Volgens mij mag je met kentekens met de oude cijfers-letters-cijfers stijl ook nog met blauwe platen rijden. Die serie stopt in 1978 ergens.
Blauwe platen vind ik minder storend als gele...

Mooi worden ze nooit.
Volgens wiki (het zal toch wel kloppen, ben te lui om de rdw site te doorploegen)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken
Oldtimerplaten
Als het voertuig een kenteken heeft met sidecode 1, 2 of 3 en als de datum eerste toelating vóór 1 januari 1978 ligt, mag een blauwe kentekenplaat worden gevoerd. Een voertuig waarvan de datum eerste toelating na 1 januari 1978, doch voor september 1978 ligt, kan wel over een oldtimerkenteken beschikken, doch mag geen blauwe oldtimerplaat voeren.
Een kentekenplaat is een noodzakelijk iets, niet mooi maar het moet nu eenmaal. Een oude plaat valt minder op en is ook iets kleiner dacht ik, maar als je een oude plaat op een auto zet waar die niet hoort vind ik het zeer storend. Zoals die groene Giulietta die nu weer te koop staat, ´78 kenteken beginnend met een F en dan een oude plaat met opgelegde letters en een chroom rand, vind ik vreselijk en is ook nog illegaal maar ieder moet het zelf weten. Degene die in 1978 een nieuwe auto kocht zou waarschijnlijk erg kwaad geworden zijn als er nog een oude blauwe plaat op zat.
Zelf wil ik ooit nog een keer een 1e serie Sud helemaal netjes maken helemaal origineel met RVS bumpers en zo maar wel een moderne gun metal grey kleur en BBS 3 delige velgen, en dat zal waarschijnlijk een ingevoerde Italo sud moeten worden en dan krijgt ie gewoon een gele GAIK plaat, om een soort tijdloze look eraan te geven. Maar daar ben ik nu nog niet aan toe.