Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 155 2.0TS - OEPS, geen wissers meer

za mar 29, 2008 19:59

Zo, toen had ik ineens geen ruitenwissers meer toen ik met 100 op de linkerbaan van de A1 reed tijdens een giga stortbui.

Wat was er gebeurt; in de bevestiging van de rechterruitenwisser zat vrij weinig groef meer, maar tijdens normaal gebruik was er niks aan de hand. Alleen met de wissers in de hoogste stand sloeg die elke keer een klein beetje verder door, tot linker wisser er achter bleeft haken! Dus moest ik op de vluchtstrook de wisser terug zetten, ik de moer nog iets strakker gedraaid en verder gegaan. Nog geen kilometer verder weer gestopt, hij sloeg weer door, dus toen heb ik de rechter wisser maar gedemonteerd.

Vanochtend bleek dat er in de pinnen waar de wisserarmen op vast zitten, erg veel speling hebben, helaas had de sloperij hier die niet meer. Dus ik heb van vier wisserwarmen die ik hier had liggen maar 2 goede gemaakt. Nu werkt het weer, maar niet voor lang. Dus over niet te lange tijd wordt alles vervangen, waarbij de originele armen vervangen worden door die van een Volvo 440 met daarop speciale wisserbladen (ook te vinden op nieuwe BMW's/Audi's/Volvo's).

Daarna begonnen met de kachel ventilator, deze was snel gedemonteerd, waarbij ik ontdekte dat de stekker vast gesmolten was (begint standaard te worden bij mn Alfa :roll: ). Mijn vader heeft meer verstand van electromotoren als ik, dus ik heb de motor vrij gemaakt en daarna heeft hij de koolborstels ed schoongemaakt. Bij het testen bleek de ventilator te draaien als nooit te voren. Na uitgebreid schoonmaken van de rest, heb ik alles weer gemonteerd.

Het was weer een productief dagje dus weer vandaag.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo mar 30, 2008 15:53

Rob, ik zit nog even de onderdeelnummers te vergelijken tussen de ruitenwissersystemen van een 155 en een 145. Er staan meerder onderdeelnummers vermeld voor de systemen. Blijkbaar voor de verschillende versies door de jaren heen. De meeste zijn anders maar het laatst genoemde artikelnummer voor een ruitenwissersysteem is bij de 145 hetzelfde als bij een 155. Wat dat betreft zou je denken dat dat moet passen.
Ook heeft één type wisserarmen voor de 145 en de 155 hetzelfde nummer.
De asjes hebben helaas geen apart artikelnummer.
Afbeelding
Misschien kun je anders op dit forum een ruitenwissersysteem scoren.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 22, 2008 17:46

Binnenkort komt er een nieuw wisser mechanisme, als het goed is, is deze spelings vrij. Ik heb er een uit een 155 gevonden.

Verder moet ik de auto ook een grote beurt geven, want hij zit aan z'n kilometers. Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik wel of niet mn kleppen zal laten stellen, de motor loopt opzich prima, maar omdat ik niet weet wanneer het voor t laatst is gebeurt. Dan laat ik ook meteen mn ketting spannen, de rest van de grote beurt doe ik zelf.

Want sinds afgelopen zondag hebben we thuis een poetsbrug, het is geen echte brug natuurlijk, maar voldoende voor dit soort dingen. Het werkt een stuk makkelijker dan de 2 krikken en assteunen welke we tot nu toe altijd gebruikte.

