frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Spider in beslag genomen

ma mei 16, 2011 11:30

........ Oost-Indische dorpjes kapot schieten met de scheepskanonnen omdat ze de handelswaar niet goedkoop genoeg aanbieden, zeer zware lijfstraffen voor scheepslui die even niet gehoorzaam genoeg waren, die ze zomaar het leven kon kosten... lekker frisse jongens waren dat :D
Ja waar is die tijd gebleven... :( :twisted: :wink:

On topic, zoals altijd zal elk verhaal 2 kanten hebben. Ik krijg de indruk dat de slachtofferkant wat overbelicht wordt in dit krantenartikel...Wellicht dat t agentschap niet zuiver op de graad is geweest met deze actie maar ik vermoed dat er meer is geweest dan een loszittende spiegel en een gaatje in een demper.

Neemt niet weg dat t voorbeeld uit Giuliettaevo's verhaal een schrijnend voorbeeld is van hoe de macht van een ge-uniformde mensch verkeerd gebruikt kan worden... :idea:

Grtz,fRank
Ps Bubbles, wanneer ga je trouwen? :lol:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

ma mei 16, 2011 11:40

Sinds wanneer is braverik als neerbuigend bedoeld? Ik bedoelde het iig niet zo .Voel je vooral niet aangesproken.Ik blijf mij verzetten tegen boetes van 4 km te hard e.d. Als jij je daarmee kan vereenzelvigen,bravo ! Ik niet namelijk.
Wat is het verschil tussen de Duitse agent die mij naast mij komt rijden terwijl ik 160 rijd waar 130 toegestaan is , ik automatisch gas los laat en me terug laat vallen tot 130 en tussen de boete die ik pas weer kreeg voor 5 km/u te hard van 6 weken terug waar ik in Godsnaam niet meer weet waar het was en hoe of wat? Het verschil tussen 'leven en laten leven' en kneuterigheid .
Het kwam zo wel op me over. Het voelde als het vervolg op de discussie over de willekeurigheid. Maar als het niet zo bedoeld is, okee dan. Bij deze m'n excuses.

Voor de goede orde, ik ben het gewoon met je eens over de kneuterigheid. Boetes voor minimale snelheidsovertredingen zijn absolute kolder, een grote frustratie voor de goedwillende automobilist die liever op het verkeer let dan elke minuut z'n snelheid te checken.
Misschien wel maar aan de andere kant wordt je al 'gematst' (snelheids correctie) en je moet toch ergens de grens trekken? Ga je die grens verleggen naar een boete vanaf 130km/pu, is het weer knap lullig als je 131 rijdt. En zo kun je door blijven gaan. Je weet, je moet je aan de maximaal toegestane snelheid houden, zoniet mag je bijdragen aan een doosje sigaren voor Den Haag. Aan jouw de keuze wat je doet. Ik vind te hard rijden, prima, en maak me hier dagelijks schuldig aan, ook koop ik nergens een parkeerkaartje, omdat dit tegen mijn principes strookt daar staat tegenover dat als ik vervolgens een prent onder mijn ruitenwisser heb plakken (of krijg thuisgestuurd) ik ook niet ga lopen emmeren en mijzelf een slachtofferrol aanmeet. Ik ben fout, dus ik aanvaart de consequenties daarvan. Of ik dat nu mierenneukerij vind of niet. Mijn mening telt niet, daar zijn wetten en regels voor. Die bepalen. En jij kunt deze negeren door iets te vinden, helaas overuled de wet ten allertijden en moet je de boezem in eigen zak steken. Meneer de agent doet ook zijn job en treft geen blaam als wij de wet overtreden.

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma mei 16, 2011 13:20

Je moet helemaal zelf weten dat je geen gordel aan doet, behalve als:

- iemand anders jouw troep uit een auto moet knippen/peuteren/schrapen als je ergens tegenop geklapt bent.
- je bij iemand anders in de auto zit en jouw "meatbag" tegen iemand anders aan klapt en die persoon daar letsel aan over houdt.
- anderen mee moeten betalen aan jouw rolstoel en verzorgingstehuis.
Erg kort door de bocht. Kijk eens wat je als automobilist / motorrijder aan heffingen kwijt bent om mobiel te kunnen zijn. Ik zal de laatste zijn die zal ontkennen dat een autogordel een toegevoegde waarde heeft bij ongevallen.
Maar kom mij niet aan met extra te maken kosten voor het feit dat ik mijn gordel niet draag. Parachutespringen, paardrijden, motorrijden, voetballen, bergbeklimmen ballonvaren en zo kan ik nog wel even doorgaan, zijn toch ook legaal?
Nog nooit gehoord dat een parachutist de rekening kreeg voor zijn mislukte landing.
On-topic: Bovendien, zou de gordel zin hebben in een auto van pakweg 40 jaar oud?
Helaas gelden twee van de drie eigenlijk bij elke klap die jij maakt boven de 40-60 km/h (conservatieve inschatting, bij 30 km/h kan je ook al behoorlijk in de kreukels liggen). Dan kan je nog zeggen dat jij als god rijdt en nooit een ongeluk hebt, maar die dronken petmans die ineens voor je opdoemt en die jij niet meer kan ontwijken, gaat ook voor een rotklap zorgen. Je hebt niet alleen jezelf, maar ook anderen met de gevolgen van het niet dragen van die gordel..
Allemaal waar, no guts no glory. Als je helemaal ongeschonden wil blijven kun je jezelf nooit verplaatsen. Bij verkeersbewegingen horen helaas ook ongelukken. Dat mensen de gevolgen daarvan willen beperken is
logisch, maar mij verplichten een gordel te dragen terwijl diezelfde wetgever motorrijden uberhaubt toestaat is voor mij onlogisch en scheef....
Dat alles staat los van mijn rijvaardigheid, de wet klopt niet op dat punt. Ik rijdt inderdaad hetzelfde als god zelf.... 8)
Mensen die bij mij in de auto stappen moeten hun gordel netjes omdoen, of mogen lopen. Als mensen in een auto waar ik in stap geen gordel om doen, stap ik uit. Als er losse zware zooi (bowlingballen, vleesbijlen en dergelijke) in de auto ligt, stap ik uit. Ik heb net iets te veel ongelukken en testfilmpjes gezien en meegemaakt om hier nonchelant over te kunnen doen.
Dat is jouw vrije keuze, prima. Ik respecteer ieders keuze op dit punt.
Ik onderschat de gevolgen van een aanrijding zeker niet. Maar altijd maar weer uitgaan van het ergste maakt me somber, daar doe ik niet aan mee. We zien wel. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2011 13:27

On-topic: Bovendien, zou de gordel zin hebben in een auto van pakweg 40 jaar oud?
Ja. Het is soms misschien het verschil tussen biefstuk en gehakt als de structuur van de auto weinig voorstelt, maar het is altijd beter om met gordel om te crashen dan zonder.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Patrick
Guru
Guru

RE: Spider in beslag genomen

ma mei 16, 2011 18:59

Voorbeeld nummer zoveel.....

Het gaat uitsluitend om de kassa!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 16, 2011 20:53

Ik zou hier alle Server ruimte kunnen vullen over de Nederlandse Hermandad..

Maar het fantastische voorbeeld van deze week is : In ons kleine dorpje zijn de afgelopen maanden 60 inbraken en pogingen tot inbraak geweest....bericht in de media hier': Kliko Politie opgericht in Zeeland....
Zeeuwse Politie krijgt tientallen uren om kliko's te controleren op groen afval............. :cry:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Kosta
Guru
Guru

ma mei 16, 2011 21:18

Ik zou hier alle Server ruimte kunnen vullen over de Nederlandse Hermandad..

Maar het fantastische voorbeeld van deze week is : In ons kleine dorpje zijn de afgelopen maanden 60 inbraken en pogingen tot inbraak geweest....bericht in de media hier': Kliko Politie opgericht in Zeeland....
Zeeuwse Politie krijgt tientallen uren om kliko's te controleren op groen afval............. :cry:
Wat ik heel de tijd al roep , kneuterigheid en Nederland op z'n smalst .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Kosta
Guru
Guru

ma mei 16, 2011 21:20

Voorbeeld nummer zoveel.....

Het gaat uitsluitend om de kassa!

Patrick.
Wat ik heel de tijd al roep, kneuterigheid en Nederland op z'n smalst . En dan vraagt de Nederlandse politie zich af waarom de burger geen respect toont.
Laatst gewijzigd door Kosta op ma mei 16, 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

alfanerd1986

ma mei 16, 2011 21:53

hij is niet de enige spijt me erg maar politie kan beter naar verkrachtigers zoeken
ik heb 1 keer in de bak gezetten omdat ik een agent naar zijn strot greep ze halen soms de bloed onder je nagels vandaan

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2011 21:58

politie kan beter naar verkrachtigers zoeken
... en als de politie er dan eentje vindt, kan de agent in kwestie meteen Van Dale bellen! Als men een verkrachtiger tenminste herkent als men er een ziet [sic]. :lol:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2011 23:25

Afbeelding
:lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2011 23:28

Zelden was een cartoon toepasselijker. Ik geef toe dat ik er hardop om heb gelachen.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2011 23:37

Toevallig kwam ik deze tegen toen ik google'de op taalpolitie :lol:, als reactie op dat stukje perfecte grammatica. :roll: Was zelf ook wel gecharmeerd van de toepasselijkheid. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Performa
Guru
Guru

di mei 17, 2011 00:07

Verwijderd omdat de poster hieronder eigenlijk gelijk heeft en ik mijn plezier gehad heb. :D
Laatst gewijzigd door Performa op di mei 17, 2011 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Kosta
Guru
Guru

di mei 17, 2011 07:55

Mag ik de laatste 3 posters er aan herinneren dat er al een ander topic is gesloten vanwege het iets wat belachelijk maken van iemand die de Nederlandse taal niet zo perfect beheerst als jullie .

Terug naar “Het Forum Café”