Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Forumbeleid en wijzigingen

do mar 09, 2006 22:53

Tja, da's idd een moeilijke...Of jij hier gewenst bent of niet, dat weet je zelf wel he :wink: .
Probleem is dat we iets moeten doen, zo kan het gewoon niet verder. Ik sta er niet altijd bij stil dat er ook leuke niet leden zijn, waarvoor mijn excuus. Misschien zijn er ook niet leuke leden....Dus even verder nagedacht moet ik je gelijk geven, ja.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Forumbeleid en wijzigingen

do mar 09, 2006 22:59

Tja, da's idd een moeilijke...Of jij hier gewenst bent of niet, dat weet je zelf wel he :wink: .
Probleem is dat we iets moeten doen, zo kan het gewoon niet verder. Ik sta er niet altijd bij stil dat er ook leuke niet leden zijn, waarvoor mijn excuus. Misschien zijn er ook niet leuke leden....Dus even verder nagedacht moet ik je gelijk geven, ja.
Dank

gewoon zwaar modderen en het gezeik uit te koop en verkoop halen, op een gegeven moment wordt er gewoon niet meer geplaatst.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 09, 2006 23:06

Dat Dink vantevoren geen berichtje heeft gekregen, verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat wij dat ons moderators moeten aantrekken. In principe zou bij iedere ingreep van ons even een pb-tje richting de poster moeten gaan. We proberen dat zoveel mogelijk te doen, maar voor mij persoonlijk geldt dat het tijdens werktijd weleens er tussendoor schiet.

Wat betreft de toegang tot het forum: het bestuur ziet het forum ook als uithangbord naar toekomstige leden en wil het open houden. De indruk bestaat dat aanzienlijk deel van nieuwelingen op het forum ujiteindelijk lid van de SCARB worden en daar worden we allemaal toch blij van? ;)

De te koop-sectie gaat op de schop, maar het is nog wel een kwestie van maanden voordat de wijzigingen doorgevoerd zijn. Tot die tijd zullen wij als moderators, voor sommigen tot ergernis en voor anderen tot opluchting, de posts in de gaten blijven houden. Onze insteek blijft nog steeds om zo min mogelijk in te grijpen.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Emilio
Guru
Guru

do mar 09, 2006 23:07

Hoezo kan het zo niet verder...
Het forum werk perfect zelf regulerend. Net als een volwasse samenleving.
Nogmaals: Je kan niet voor komen dat af en toe iemand weg loopt, maar je kan het wel zo maken dat er geen mens meer komt.
Niet mekkeren en gewoon je mond open trekken als iemand over de scheef gaat. Simpel.
En niet alles bij de moderator neerleggen: WE ZIJN GEEN KLEUTERS
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do mar 09, 2006 23:09

Geef alle SCARB leden ook een gouden klaver. Kunnen we de niet leden goed in de gaten houden !! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mar 09, 2006 23:16

Je zou misschien de adverteerder de "eigenaar" kunnen maken van de post. Als deze adverteerder geen reacties wilt zet hij er gewoon gelijk een slot op. Zet iemand de advertentie op het forum omdat hij/zij reacties wilt , zet hij er niet (gelijk) een slot op. Geeft de moderators in ieder geval minder werk en technisch volgens mij niet zo moeilijk te implementeren. Het is maar een idee…
Als dit technisch mogelijk is lijkt mij dat een goed voorstel. Dan kan de aanbieder zelf uitmaken of hij commentaar wil toelaten. Goed bedacht. :D

Dit lijkt mij ook de mooiste oplossing, zonder gezeur en gezeik wordt het maar een saai forum hier... maar goed dat is mij mening. Op marktplaats werkt het tegenwoordig ook zo, de verkoper kan kiezen voor (spot)biedingen of niet. Werkt volgens mij wel goed.

.

