ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: lekker koken

zo aug 06, 2006 13:08

:cry:

das bale roel :?
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Roeltje 164

zo aug 06, 2006 13:38

Ja , ach , je mot wat, maar zekers, ik werd gek...

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo aug 06, 2006 14:11

zeker net op het moment dat de winkels al dicht waren..
ach als je een lekker alternatief uit de kast hebt weten te halen is het eigenlijk ook goed :D

alleen je hele planning lag in een keer op de grond..

flash

Re: RE: lekker koken

zo aug 06, 2006 16:25

Verder is het pocheren van vlees wel degelijk lekker (Ga zo door Roeltje 164!!!) Alvorens een mooie zwezerik krokant op het bordje te krijgen is het zaak hem even te pocheren. En carpaccio aanvriezen?? De doodstraf erop...al het vocht loopt eruit na ontdooien op bord en je carpaccio is een grote drap.
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik vind het veel minder lekker. Ik heb laats op het menu ossestaartpuntje gehad. Deze werden overgegoten met hete fond en geserveerd met oestersaus. Lekker maar niet mijn favoriet. Ik hou meer van gesauteerd. Denk ik, mijn persoonlijke mening. Zwezerik is het lekkerst gepocheerd, maar dat geldt voor veel orgaanvlees.

carpaccio aanvriezen?? De doodstraf erop Vind ik niet. Goede techniek, wordt ook in veel (bijzonder goede) restaurants toegepast. Als je dun genoeg snijdt en op de juiste manier aanvriest krijg je dit niet. Nooit gehad in ieder geval. Doodstraf vind ik een beetje overdreven. Zou ik eerder zetten op een menu die niet is opgesteld volgens de regels van menuleer. Dat kan een menu maken of breken. Denk aan kleur, geur, bereidingswijze en ingredienten die niet achter elkaar kunnen en mogen.

Wijn kan bij oosters. Maar waarom moet bij al het eten wijn. Bij oosters is saké, bier of groene thee heerlijk. Van mij hoeft dat niet zo klassiek, bij elke gerecht wijn. Andere dingen drinken kan soms juist een nog mooie combinatie geven.

Ciao

AlfAnke

zo aug 06, 2006 21:38

Sjonge jonge zitten hier een paar prof koks samen te dicussieren in dit topic :o
Ga zo door ik leer graag vooral als het om koken gaat. :D

Giulia555

ma aug 07, 2006 07:54

Sjonge jonge zitten hier een paar prof koks samen te dicussieren in dit topic :o
Profkok??

Nee hoor......enorme hobbykok....

De gevulde inktvis was verrukkelijk gisteren....(wel even doorbijten met schoonmaken)

AlfAnke

ma aug 07, 2006 19:20

Profkok??

De gevulde inktvis was verrukkelijk gisteren....(wel even doorbijten met schoonmaken)
En Roel dan?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 07, 2006 19:36

Profkok??

En Roel dan?
Roel schoonmaken is ook een hele klus

:wink:

AlfAnke

ma aug 07, 2006 20:01

Profkok??

En Roel dan?

:?: :roll:

kroehlur

ma aug 07, 2006 20:05

Profkok??

En Roel dan?

:jumping:

Ik heb geen zin in DAT foto weer op te zoeken.... :wink:

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 07, 2006 20:31

*zit te watertanden achter de pc* :P
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

AlfAnke

ma aug 07, 2006 20:54

Ik voeg niet of Roel schoonmaken een hele klus was :mrgreen:
En ik vroeg ook niet of Roel een hele klus aan het schoonmaken had :roll: zal trouwens best een vieze meuk geweest zijn daar op die vloer :(
Ik vroeg of Roel dan misschien wel kok was :!:
Je moet hier ook alles uitleggen :blue_lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door AlfAnke op ma aug 07, 2006 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje 164

ma aug 07, 2006 21:00

Ja Ank, Roel is Kok eehh een jaartje of 20 en diverse transfers meegemaakt is zijn korte leven, scheepskok, instellingskok, banqueting, top 100 zaken, vetloodsen, ziekenhuizen, productiekeukens ( 20-25.000 maaltijden per week), cafes, restaurants,bistro's , bejaardencentra, Dieetkok= MBO :lol: , oesterbar, fruits de mer etc etc en alles is lekker, en ja het was een zooitje om op te ruimen i.d.d, maar dat is nu gelukkig vergeten hou op.... :cry: 8) :lol:

AlfAnke

ma aug 07, 2006 21:06

Ja Ank, Roel is Kok eehh een jaartje of 20 en diverse transfers meegemaakt is zijn korte leven, scheepskok, instellingskok, banqueting, top 100 zaken, vetloodsen, ziekenhuizen, productiekeukens ( 20-25.000 maaltijden per week), cafes, restaurants,bistro's , bejaardencentra, Dieetkok= MBO :lol: , oesterbar, fruits de mer etc etc en alles is lekker, en ja het was een zooitje om op te ruimen i.d.d, maar dat is nu gelukkig vergeten hou op.... :cry: 8) :lol:
Klinkt spannend allemaal, niet een errug hoog jaargemiddelde per baan toch :?:
Mn schoonzoon is ook kok, sous chef en wil het helemaal gaan maken in de biz :D ach hij is pas 25 Afbeelding

Roeltje 164

ma aug 07, 2006 21:26

Koken is to(b)sport en dus veel transfers, nu niet meer, ben er een beetje klaar mee, werken van 07.30uur tot een uur of 16.00 uur is mooi zat en de weekenden vrij, oh ja , ik geef ook nog workshops en ben ook Chef..... 8) :lol:

Terug naar “Het Forum Café”