Nee, de Tipo B heeft niet van die typisch gevormde sleuven in de body als op het plaatje.Is 190 dan een Tipo B bj 1932?
Nee, de Tipo B heeft niet van die typisch gevormde sleuven in de body als op het plaatje.Is 190 dan een Tipo B bj 1932?
Hij heet eigenlijk Vittoria, maar hij is inderdaad van Castagna dus ik reken hem goed. Goed gezien.232= Alfa Castagna
Nog even zoekend, want ik kon deze maar niet vinden, lijkt me dit aardig goed in de richting maar nog niet helemaal correct?240: Tipo 33/4 (Otto Zipper)
Die tekst op de flank, bedoel je?Ik vond op de CANAM en Otto Zipper wel iets anders (dus geen otto zipper, maar zie tekst)
Ter*ng nu moet ik mijn leesbrilletje pakkenDie tekst op de flank, bedoel je?
233: Een Sei jawel!
240: Tipo 33/4 (Otto Zipper) goed
De Tipo 33/4 wordt in de volksmond inderdaad naar Otto Zipper, de eigenaar genoemd. Er is ook een andere uitvoering van bekend, maar voor zover ik weet gaat het wel om dezelfde wagen. Hij heet 33/4 omdat de motorinhoud is vergroot naar 4 liter.234: 6C 2500 SS (1948) goed
Volgens mij is het vergroten van de motor naar 4 liter gebeurd door Alfa Romeo in opdracht van Otto Zipper. Bij mijn weten heeft Alfa zelf nooit een 33/4 geraced.Ter*ng nu moet ik mijn leesbrilletje pakkenDie tekst op de flank, bedoel je?, niet gezien idd maar daar staat het!!
iig wel weer wat bijgeleerd, er is een 4 liter variant... nooit geweten!
Aha hier verklaar je dus openlijk dat het geen Alfa is!!!Volgens mij is het vergroten van de motor naar 4 liter gebeurd door Alfa Romeo in opdracht van Otto Zipper. Bij mijn weten heeft Alfa zelf nooit een 33/4 geraced.Ter*ng nu moet ik mijn leesbrilletje pakkenDie tekst op de flank, bedoel je?, niet gezien idd maar daar staat het!!
iig wel weer wat bijgeleerd, er is een 4 liter variant... nooit geweten!
Er bestaat nog een 4-liter versie van de 33, de Tasman Coupe. Zoek maar eens op
Als dat het criterium is, telt volgens minstens de helft van het forum de Brera die jij hebt geraden ook nietAha hier verklaar je dus openlijk dat het geen Alfa is!!!
Deze telt niet!!
![]()
Als dat het criterium is, telt volgens minstens de helft van het forum de Brera die jij hebt geraden ook nietAha hier verklaar je dus openlijk dat het geen Alfa is!!!
Deze telt niet!!
![]()