Ik ga ook meteen mn interieur reinigen (want dat ziet er echt niet uit) en de carkit welke al bijna een maand hier licht, inbouwen.
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

RE: 155 2.0TS - T gaat de goede kant op

di apr 22, 2008 19:54

Werkt goed he, zo'n brug. Helaas kon ik bij mij de brug niet in de hoogste stand zetten, omdat de auto niet alleen naar boven gaat, maar ook naar voren komt. Daarom had ik een beetje wankele constructie gemaakt om de olie opvangbak neer te zetten. Je raad het al: juist op het moment dat de bak bijna val zat, ging die om :oops:
2 bussen HG reiningingsmiddel hebben het leed (en de vlek) verzacht :)
(vandaar de vlek): http://i227.photobucket.com/albums/dd26 ... /brug3.jpg

Pas daar dus even voor op :wink:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 155 2.0TS - T gaat de goede kant op

do apr 24, 2008 22:20

Dat zal bij ons geen probleem zijn verwacht ik, want we leggen em onder de carport, daar hebben we vrij veel vrijheid qua hoogte en dergelijke.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 155 2.0TS - Olie lekkage, maar wel schone auto

zo mei 25, 2008 18:27

Zo, afgelopen weekend eindelijk een beurt uitgevoerd, veel te laat ( :oops: ) maar de auto loopt weer prima. Ik zag helaas wel dat de rechter voor/zij hoek flink onder de olie zat, moet dus gaan uitzoeken wat er zo lekt, ben er niet zo blij mee eigenlijk.

Een paar weken ervoor had ik mn interieur al gereinigd, met een zeer positief resultaat, dankzij schoonmaak spul van de lidl. Was ongeveer 2 euro per bus en op mijn extreem smerige, licht gekleurde, interieur gebruikte ik 3 bussen voor beide stoelen en banken. De deurpanelen en vloerbedekking kon ik niet doen (het was op), dus binnenkort ga ik die ook doen. Dan zal ik ook posten hoe ik het heb gedaan.

Als iemand een ideetje heeft waar de lekkage vandaan zou komen, graag. Ik kon het niet goed zoen, het zit aan die kant vrij volgebouwd en alles was kompleet vet.

Tom VDW
Guru
Guru

Re: RE: 155 2.0TS - Olie lekkage, maar wel schone auto

zo mei 25, 2008 19:43

Zo, afgelopen weekend eindelijk een beurt uitgevoerd, veel te laat ( :oops: ) maar de auto loopt weer prima. Ik zag helaas wel dat de rechter voor/zij hoek flink onder de olie zat, moet dus gaan uitzoeken wat er zo lekt, ben er niet zo blij mee eigenlijk.

Een paar weken ervoor had ik mn interieur al gereinigd, met een zeer positief resultaat, dankzij schoonmaak spul van de lidl. Was ongeveer 2 euro per bus en op mijn extreem smerige, licht gekleurde, interieur gebruikte ik 3 bussen voor beide stoelen en banken. De deurpanelen en vloerbedekking kon ik niet doen (het was op), dus binnenkort ga ik die ook doen. Dan zal ik ook posten hoe ik het heb gedaan.

Als iemand een ideetje heeft waar de lekkage vandaan zou komen, graag. Ik kon het niet goed zoen, het zit aan die kant vrij volgebouwd en alles was kompleet vet.
Ben benieuwd hoe het product werkt, msn foto's van voor en na 8) :lol:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 25, 2008 23:15

Foto's van voor kan je op de 1e pagina zien, foto's van na zal ik over een week maken. Maar t spul kreeg een 3 weken oude koffie vlek (stomme trut gooide dr auto ervoor) uit de bekleding.

Tom VDW
Guru
Guru

zo mei 25, 2008 23:17

Foto's van voor kan je op de 1e pagina zien, foto's van na zal ik over een week maken. Maar t spul kreeg een 3 weken oude koffie vlek (stomme trut gooide dr auto ervoor) uit de bekleding.
Dan moet het wel goed spul zijn...een kofiievlek krijg je er normaal niet meteen uit...

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 155 2.0TS - WTF geen 2.0 maar 1.8???

di jun 17, 2008 09:50

Ik denk, goh, laat ik eens een berichtje sturen naar Centro Documentazione met mijn chassisnummer, krijg ik dit terug:
Dear Mister G...,

with reference to your request we are informing you as follows.