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

do mar 09, 2006 23:17

Tevsns, wat is nog het nut van een 'Forum-cafe' als de forumregel;s ook hierop van toepassing gaan worden... Dan mag er bijna geen posting meer geplaatst worden. Wederom; als alleen SCARB donateurs hier toegang toe hebben zal het forum sneller Alfa gerelateerd zijn en blijven.

Sterkte....
Er is toch helemaal geen sprake van dat het forumbeleid voor het café ook verscherpt wordt? In het café mag je posten wat je wilt, on-topic, off-topic, whatever. Enige voorwaarde is dat het binnen algemeen aanvaarde fatsoensnormen valt. En ja, wellicht gooien wij eens een keer een topic weg waarvan veel mensen denken: "Mwah, was dat nou zo erg?" Dat betekent nog geen persoonlijke aanval van de moderators op de poster. Bovendien, ook moderators maken misschien wel eens een inschattingsfout.

Verder is er wel eens overwogen door het bestuur om het forum inderdaad alleen toegankelijk te maken voor SCARB-leden, maar de afweging om dit niet te doen was dat we het forum ook graag willen zien als uithangbord van de club, als eerste laagdrempelige kennismaking met de club.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do mar 09, 2006 23:19

Dat Dink vantevoren geen berichtje heeft gekregen, verdient geen schoonheidsprijs. Ik denk dat wij dat ons moderators moeten aantrekken. In principe zou bij iedere ingreep van ons even een pb-tje richting de poster moeten gaan.
Nah, ik lig er niet wakker van hoor... was alleen benieuwd.

Maar de discussie gaat weer veel te veel richting verboden en beperkingen. De standpunten over wel of niet modden zijn inmiddels wel bekend en het was niet mijn bedoeling daar de 644642887642e discussie over op te starten.

Ik had in mijn eerste post een voorstel gedaan om de structuur wat te wijzigen, waardoor het overzichtelijker wordt. Waardoor ingrijpen door de mods juist zoveel mogelijk beperkt wordt.

Iemand daar nog ideeën over?

Die opmerking over IP-blok geldt alleen voor die gevallen dat iemand het echt te bont maakt, niet voor elke kleine ontsporing (die het forum vaak juist zo leuk maakt).

psillen
Guru
Guru

do mar 09, 2006 23:47

Tevsns, wat is nog het nut van een 'Forum-cafe' als de forumregel;s ook hierop van toepassing gaan worden... Dan mag er bijna geen posting meer geplaatst worden. Wederom; als alleen SCARB donateurs hier toegang toe hebben zal het forum sneller Alfa gerelateerd zijn en blijven.

Sterkte....
Er is toch helemaal geen sprake van dat het forumbeleid voor het café ook verscherpt wordt? In het café mag je posten wat je wilt, on-topic, off-topic, whatever. Enige voorwaarde is dat het binnen algemeen aanvaarde fatsoensnormen valt. En ja, wellicht gooien wij eens een keer een topic weg waarvan veel mensen denken: "Mwah, was dat nou zo erg?" Dat betekent nog geen persoonlijke aanval van de moderators op de poster. Bovendien, ook moderators maken misschien wel eens een inschattingsfout.

Verder is er wel eens overwogen door het bestuur om het forum inderdaad alleen toegankelijk te maken voor SCARB-leden, maar de afweging om dit niet te doen was dat we het forum ook graag willen zien als uithangbord van de club, als eerste laagdrempelige kennismaking met de club.
Misschien kun je, bij een twijfelgeval, alvorens de topic te verwijderen deze eerst op slot doen met je argumentatie erbji vermeldt. Kweekt meer begrip denk ik.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

psillen
Guru
Guru

do mar 09, 2006 23:51

Mijn mening.
Alleen zwaar modderen in te koop en in gevraagd, dus weg met opmerkingen als mooie kar en daar ga je spijt van krijgen of succes met de verkoop.
De rest lekker zo laten ik kom verder op geen enkel forum en ik ben ook niet zo gebrainwashed dat mn leven om Alfa draait dus is het wel leuk om eens wat anders te lezen in algemeen, of een webbased spelletje te vinden dat de een of ander hier plaatst.
Gooi dat lekker allemaal weg en ik en met mij waarschijnlijk vele anderen zullen niet zo vaak meer hier komen om weer even lekker wat te lezen.
Zo zullen dus ook de mensen die een vraag hebben minder snel geholpen worden of iemand die iets zoekt het niet meer vinden.
Ik zou bijna zeggen Sjuus
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

