Toch wel, een 16v heeft nog een verdeler.Een 16klepper heeft dit niet, maar je kan wel voelen via je bougiegat of cilinder 1 in BDP zit. Ik
Voelen of cilinder 1 in BDP zit heeft geen zin, dit is namelijk ook het geval als de krukas 360 graden verkeerd staat. Wat jij bedoelt is het verschil tussen cilinder 1 aan het einde van de compressieslag of cilinder 1 aan het einde van de uitlaatslag. De enige manier om dit te controleren is door naar de rotor te kijken, zoals je zegt. Die draait namelijk net als de nokkenas met halve krukassnelheid.
Hoe dit werkt bij een blok zonder verdeler weet ik niet. De computer kan niet aan de hand van de bdp sensor bepalen of er sprake is van een compressieslag of van een uitlaatslag. Wie kan dit toelichten?
@SandertjeP4:
sorry voor het vervuilen van je topic, maar goed om te horen dat hij het weer goed doet. Blijft toch lastig als iets totaal anders kapot gaat terwijl je net de riemen gedaan hebt, je gaat het toch snel in die richting zoeken dan.