Dan zou ik gewoon de Servizio-man er in een reserve Berlina achteraan laten rijden
Je hebt toch zeker wel een reserve Berlina
Even serieus, toen ik nog m'n Giulia had ben ik daarmee een paar maal naar Italië geweest.
Al die keren nog niet de allerkleinste storing gehad.
De auto bij restauratie geheel gedemonteerd en alles wat er verdacht uitzag vervangen.
Daarna is het een kwestie van bijhouden en zul je voor weinig verrassingen komen te staan.
Niet altijd zal je auto volledig uit elkaar zijn geweest.
Inspecteer vooraf je koelsysteem: slangen; radiateur; brandstofleidingen; V-snaar. Dikte
remschijven en blokken. En wanneer is de remolie voor het laatst vervangen? Belangrijk,
zeker als je de bergen in gaat.
Contactpuntjes; bougies, bougiekabel en verdelerkap inspecteren. Accu nog goed?
Nou, dan heb je de belangrijkste zaken toch ongeveer gehad.
Qua onderdelen had ik altijd weinig tot niets bij me. Wel wat gereedschap als schroevendraaiers,
wat ring-steeksleutels, tangetjes. En een stuk touw en wat draad kan eventueel van
pas komen mocht ergens wat los gaan en moest je provisorisch wat vast maken.