According to our documentation files, the chassis number ZAR 16700000075133 originally corresponds to an Alfa Romeo 155 1.8 T.S. Deinquinata, manufactured on the 11th June 1993 and sold on the 24th August 1993 in The Netherlands.

Yours, Sincerely,
Terwijl het volgens mijn autopapieren een 2.0 TS moet zijn, moet ik vande week toch maar ff het blok nummer goed bekijken en het chassisnummer in de auto vergelijken met die op de papieren :shock:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 155 2.0TS - WTF geen 2.0 maar 1.8???

di jun 17, 2008 09:58

Ik denk, goh, laat ik eens een berichtje sturen naar Centro Documentazione met mijn chassisnummer, krijg ik dit terug:
Dear Mister G...,

with reference to your request we are informing you as follows.

According to our documentation files, the chassis number ZAR 16700000075133 originally corresponds to an Alfa Romeo 155 1.8 T.S. Deinquinata, manufactured on the 11th June 1993 and sold on the 24th August 1993 in The Netherlands.

Yours, Sincerely,
Terwijl het volgens mijn autopapieren een 2.0 TS moet zijn, moet ik vande week toch maar ff het blok nummer goed bekijken en het chassisnummer in de auto vergelijken met die op de papieren :shock:
Zo... spannend. Ik ben benieuwd.

B-lex
Guru
Guru

RE: 155 2.0TS - WTF geen 2.0 maar 1.8???

di jun 17, 2008 16:15

Dat is dan weer minder nieuws..Is trouwens de eerste keer dat ik dit topic zie, maar ziet er mooi uit met die velgen :D
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 155 2.0TS - Bella Alfa Hollandia

ma aug 04, 2008 09:54

Zo ik heb een paar weken terug wat dingetjes gedaan en laten doen. Omdat ik zelf totaal geen tijd had om iets te doen en een inlaatrubber gescheurd was, had ik de auto maar langsgebracht bij van Nerijnen. Daar hebben ze meteen mn kleppen opgemeten (was prima) ketting op spanning gebracht en de rest van de auto nagekeken voor de zomervakantie. Omdat de inlaatrubbers niet leverbaar waren, hebben ze een turboslang genomen en hiervan stukjes gemonteerd (voor dezelfde prijs, ondanks de hogere kostprijs van de slang).

Zelf had ik al een poos een nieuw stangenstelsel liggen voor de ruitenwissers, deze kwam uit een van de laatste 146's welke helemaal in elkaar zat, had nog geen 50k gereden. Na eerst de motor goed schoongemaakt de hebben, nieuwe boutjes gehaald en alles weer netjes gemonteerd. Had ook meteen maar armen van een 1,7 gehaald (dit zijn 'lelijke normale' maar ze maken de ruit tenminste schoon), omdat de originele mooi zijn, maar eigenlijk waardeloos. De bedoeling was om hier aeroblades op te monteren, maar deze waren niet optijd leverbaar in de juiste maat. Dus nu zitten er tijdelijk normale bladen op.

Ik schrijf later deze week wel een verslagje over hoe onze vakantie was, maar een leuke quote wil ik niet onthouden. We maakten een dagtochtje naar Italië (Merano) en toen we voor t verkeerslicht stonden zei een Italiaanse vrouw tegen haar man (terwijl ze naar mijn auto wees): "Bella Alfa Hollandia" zoiets maakt je tochal goede dag, erg goed. :lol:

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 04, 2008 10:37

Ja die Italianen weten schoonheid wel te waarderen. Hoe is dat eigenlijk afgelopen met je chassisnummer ? Heb je nou een 1.8 of tóch een 2.0 ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 04, 2008 12:41

Ben ik eerlijk gezegd nog niet achteraan gegaan, zal ik ook deze week eens gaan doen. Nu heb ik weer wat meer tijd.

Terug naar “Projecten”