit en verkocht, dus de 12v aansluiting goed maken is belangrijk, het slaat inderdaad behoorlijk snel aan.

Over bilstein b6 is al ens een discussie geweest, maar voorlopig hou ik nog lekker koni's. Bevalt mij persoonlijk beter. Nog niet zoveel circuit ervaring dus misschien veranderd die mening ooit nog wel.

Oja, AlfettaOwner, tnx voor de tip voor tankbevesiging, had er zo nog niet over nagedacht :lol:

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

B-lex
Guru
Guru

di jun 22, 2010 17:54

Even stof van dit topic halen,

Bezig geweest met 16inch wieltjes op te knappen, wel een gedoe, ooit gepollijst en corrosie onder de blanke lak :roll:

Zie hier resultaat: Afbeelding

Verder setje toyo r888 van Larini gekocht, komt hier rond..

Nog een vraagje, de zekering van toeter en zekerinv van 12v, weet iemand welke dit zijn?
De toeter doet het niet meer sinds demontage(half jaartje geleden)
En de 12v moet het doen voor m'n raamventilator, deze doet het af en toe :roll: Bewegen in aansluiting levert geen resultaat.

Het is de planning dat deze week laswerk word verricht bij de draagarm links voor, en dan volgende week als ik weer thuis ben ook flink aan de slag ga, SS begint in zicht te komen.

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di jun 22, 2010 18:49

Ik zie nog borduurschade aan de rand.
Weghalen is heel makkelijk, met een vijl OF nog beter met een vlakschuurmachine

Zeker als de banden eraf zijn krijg je een heel mooi resultaat.
De diepe beschadigingen met metaal plamuur bijwerken en je ziet er NIETS meer van :wink:

Lunatic
Advanced Member
Advanced Member

di jun 22, 2010 20:02

Haakse slijper met lamellenschijf
gaat sneller, maar ook eerder verkeerd :lol:
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: 75 TS Semi racert

di jun 22, 2010 20:50

Nog een vraagje, de zekering van toeter en zekerinv van 12v, weet iemand welke dit zijn?
De toeter doet het niet meer sinds demontage(half jaartje geleden)
En de 12v moet het doen voor m'n raamventilator, deze doet het af en toe :roll: Bewegen in aansluiting levert geen resultaat.
Grtz, Alex
Zekering van je toeter zit bovenop het relais, dat is de voorste van de relais linksvoor bij je accu.
In mijn geval zat er een gewoon relais ingeprikt en dus zonder zekering.
Toeter begeeft het vaak ook door slechte massa (roest) bij de toeters zelf, een gebroken contactring of sleper op je stuur, of slechte massa van de claxonknop zelf.
Testen is makkelijk, als ie het doet hoor je het direct :D
12V zit op dezelfde zekering als je remlichten, dus als de zekering door is merk je dat snel genoeg. Het wordt aangeraden om de sigarettenaansteker beter te isoleren dan std, want kortsluiting daar is erg vervelend. Toen ik mijn dashboard los had heb ik dat ook direct meegepakt.
Succes!
SCARB # 4710

B-lex
Guru
Guru

di jun 22, 2010 21:51

Tnx Pieter, bruikbare info 8)

En stoeprandschade helemaal weghalen hoeft voor mij niet, alleen dat gecorrodeerde lelijke aluminium was zo lelijk, gauw zwart erover 8)

Grtzz
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

B-lex
Guru
Guru

wo jun 30, 2010 21:53

Vandaag de 75 opgehaald zodat ik thuis een beetje kan klussen overdag met dit lekkere weer.

Als het meezit word het laswerk en fuseekogels zaterdag gedaan.

Morgen nog even laatste restje bitumen eruit en in de lak zetten, beugel voor tank fabrieken en kijken of ik mn kuipstoeltjes op de rails krijg.

Hier nog een foto van een wiel zoals ze eraf kwamen:

Afbeelding

Result 8)

Afbeelding
Afbeelding
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

_Pieter_
Guru
Guru

do jul 01, 2010 10:46

Netjes hoor! Wordt een leuk wagentje om eens het circuit mee te gaan verkennen, en voor een laag budget :thumbs:
Wel kan je kijken of je m nog iets kan verlagen en veel negatief camber zetten aan de voorzijde (3 graad ong) aangezien je er het circuit mee op gaat.
Heb je je castor al naar maximaal gesteld? Dit doe je door de castorstangen zo lang mogelijk te maken als kan. Je ziet vanzelf wanneer het niet verder wil (schokdempers tegen de bovenste draagarmen)
Maximaal castor is altijd goed voor het weggedrag, zowel op straat als op het circuit.
Succes!
Groet, Pieter
SCARB # 4710

B-lex
Guru
Guru

do jul 01, 2010 15:27

Castor is alleen instelbaar met kogels toch?

Zit nu nog origineel rubbers in, maar gaat zeker veranderen.
Verlagen moet inderdaad :roll:

Op het moment even pauze aan het houden, vanochtend 1 kuipstoel op de ori rails gebouwd, en bezig met verder verfklaar te maken.

Straks een fotootje.

Grtz!
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Terug naar “Projecten”