Juistem Dré, zit er wel hetzelfde octaan in als in het brandstofvoorschrift??
Ik heb een Shell verleden en daarom kun je dat gerust afvragen....Ik ken de kwaliteitscontroles nog op de tankstations, helemaal in de tijd toen er nog exploitanten waren die links en rechts de benzine inkochten. Ook de tankstations op de weg terug naar Pernis werden nog even gevuld, ook werden (of worden) de reservoirs van de tankauto's weer gevuld met een andere soort brandstof.
En de ouderen onder ons weten dat bijvoorbeeld in de 70er jaren (toen iedereen auto reed of ging rijden) de benzine aangesleept moest worden en de kwaliteit nog wel eens te wensen over liet) Helemaal bij bv de franse dorpspompen op vakantie. Herinner mij nog dat mijn pa zijn jonge auto het branstofcircuit compleet vervuild was in die tijd, filters dicht en verder.
Toen in die tijd wist men dat, en hield men rekening met de ontwikkeling van de motoren - zoals klepzetels e.d. - een oude Juul loopt echt niet beroerd op euro hoor!

Ik geloof zelfs dat het verschil met 98 uiterst miniem is - ik ken diverse oude nord rijders die nooit anders doen dan eurobenzine, zonder problemen.
Ofdat de auto het iets beter doet met een hoger octaan.....Ja vast wel, maar niet genoeg om er in het verkeer (dus geen circuit) er ECHT iets van te merken.
Het BIJNA hetzelfde als een leeg pilletje slikken tegen de hoofdpijn en dan je een stuk beter voelen!....