frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ik ben vreemdgegaan!

zo nov 13, 2005 23:03

@Tazio beetje flauwe praat mijns inziens....
Als een T5R emotieloos is wat is het dan niet?
Klassieke Alfaas zijn vol emotie :thumbs: , maar moderne???? :-#
Moet je me toch ff uitleggen als je wilt :-k
Ik heb zelfs gedacht om een 159 te kopen maar de meeste nwe auto's
kunnen me gewoon niet bekoren.
Een Volvo V50 is gewoon een Focus, en een 159 tja ik weet het niet ik ben er
gewoon niet gek van, misschien dat het nog komt maar het blijft door mijn hoofd spoken; een beetje veel fiat met een opel motor met een prachtig merk als plakplaatje...
:thumbs: !!!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Ruud33 16V

RE: Ik ben vreemdgegaan!

ma nov 14, 2005 09:04

Komt binnenkort nog een mooie 850 T5R te koop. zwart. Bj 1995 km 236.000

In heeele mooie staat... Iemand interesse???

Normaal zou ik dit hier niet kenbaar durven maken maar nu jullie er toch over beginnen.... :oops:

alfa 166

Re: Ik ben vreemdgegaan!

ma nov 14, 2005 09:18

:oops: Ik ben vreemdgegaan!
Natuurlijk heb ik nog 3 hobby alfaas, maar vandaag heb ik mijn 147 selespeed ingeruild op een .....Volvo 850 T5R Estate!! (Wilde perse een 850 en geen V70!)
Had gewoon meer ruimte nodig en wilde errug graag meer peekaa's!
Ik moet zeggen, ben tot nu toe in iedergeval helemaal happy, want wat loopt zon ding, geweldig! 8)
Ben benieuwd wat de mede alfisten er van vinden..... :roll:
Zo een heb ik 10 jaar geleden ook nog gehad. Het was een Gele(!!!!). Was wel een auto van de zaak. 1 jaar in mogen rijden. Was fantastisch :!: :!:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 14, 2005 10:28

De Saab turbo is meesterlijk. Ik ken geen beter reagerende turbomotor en compleet ontworpen op power wanneer je het echt nodig hebt, de tussenacceleratie....in de echte wereld sneller als Sub's, Mitsu's die dan wel bij stoplicht en de rest de bovenhand hebben.

Toch vind ik Saab/Volvo ook megapraktische auto's. Saab 9000 heeft een zee van ruimte binnen, zeer grote kofferbak en helemaal met neergeklapte achterbank.
Berlina en Alfetta zijn ook wat klassiek gelijnde sedans maar met veel ruimte binnen
en de ruimte in een 9000 achter doet mij denken aan die van een Berlina. Berlina heeft
iets minder ruimte maar passen nog steeds fauteuils in. Berlina is ook zo'n fijne reisauto.
Van mij hoort een sedan gewoon sedan te zijn....bieden van ruimte.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 14, 2005 11:08

Volgens mij heerst er een vreemde ziekte rond nijmegen en doesburg,
a-alfa en pre-station :wink: maar goed, ik vind zo'n T5r toch ook wel erg leuk,
veel plezier ermee.

Hessel
Full Member
Full Member

ma nov 14, 2005 12:55

'soccermom'

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 14, 2005 13:50

Ach een GTA SW is toch wel even meer allure dan een Volvo...
:thumbs:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

ErwinV6

ma nov 14, 2005 13:55

850 T5R Estate =is wel een zeer coole auto. De sedanversie van Volvo vind ik veel, veel
minder.

Alfa bouwt niet eens zulke auto's dus...
Ach een GTA SW is toch wel even meer allure dan een Volvo...
dat doet geen afbreuk aan de Volco, maar geeft juist aan wat voor bijzondere auto's Alfa maakt!!!

8)
Heel leuk allemaal maar schreef ik niet dat ik meer ruimte wilde??
Een sportwagon is nu 1maal niet het schoolvoorbeeld van een praktische auto lijkt me zo :wink:

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 14, 2005 13:55

Je bent vreemdgegaan met een zeer lekker ding ! 8)
Feli !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 14, 2005 14:11

Heel leuk allemaal maar schreef ik niet dat ik meer ruimte wilde??
147 sele -> 156 sw = meer ruimte 8) :wink:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

RG

ma nov 14, 2005 14:44

Ben zelf geen volvo liefhebber, maar het lijkt me geen straf om in rond te touren, zo'n T5R!
De Saab turbo is meesterlijk. Ik ken geen beter reagerende turbomotor en compleet ontworpen op power wanneer je het echt nodig hebt, de tussenacceleratie....in de echte wereld sneller als Sub's, Mitsu's die dan wel bij stoplicht en de rest de bovenhand hebben.