En m.b.t. wat elders nog ter sprake kwam. Zeker moeten óók niet SCARB leden op het forum kunnen posten.
Is toch ook een vorm van ledenwerving.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

tommie
Guru
Guru

vr mar 10, 2006 00:19

ik ben bang dat als je té veel regels aan een forum gaat leggen, er nog meer mensen vertrekken, ik vind het ook wel leuk om eens iets grappigs of misschien wel nuttigs te lezen, wat totaal niets met alfa romeo te maken heeft..
Daar is alle mogelijkheid voor in de café-rubriek.

uiteraard, dat had ik ook wel begrepen.. maar zoals wat ik ook in mijn post zij over alfa gerelateerde dingen in het gespot gedeelte, zoals het op mij over kwam was het ook daar voor gemaakt.. maar goed, zal, als ik zoiets tegenkom dit in het café gooien in het vervolg!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 10, 2006 00:46

bla bla bla bla bla.......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 10, 2006 00:47

Sterkte....

Misschien kun je, bij een twijfelgeval, alvorens de topic te verwijderen deze eerst op slot doen met je argumentatie erbji vermeldt. Kweekt meer begrip denk ik.
Allereerst @ alle niet SCARB donateurs: zie mijn tekst niet als een persoonlijke aanval, ik wil daarmee ook absoluut niet beweren dat een niet-donateur een minder persoon zou zijn dan een donateur, maar het is een relatief eenvoudige wijze om meer structuur en zelfregulering te verkrijgen. Ik kan echter persoonlijk heel goed leven met een vrij forum.
@ Snooker; Als een open forum haalbaar is; Graag! Hoe meer zielen hoe meer vreugd (maar natuurlijk ook wat meer karakterverschillen). Laten we hopen dat het werkt!
Mbt het cafe;verkeerd door mij begrepen...

In mijn rol als moderator (soomigen zullen weten waar dit was) verwijderde ik de postings die naar mijn mening (...) niet correct waren en stuurde ik direct een notificatie naar de eigenaar van dat specifieke bericht. Discussie wilde ik wel eens achter de schermen voeren maar was in principe niet mogelijk. Hiermee maak je je als moderator niet populair, maar daarvoor heb je ook niet die taak. Dus heren moderatoren, jullie hebben mijn steun in deze taak!
Laatst gewijzigd door Sergio op vr mar 10, 2006 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gerrets
Guru
Guru

vr mar 10, 2006 00:49

Wat een drama toch allemaal! hiermee verziek je naar mijn mening een forum mee. Wat moeten nieuwelingen wel niet denken van dit soort topics? Die zullen meteen de sfeer proeven hoe die momenteel is. De laatste tijd valt het mij helaas op dat er veel topics over het rijlen en zeilen van deze site verschijnen, dat is erg jammer.
Ik lees ook veel topics waar veel leuke en flauwe reacties op verschijnen maar ik lees er overheen en pik de goeie dingen eruit. Maak lol en vat niet alles te serieus op dan wordt de sfeer ook een stuk relaxter.

En ik zeg het nog maar eens, heb je problemen met een topic of een bepaalde mening van iemand ga dan lekker pb'jen en laat het topic dan voor wat het is zodat anderen kunnen reageren op het topic en niet meegaan in een zinloze discussie.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 10, 2006 00:51

@ Gerrets: om weer mooi te zijn moet je even snijden en dat doet pijn.... Daarna moet er weer een betere situatie ontstaan.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”