Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 10:05

Uiteraard, 70.000 kilometer en alleen maar zon.
Zoveel is 17.500 km per jaar nou ook weer niet, dat je niet selectief zou kunnen rijden, hoor. Hangt allemaal van je km's per jaar af.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wat heb ik vandaag nu weer gespot?

di okt 18, 2011 10:06

Maar dan een leuke bonusvraag: naar welk onderdeel kijken we op de 8C? IS het een relatief onbelangrijk stukje afdekpaneel, of is het een veiligheidskritisch deel in het chassis? Ook dat wordt meegenomen in de ontwikkeling. Als een bolt on, niet-structureel en niet-zichtdeel gaat roesten is dat niet iets waar de meeste autofabrikanten heel erg van wakker liggen. Desnoods vervang je het onderdeel bij de jaarlijkse beurt, als het maar goedkoop genoeg is tegenover een niet-roestend onderdeel. Bij de McLaren SLR hebben ze dan weer op de kosten bespaard door een transmissie te gebruiken die op alle fronten uit de tijd was, met als excuus dat er geen andere bak beschikbaar was die het koppel aankon :twisted: Dat is pas rechtlullen wat krom is in een high-end sportwagen waar de naam McLaren aan hangt, in historische context gezien.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Tomolino
Full Member
Full Member

di okt 18, 2011 10:16

Maar dan een leuke bonusvraag: naar welk onderdeel kijken we op de 8C? IS het een relatief onbelangrijk stukje afdekpaneel, of is het een veiligheidskritisch deel in het chassis? Ook dat wordt meegenomen in de ontwikkeling. Als een bolt on, niet-structureel en niet-zichtdeel gaat roesten is dat niet iets waar de meeste autofabrikanten heel erg van wakker liggen. Desnoods vervang je het onderdeel bij de jaarlijkse beurt, als het maar goedkoop genoeg is tegenover een niet-roestend onderdeel. Bij de McLaren SLR hebben ze dan weer op de kosten bespaard door een transmissie te gebruiken die op alle fronten uit de tijd was, met als excuus dat er geen andere bak beschikbaar was die het koppel aankon :twisted: Dat is pas rechtlullen wat krom is in een high-end sportwagen waar de naam McLaren aan hangt, in historische context gezien.
Absoluut waar, ik wil ook niet zeggen dat ik een SLR boven een 8C zou verkiezen. ;)
Maar ik vind het wel ronduit belachelijk dat je dit soort zaken ziet op een auto(van welk merk dan ook) van 1,5 jaar oud met de prijs van een rijtjeshuis.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Bog75
Full Member
Full Member

di okt 18, 2011 10:32

Het is niet geheel ongebruikelijk dergelijke auto's even extra te behandelen als je er in Noord Europa mee wil rijden.

Aston Martins roesten ook "gewoon" alsof het oude engelse auto's zijn.

Dus op zich niet gek. Deze roest ziet er ook niet erg uit trouwens. Kan me wel voorstellen dat je ongerust wordt als dit ook in de constructie zit. Overigens snap ik de roest angst, maar een beetje roest hoort er toch bij :mrgreen:
Bert en Juul

La macchina
Full Member
Full Member

di okt 18, 2011 13:21

Eerlijk gezegd vind ik dat er geen enkel excuus mag zijn om dit goed te praten.
Enerzijds is een hoop techniek uit de 8C afkomstig van Maserati (en in minder mate Ferrari), jongens met voldoende ervaring in het high end segment.
Anderzijds mag je van een exclusief en gelimiteerde auto die naderhand als uithangbord moet dienen enkel hoogwaardige materialen eisen.
De prijs was er dan ook naar - om van het vervelende verleden nog maar te zwijgen.

En dat heeft niets te maken met testkilometers, enkel met de gebruikte materialen.
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

Rainier155
Guru
Guru

di okt 18, 2011 14:46

Eerlijk gezegd vind ik dat er geen enkel excuus mag zijn om dit goed te praten.
Enerzijds is een hoop techniek uit de 8C afkomstig van Maserati (en in minder mate Ferrari), jongens met voldoende ervaring in het high end segment.
Anderzijds mag je van een exclusief en gelimiteerde auto die naderhand als uithangbord moet dienen enkel hoogwaardige materialen eisen.
De prijs was er dan ook naar - om van het vervelende verleden nog maar te zwijgen.

En dat heeft niets te maken met testkilometers, enkel met de gebruikte materialen.
+1

Als er wel 1 model was van Alfa die gewoon niet had mogen roesten, dan is het wel de 8C. Ongeacht of het nou een belangrijk of onbelangrijk deel van de auto is.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Tomolino
Full Member
Full Member

di okt 18, 2011 14:49

De laatste twee posts zeggen precies wat ik niet op "papier" kon krijgen.

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

do okt 20, 2011 23:07

Het wordt weer tijd voor een nieuw plaatje :wink:
Genoeg roest....

ra ra wat is dit nu weer!
Afbeelding
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Rainier155
Guru
Guru

vr okt 21, 2011 00:01

Alfa 90?
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Tomolino
Full Member
Full Member

vr okt 21, 2011 00:03

Ik denk een 164, gezien het dash....

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 21, 2011 00:07

Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard. :wink:

Frits
Guru
Guru

vr okt 21, 2011 00:38

Nee,hoor gewoon een 90 met schuifdak en zonder koffertje in het dashboard. :wink:
Nou ja... gewoon. Voor degene die weten hoe het er aan de andere kant uit moet zien....
Wederom een slecht fototje met de mobiel:
Afbeelding

Deze ´modificatie´ heeft nogal wat creatief knip en plakwerk veroorzaakt, vooral de achterste knoppen zitten heeeeel erg naar achteren!

Tomolino
Full Member
Full Member

vr okt 21, 2011 00:40

Missertje.....

Frits
Guru
Guru

vr okt 21, 2011 10:18

Missertje.....
Nou.... de 164 is natuurlijk wel de opvolger van de 90. Er zijn dan ook wel wat familie trekjes te zien. Je moet ze voor de lol eens naast elkaar zetten.

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 21, 2011 18:57

Over-engineeren is in deze tijd bijna nergens meer mogelijk, er moet geld verdiend worden.
Als productontwerper vind ik dit geval geen sprake van over- of onderengineeren, maar een kwaliteitsissue bij productie. Het roesten heeft in dit geval namelijk niets te maken met design, maar meer met een goede voorbehandeling van het materiaal en de juiste keuze en verwerking van de lak. Kwestie van iets goeds willen afleveren.
Overigens zou volgens jouw theorie mijn MiTo (2009) dus niet moeten roesten, nou ik kan je verzekeren dat-ie dat al wel doet! En bij mijn 156 van 2002 verschijnen ook de eerste tekenen dat de koets bezig is te verkruimelen... :oops: :cry:
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Terug naar “Het Forum Café”