Toch vind ik Saab/Volvo ook megapraktische auto's. Saab 9000 heeft een zee van ruimte binnen, zeer grote kofferbak en helemaal met neergeklapte achterbank.
Niet te enthousiast worden over de 9000 Bert!
Afgezien van een hele enkele uitvoering zijn de Saab turbo's geen schoolvoorbeeld van pure power. Twee van mijn huisgenoten hadden respectievelijk een Thema i.e. Turbo 8V en een 9000 Turbo 16. Die Saab was superpraktisch en ging nooit kapot, maar die Thema was echt vele malen sneller :twisted:
Bij de 9000 waren ze toen veel meer met veiligheid bezig, dus de Saab moest nog een paar honderd kilo aan spoorbielzen in deuren meezeulen. :wink:

Dus robuust en praktisch ja, snel... mwoah. :?

Ruud33 16V

ma nov 14, 2005 15:10

OK OK maar zo'n T5R is echt wel snel hoor!! In rechte lijn tenminste...

Maar het os inderdaad ook niet mijn auto.... Zou ook liever voor de 156 GTA SW gaan en dan kocht ik er wel een ouwe caddy of transporter bij voor de ruimte :P :P :P

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 14, 2005 15:38

@RG

Ten eerste had ik het over de Aero met 225pk en 350Nm. De Saab 9000 is daarbij geen
al te zware auto van 1380 kg. Dit was een model uit 1994 en 164 24V weegt 1500kg.
Nog steeds is de 9000 Aero rap zat om op sprint naar de 160 km/h een 166 3.0 en nieuwe
BMW 530 voor te blijven.

Maar nu even geen spierballengerol...ik heb nergens gezegd dat deze auto zo opmerkelijk
is qua pure acceleratiecijfers van 0-100km/h/topsnelheid. Ik heb juist gezegd dat Saab een aparte filosofie heeft wanneer het aankomt op de tussenacceleratie,lineair koppelverloop en is mijn inziens beter als de wat ongecontroleerde heftige schop in de rug van de Lancia turbo waar pk's meer centraal staan en goede acceleratiecijfers op papier. En ik ben i.d. meer onder de indruk van de turbo techniek van Saab als die van Lancia.

Het is zeker geen sportieve auto om mee te rijden en spreekt Italofielen gewoon niet aan. Toch mag ik opmerken dat Saab 9-5 Aero bij Top Gear een tijd neer heeft gezet die slechts 2 seconden langzamer is als de 147 GTA met de brute GTA V6 motor die in rechte lijn zeer rap is.
Wat als men de 166 3.2 op circuit had losgelaten?? Voorlopig kan men beter in Italie aan het huiswerk en als een merk tegenwoordig honderden kilo's teveel mee neemt, zijn het wel
de Alfa Romeo's. Zo zijn de feiten.

RG

ma nov 14, 2005 15:38

OK OK maar zo'n T5R is echt wel snel hoor!! In rechte lijn tenminste...

Maar het os inderdaad ook niet mijn auto.... Zou ook liever voor de 156 GTA SW gaan en dan kocht ik er wel een ouwe caddy of transporter bij voor de ruimte :P :P :P
Klopt Ruud, hebben veel Zweedse auto's last van. Rechte lijn gaat zeker i.c.m. een turbootje prima, maar bochtengedrag is gewoon niet je van het.

Overigens heb ik laatst het voorrecht gehad om in een 156 GTA te mogen rijden. Die viel me qua acceleratie echt tegen. :o
Deed me denken aan die Aston Martin bij Top Gear gisteren: veel lawaai, (te) weinig acceleratie.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma nov 14, 2005 15:53

Volgens mij heerst er een vreemde ziekte rond nijmegen en doesburg,
a-alfa en pre-station :wink: maar goed, ik vind zo'n T5r toch ook wel erg leuk,
veel plezier ermee.
Ach Petje,

Zolang er nog geen kooi in zit... Is er nog steeds een substantieel verschil... :roll:

Tja Erwin... Als je echt meer ruimte wilt....

<= Is ook een optie :lol: Alleen parkeert dat wellicht k*t in K'dal...
Shut up and ride!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”