Circuit is inderdaad wat sneller geworden. Ook met een TS kun je er volgens mij prima overheen

Die nieuwe chicane kun je namelijk MEGA hard nemen (als je niet bang bent voor een auto die even opspringt

) en daar win je dus veel op mensen die dat niet doen/durven. (de mensen die met mij mee hebben gereden kunnen dat beamen). Dat de circuit direktie dat niet 100% jofel vindt: da's dan jammer
Dat een Alfa 159 (of een 156 bijvoorbeeld) geen langzame auto is als je een beetje kunt sturen is ook geen verrassing voor mij (of je nu naar de wtcc of andere klasses kijkt: met FWD kun je gewoon super snel rond een circuit komen); dat er in mijn ogen echter
geen zak aan is om met die auto te rijden is een ander punt

Sinds ik het rijden met RWD een beetje onder de knie heb gekregen (moet nog steeds een hoop leren), wil ik absoluut niet anders meer.
Het
gevoel (ook al ben je soms wat langzamer wellicht

) is gewoon zo veel
lekkerder... vooral in snelle bochten als de kanaalbocht, daar pak je met de 75 heel veel meters op veel auto's: de kont drukt de neus als het ware wat naar binnen zodat je heel veel gas kunt laten 'staan'. De balans in de auto, en de grip vanwege de achteras constructie, maken het mogelijk om serieus hard er door heen te gaan, en: het voelt gewoon SUPER.
Wat natuurlijk wel scheelt is dat ik er een RS racing onderstel onder heb (die is welliswaar voor de Nurburgring afgesteld, maar geeft toch wel vel voordeel tov standaard odnerstel of enkel gele koni's oid). Zonder rolkooi (veiligheid + extra stijfheid) de bestelde maar nog niet gemonteerde zwaardere veren en de gewichtsbesparing is het natuurlijk nog geen optimale circuit auto, maar hij doet het op zich prima. Meeste wat ik mis is het oppaken van de motor. Daar wint zo'n e30 325 het met gemak: maar 1 vliegwiel dat bovendien nog lichter is ook... Ook wat extra PK's gaat helpen, maar ik ga eerst beginnen aan gewichtsbesparing alvorens PK's t egaan doen. Ook moet er nog camber op de achteras gezet worden, dat heeft ie ook nog niet.
Als ik op een gegeven moment niet hard genoeg kan gaan , dan moest ik maar eens een 75turbo of EVO overwegen

(minder kilo's meer pk's...)
Maar eerst de winst maar eens zoeken in a. beter leren rijden en b. wat kilo's afvallen (zit nog steeds > 100 kilo en da's niet optimaal

)