Ik had de indruk dat het net goed ging de laatste tijd…we hebben deze discussie al zo dikwijls gevoerd. Ben een tijdje voorstander geweest van een gesloten forum, maar in die periode liep het echt de spuigaten uit hier. Ik ben van mening dat alles terug een beetje genormaliseerd is de jongste maanden. Dus: open houden ! Ook ik ben lid dankzij het forum. En vele anderen met mij. Bovendien, een enkele “newbie” (ik hou niet van het woord, = nieuwe jongetje in de klas) die hier echt komt om te zieken, die krijgt gewoonlijk de hele bende over zich heen. Het gaat niet op de newbies met de vinger te wijzen, tot op heden stoorde ik me meer aan relletjes onder gevestigde waarden dan aan relletjes veroorzaakt door newbie’s. Niemand is vrij van zonde, ongeacht het aantal klavers. Anonimiteit zal er altijd blijven, ook op een gesloten forum. Er zijn veel mensen die hier lelijke dingen schrijven, die ze nooit in de ander z’n gezicht durven zeggen. Maar wel lekker veilig vanachter hun klaviertje. Typisch internet verschijnsel dat je niet kan indijken.
Waar ik me behoorlijk aan kan storen is “HE JO ME REESERT IS NI GOE WIL NI STARTE GA WEL ROND MAAR NIKS WAS AL BIJ DE GARAGE MAAR DAS OPLICHTER STOMME VENT KEN ER NIKS VAN HELP MIJ”
Maar dat heeft niets te maken met newbie, lid of geen lid, maar met algemene ontwikkeling en opvoeding.
Dan in verband met de kliekvorming: dat is volgens mij onvermijdelijk. De Zeelanders, Brabanders en Belgen zien elkaar regelmatig. Logisch ook, we wonen kort bij elkaar. Dus lijkt dat een "kliek". Net zo voor de Groningers, die kennen elkaar ook allemaal veel persoonlijker dan wij. Anderszijds kijk ik even goed uit naar een evenement als 't SS om al die mensen van veraf nog eens terug te zien ! 't zijn allemaal even goede vrienden, je ziet elkaar alleen minder. Daar waar een groep binnen een groep elkaar beter kent, valt al eens een inside joke. Moeilijk te vermijden volgens mij (al moeten we dat toch proberen op het forum, want een "outsider" heeft er niks aan)