....
Heel leuk allemaal dat gekaffer op Alfa. Maar ten eerste: Is deze auto een sieraad op de weg. Trouwens elke Alfa. Ze vallen op, omdat ze sportief zijn en er zo uitzien.
Oke de 147GTA rijdt als een drol op een circuit. Jammer dan. Ik kom trouwens geen circuit tegen als ik naar me werk ga of boodschappen ga doen. Hij is weederom bijzonder mooi en echt lekker snel. Ik kijk hem na als ik hem zie rijden. (elke Alfa trouwens) Als ik een beest wil op een circuit koop ik wel een Ferrari (F1), met een prachtige Alfa om gewoon mee te rijden.
Dit is overigens op niemand gericht.
Mochten hier toch mensen zijn die het eigenlijk niet zo hebben op ONZE prachtige bolides, speciaal gemaakt door onze lieve Heer, (excuus voor de gelovigen onder ons) zoek een ander merk en een ander forum.
FORZA ALFA
ciao
Een Alfa 146 (als voorbeeld) een sieraad op de weg ?

Voorliefde voor een Merk is prima, maar volledige blindheid is wellicht wat minder. Alfa heeft veel mooie auto's gemaakt die altijd in gedachten zullen blijven, maar sinds de komst van Fiat is daar niet zo veel meer van over.
Commentaar hebben is niks mis mee, kan de fabrikant wat mee doen om weer auto's te make die anslaan bij het kopende publiek (anders gaan ze failliet). Op dat punt slaat Alfa de plank al een behoorlijke tijd mis getuige de verkoop. Vind ik dat jammer ? Ik dacht het wel ! Kan ik erechter wat aan doen dat Alfa totaal niet luisterd naar geluiden uit de markt ? Helaas niet.
Veel mensen kopen een super-sport auto met als doel om er WEL een aantal circuidagen mee te gaan rijden; bijvoorbeeld: een 147 GTA met achterwiel aandrijving had
VEEL beter verkocht. Daar had had ik er hier ook graag 1van voor de deur gehad !! Ook ik heb daarom nu dus een BMW (4x4 auto's ook gehad (oa Subaru) maar die zijn minder leuk op een circuit (maar wel leuk om te rijden op kleine weggetjes zoals in de Ardenen etc. een subaru GTT is echter maar 1200 kiklo ipv de 1600+ kg van de 4x4 Alfa's....) dan een achterwiel aandrijver. Met een voorwiel aandrijver kun je best hard over een circuit, maar geeft je niet de beleving van achterwielaandrijving).
Inderdaad zoeken veel mensen die graag een Alfa hadden gehad dus andere merken op. Of dat wenselijk is voor wijlen Alfa ? De realiteit heeft het ons al geleerd...