Oja, even nieuwsgierig, wat heb je allemaal met het blok gedaan, naast de zeer goed gelukt optische verfraaiing?
Kleppendeksels los gehad, nok-assen gepolijst en uitgebalaneerd, keeringen en lagers vervangen. Klephoetjes en pakkingen etc.
Luchtinlaat en fly-by-wire gasklephuis compleet gereinigd en evenals de sensoren schoon gemaakt.
Distributie compleet met rollen, spanrol en waterpomp. Alle bougies en de daarop zittende bobines vervangen.
Multiriem compleet met rollen en spanner vervangen
Alle filters (incl. K&N luchtfilter) en olie vervangen.
Wat gaan we deze week doen:
Bak eraf, steekassen controleren en bij te veel speling vervangen.
Koppeling GTA incl. vliegwiel plaatsen. Met dank aan SvL die voor erg weinig nog een zo-goed-als-nieuwe had liggen.

Bakolie verversen, toevoeging erin, koppeling-drukcilinder vernieuwen en de hele handel invetten.
Schakelstang eraf, ontroesten en poedercoaten.
Motorrevisie staat gepland volgend jaar... eerst even goed sparen. Maar wil ook nog even kijken hoe het blokje straks na 2000km loopt. Als de compressie dan super is, denk ik dat ik wellicht alleen de kop laat reviseren en de compressie dan laat verlagen voor de kompressor. Uiteraard wel andere zuigers en zuigerveren, maar dat spreekt dan voor zich denk ik