Bertoontje
Full Member
Full Member

Re: RE: Complete restauratie GTJ1300 "Bertone"

ma nov 02, 2009 16:38

Kleine update....

afgelopen weekend bezig geweest met de blingbling en de opbouw van de deuren. Wow wat schiet dat snel op nu! De onderdelenberg begint snel af te nemen :D

lijstjes zijn in de ruitenkit gezet...maar wat een plakbende is dat!
De deuren was nog aardig puzzelen.
-begonnen met de raamslinger....na een tijdje puzzelen wistik hoe de metaaldraad moest lopen. Tja zul je net zien 1000 en 1 foto's genomen maar niet de juist waar duidelijk op te zien is hoe alles loopt #-o
-daarna driehoekje en raamgeleider geplaatst. denk je oke...raampje ff inschuiven past het niet :roll: weer ff puzzelen om tot een ander opbouw volgorde te komen....nah de juiste is dus:

-eerst raamslinger
-eerst de ruit in de deur zetten
-dan driehoekje
-dan ruit omhoog en geleider erin
-dan ruit afstellen...zodat uiterste stand niet tot gevolg heeft dat het ruitje uit het dak steekt ;)
-slot kan nog makkelijk later

uiteindelijk moet je dan nog controleren of het driehoekje en ruit goed aansluit op de rubbers en dat het ruitje netjes de lijn van de A-stijl volgt. Met een beetje geluk hoef je niets meer los te halen en kun je een liedje gaan spelen :-({|= ... zoveel geluk had ik uiteraard niet ](*,) nah ik kan je zeggen ben je even zoet mee hoor!

ff sfeertje pakken.....en uiteraard de [url]http://www.alfabertone.com]klikerdeklik[/url] :wink:

Afbeelding
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert... :D

Bertoontje
Full Member
Full Member

RE: Complete restauratie GTJ1300 "Bertone"

zo mar 28, 2010 00:27

Hi... ik ben jullie weer een update verschuldigd. Het is eindelijk lekker weer buiten dus ik ben alweer aardig aan de slag hier!

eind vorig jaar heb ik het dashboard nog opgeknapt. Ik moet zeggen dat ik hel tevreden ben. Als eerste heb ik de toplaag verwijderd daarna een laag epoxy aangebracht met zo'n matje (dunne laag, dan blijft het nog een beetje flexibel. Daarna het geheel goed geschuurd waarna vervolgens een laag di-noc erover is geplakt. een rotklus kan ik jullie zeggen hoor!

Afgelopen week heb ik de motor netjes opgebouw! en is ie klaar om ingebouwd te worden! Het wordt nog eens wat hier ;)

Kijk voor op mijn website voor alle fotootjes....Klikkerdeklik

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)

Bertoontje
Full Member
Full Member

za jul 03, 2010 11:45

Bijna finished....... :D

Vrijdag 2 juni zou de dag van de waarheid zijn!!

Na 5 lentes en zomers redelijk intensief bezig te zijn geweest zou ik de wagen eindelijk de weg op kunnen duwen en kon ik mijn uitdaging, het project en mijn jongensdroom compleet maken :D Met wellicht de warmste dag van het jaar was het dus vroeg in de touwen klimmen om de laatste restjes in orde te maken. Na een lekkere lunch in de al warme buitenlucht kwam rond 09:00 de taxateur langs. De man liep om de auto heen...maakte wat fotootjes en het rapportje werd opgesteld. Rond tienen kon ik dan de verzekering gaan regelen. Enfin direct daarna nog eenmaal onder de wagen alles gecontroleerd en toch nog een keer de remmen ontlucht. Op de een of andere manier blijf ik het idee houden dat mijn pedaal teveel wegzakt hoewel de auto wel goed remt! Ik begin nu toch sterk het vermoeden te krijgen dat ik de wagen teveel met de huidige remtechniek vergelijk! Nadat dit alles oke was. Kon ik dan een tweede testrit maken. Mijn vader was ondertussen langsgekomen om de hele happening van dichtbij mee te maken ;)

Eenmaal op de weg leek alles toch echt in orde te zijn! Super dus...door naar de bandenboer om de auto uit te lijnen :D Het was ondertussen toch al een uur of 12:00. Dus eerst maar ff lunchen en dan verder. Uiteindelijk kwamen we rond 13:00 bij de bandenboer aan. En jawel...zoals verwacht de monteurs waren allemaal dolenthausiast! Heel leuk al die leuke reactie's! Dan denk je het gaat helemaal goed vandaag...nog ff en we hebben de APK erop. De man die de wagen uitlijnde deed z'n werk netjes en secuur maar toen ie klaar was... en als laatste het stuur rechtzette (dat moet je bij deze wagen dus als eerste doen :S) ...kwam hij naar me toe en zei "heb je nog ff tijd?" wat, hoezo nog ff tijd!?...'tis al bijna 14:00 en ik zal toch echt nog bij de APK moeten komen!! Dus mijn reactie...wat scheelt er!? Nah kom maar eens ff voor kijken. mhhh hij was klaar met uitlijnen maar dat de voorwielen nu rechtstonden?... het rechterwiel stond mooi recht maar het ander :S Dus hij moest het nog een keertje doen *zucht* Enfin rond 14:30 stonden we dan eindelijk buiten met een goed uitgelijnde wagen! Kom je bij de APK... krijg je te horen "Tja dat gaat vandaag niet meer lukken jongen, 'tis voeballen dadelijk, we doen geen APK meer..." Wat dat gaat niet meer lukken?! Het is PAS 14:30 en dat voetballen is PAS om 16:00 ;) .....ahhhhh damn 't zal toch niet he...de Nederlandse economie gaat plat om een balletje dat tussen twee palen moet en een paar grassprieten en ik krijg mijn APK er vandaag niet op....grrrrr :( Zwaar teleurgesteld ben ik maar naar huis gegaan....en heb me achter de TV gekluisterd om me op te maken voor een spannende en goede wedstrijd...ja want dat was het deze keer zekers wel :D. ....owee als Oranje probeerd te verliezen vandaag.....dan zijn de rapen gaar!! ;) Wonderwel was het een leuke, goede en zekers spannende wedstrijd! 's avonds heb ik de dag nog super gezellig afgesloten met een in "Oranje gedompeld" terrasavondje :D

Voor de overige fotootjes... Klikkerdeklik

Afbeelding
Afbeelding

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jul 03, 2010 12:55

inderdaad wel lullig, apktje moet in een half uurtje gedaan zijn, onbekende oude auto misschien wat langer, maar was nog goed te doen.
ik denk dat ze bang waren voor een steekproef en dan alsnog niet vroeg naar huis konden.

Terug naar “Projecten”