Eerst langs verschillende winkels in Den Haag om de benodigde spullen te halen.
Zoals boven staat, was bij het loshalen het draad van de koni's beschadigd, en bleken er 2 subframebouten kapot.
Dus bij een speciaalzaak een M10x1mm tappenset gekocht. Het is bijna even duur als 2 nieuwe koni's, maargoed:

Links op de foto is 1 van de subframebouten, op het glimmende deel zit dus geen draad meer

Met de tappenset kon ik zowel de moeren als de draadeinden van de koni's herstellen.
De moeren gaan nu weer soepeltjes met de hand op de draadeinden.
Voor deze behandeling zat het echt muurvast.
Tip: Als je deze een keer nodig hebt, stuur een PB en je kan ze lenen!
Daarna kwam ik er achter dat de draad van de subframebouten (en alle overige 10mm bouten op de 75) M10x1.25mm zijn.
Huis-tuin-en-keuken M10 is M10x1.5mm.
Handig om te weten als je bouten en moeren zoekt!
Hierna verder gegaan met alles aandraaien, en opbouwen. De auto op 4 assteunen zetten gaat nu ook een stuk sneller

Opbouwen gaat dus echt 3x zo snel, ik maak alles goed schoon, vet de boel in, en de stapel losse onderdelen wordt snel kleiner.
Nu zitten de 3 moeren van de hardyschijf, de schokdempers, de achterstabi, de remleiding, de koppelingsleiding, de aandrijfassen met schijven en de schakelstang op hun plek.
Het enige wat nu nog onder de auto gedaan moet worden, is de remblokken en de uitlaat monteren, en de remmen en koppeling ontluchten.
Op het einde van de avond werd het nog gezellig, omdat Bas (Kabouter op het forum) begon met het strippen van zijn Juul voor een spuitbeurt.
Morgen neem ik alfa-vrij, woensdag ga ik weer door.
Waarschijnlijk slijpen, skirts proefpassen en het dan de kokers kaal maken en in de eerste laag primer zetten.
Groeten, Pieter