kroehlur

Re: RE: Met de klassieker op vakantie

wo apr 27, 2005 11:50

Your ideal travelcomapgnion: "Inflatable Moletti ®"
Order now!!!
That's an amazing discovery, Mike!

Egbertone
Guru
Guru

wo apr 27, 2005 11:58

Order now!!!

Of een WNH (Wegenwacht Nood Hologram).

Hmmm..... ik moet wat minder Star Trek kijken geloof ik :lol:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo apr 27, 2005 13:20

Order now!!!
Is dat zo'n blaaskaak dan :?: :shock:

psillen
Guru
Guru

RE: Met de klassieker op vakantie

wo apr 27, 2005 22:36

Dan zou ik gewoon de Servizio-man er in een reserve Berlina achteraan laten rijden :driving:

Je hebt toch zeker wel een reserve Berlina :wink:

Even serieus, toen ik nog m'n Giulia had ben ik daarmee een paar maal naar Italië geweest.
Al die keren nog niet de allerkleinste storing gehad.
De auto bij restauratie geheel gedemonteerd en alles wat er verdacht uitzag vervangen.
Daarna is het een kwestie van bijhouden en zul je voor weinig verrassingen komen te staan.
Niet altijd zal je auto volledig uit elkaar zijn geweest.

Inspecteer vooraf je koelsysteem: slangen; radiateur; brandstofleidingen; V-snaar. Dikte
remschijven en blokken. En wanneer is de remolie voor het laatst vervangen? Belangrijk,
zeker als je de bergen in gaat.
Contactpuntjes; bougies, bougiekabel en verdelerkap inspecteren. Accu nog goed?
Nou, dan heb je de belangrijkste zaken toch ongeveer gehad.

Qua onderdelen had ik altijd weinig tot niets bij me. Wel wat gereedschap als schroevendraaiers,
wat ring-steeksleutels, tangetjes. En een stuk touw en wat draad kan eventueel van
pas komen mocht ergens wat los gaan en moest je provisorisch wat vast maken.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Egbertone
Guru
Guru

vr mei 20, 2005 20:22

Oké...

Daar gingen we dan, woensdagochtend vijf uur begon de rit. In de achterbak van de Berlina een reistas, een pechtset (sleepkabel, startkabels, zaklamp, tape, wielmoersleutel, handschoenen, reservelampjes, compressortje, schroevendraaiers, tang, schroefsleutel) van Conrad, gevarendriehoek, brandblusser, liter olie, koelvloeistof, doppensetje, wat slangen en weet ik wat nog meer. Uiteindelijk heb ik van al die spullen alleen de olie nodig gehad.

De ruim 670 kilometer naar de plaats van bestemming verliepen zonder enige problemen. Heel even getopt op 190 km/h (ja.. ja... op de teller) en ook nog een aardig stuk constant 180 gereden toen ik zo nodig achter een Aston Martin DB9 aan moest die ik in de verte de weg op zag draaien... alsof ik die bij kon houden of zo :lol: Maar, gelukkig reed de goede (Engels)man niet zo hard dus had ik de kans om dichterbij te komen om de bolide eens goed te kunnen bekijken. Hij reed in een groepje samen met een Audi S4 en een Ferrari ...euhh... Maranello geloof ik. Toen de Ferrari langszij schoof maakte de bestuurder een goedkeurend gebaar met duim en wijsvinger. kijk... dat maakt je dag weer goed natuurlijk! Ook nog heel veel aandacht en een duim omhoog van een BMW 1 rijder. Achtraf bedacht ik me dat die gozer in de Ferrari wel wat weg had van Jeremy Clarkson.... maar ach... zal wel verbeelding zijn geweest.

Maar goed... de Berlina heeft zich dus erg goed gehouden, het motortje draaide als een zonnetje en hing lekker aan het gas. Ook het verbruik viel reuze mee, zo rond de 1:10 en het grootste gedeelte tussen de 130 en 140 gecruised. Enig minpuntje was de "dansende" oliedrukmeter en een nogal zwetende koppakking. Dat er aan de uitlaatzijde wat olie tussendoor kwam was bekend maar, nu dus ook aan de andere kant "nattigheid. Heb er in totaal zo'n 1,5 liter bijgegooid en dat is er volgens mij niet via de uitlaat uitgegaan.

Anyway.... een heerlijke reisauto dus, zo'n Berlina!

Berlina addicted
Guru
Guru

za mei 21, 2005 10:39

de Berlina op z'n best. Ik ben misschien wat bevooroordeeld maar een klassieker als de meest ideale reisauto daar staan de Berlina bij mij op nr. 1 :D :D :D :D mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 22, 2005 22:36

Hee mannen!
Eventueel heb ik vanaf vandaag de keus uit 2 'reserve' berlina's!!!!
Een op gas, en een zonder! Iemand nog interesse?
Who knows? :roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 22, 2005 22:53

Oké...

Daar gingen we dan, woensdagochtend vijf uur begon de rit. In de achterbak van de Berlina een reistas, een pechtset (sleepkabel, startkabels, zaklamp, tape, wielmoersleutel, handschoenen, reservelampjes, compressortje, schroevendraaiers, tang, schroefsleutel) van Conrad, gevarendriehoek, brandblusser, liter olie, koelvloeistof, doppensetje, wat slangen en weet ik wat nog meer. Uiteindelijk heb ik van al die spullen alleen de olie nodig gehad.
Klinkt allemaal goed. Maar waarom neem je een brandblusser in de kofferbak mee ? Lijkt me redelijk stressvol, als de voorkant in de hens staat, zit jij met dat kleine sleuteltje in dat slotje te pielen...

Adios, JR

Egbertone
Guru
Guru

ma mei 23, 2005 07:36

Klinkt allemaal goed. Maar waarom neem je een brandblusser in de kofferbak mee ? Lijkt me redelijk stressvol, als de voorkant in de hens staat, zit jij met dat kleine sleuteltje in dat slotje te pielen...
Adios, JR
... en dan is het nog de vraag of het brandblussertje het wel doet :shock: :lol:

Maar goed... hoezo pielen met de sleutel? Kofferbak heb ik tijdens het rijden niet op slot staan dus de brandblusser is zo gepakt.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 08:33

Dat klopt, die blussertjes zijn vaak meer symbolisch, maar beter iets dan niets...

Heeft een 2000 een drukknop dan ? Een 1750 ontgrendel je nl alleen met een sleuteltje..

Adios, JR

Egbertone
Guru
Guru

ma mei 23, 2005 09:31

Yep, de 2000 heeft een drukknop.....

Tenminste.... die van mij wel :P

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”