Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: Sleutels verloren / startknop giulia

di nov 29, 2011 07:58

maar dat doe je wel met het stuurhuis op je werkbank....?
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Sleutels verloren / startknop giulia

di nov 29, 2011 11:10

Ik zal eens kijken, hoe goed je er bij een Giulia bij kunt.... maar ik denk eigenlijk van niet. (ik heb wel een nuova met contactsleutel rechts)
Bij mijn Alfetta heb ik destijds de stuurkolom gekanteld om er lekker bij te kunnen, maar dat gaat bij een 105 natuurlijk niet!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: Sleutels verloren / startknop giulia/ nieuw slot

do dec 15, 2011 19:06

Uitijndelijk kreeg ik vandaag een telefoontje van de sleutelboer. Hij heeft de sleutels op maat kunnen maken bij mijn slot. Het was voor hem drie dagen piellen maar het is hem gelukt. Voor 50,-euro heb ik nu weer twee sleutels die passen op mijn slot!!

Achteraf ging het toch allemaal redelijk makkelijk.
Hier een korte beschrijving voor een ieder die het ooit nodig zal hebben.

-verwijder eerst de klokkenkast. deze zit met 4 kleine boutjes vast en vergt wat lenigheid, kleine vingers en doorzettingsvermogen.
-even fotos maken van alle draden
-Vervolgens kunnen de kappen van het stuurhuis worden geschroefd.
-dan maak je met een Dremeltje een gleufje in de breekbout die het slot aan het stuurhuis klinkt.
-Dan draai je met een haakseschroevendraaier of in mijn geval een ratel waar het bitje rechtstreeks in past het boutje er uit.
-en weer even fotos maken van alle draden
-vervolgens weg brengen en alles in omgekeerde volgorde uitvoeren voor montage.

Zelf heb ik echter ook nog een vraag.
Mijn slot was verbonden met 4 draden.
een daarvan zat verbonden op het stuurstang. Deze was echter al flink doorgebrand had ik gezien bij de demontage.
Toen ik hem opnieuw aan sloot fikte hij meteen weer door. Mijn conclusie, dat draaitje zit daar niet goed. Ik heb hem nu weg gelaten en alles werkt gewoon.
Het klopt dus dat het contact slot maar met 3 draden is aangesloten?
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”