marco d b
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Alfa 33 start niet

wo feb 16, 2011 23:40

gewoon starten voor de rest zie je van zelf wel hoe die draait.
is het goed nou klaar niet goed heb je weer wat tedoen.
bij motoren die ouder zijn of lange poos stil hebben gestaan
controleer ik zelf eerst alle vloeistoffen en of ik met de hand de moter kan rond torne .
en dan bij start let ik maar op een ding smeer olie druk . de rest is bij zaak .
geen oliedruk dan sloop je hem de rest kan later .
olie is van levens behoud voor een moter .
erg belangrijk dus .
de laatste 33 die ik zelf had was ook een 1.7 over genomen met hondert veertig op de teller .
en dat die weg ging stond de teller ruim boven de twee en halfe ton.
met alle orgineele lagers nog in blok en geen tikkie of rammeltje .
maja ik verving wel twee keer per jaar de olie plus het filter.
beetje veel meschien maar tja beter te vroeg dan te laat .
een keer koppen ge reviseert plus termostaat en water pompje .
maar de meganiese tegniek van de 33 is niet echt raket wetenschap vond ik zelf .
en heb hem ook met pijn in men hart weg gedaan .
was meer door verroting aan de dorpels krik steune en nog wel meer van dat soort zaken .
en tja te weinig tijd dus de auto is deels gedeemonteerd en op de sloop beland .
en de onder deelen aan men vadertje ge schonken die nog steeds een 33 rijd en helemaal spik en span is .
en gaat richting de twee ton nu maar deze moter komt van de sloop en zelf gereviseert en heeft nu tachtig gedraait .
en bij de in bouw gelijk verteld dat je een alfa moet op warmen en dus niet volgas weg bij koude moter .
veel geluk met de 33 ik zou er zelf zo weer een aan schaffen maja helaas geen tijd en ruimte om er een helemaal op te knappen .
of een 75 ik rij nu een 156 alles er op en aan maar ik mis gewoon iets dat italia temprament is gewoon een stuk minder.
maja dat zal wel mijn liefde zijn voor de oudere motoren en het weg gedrag .
dus hou het olie lampje ff in de gaten als je de moter voor het eerst echt warm laat draaien .
want je heb geen druk meter zo als in je 75 maar alleen een lampje .
voor de rest als je er mee gaat rijden vervang bij tijds de rem olie het is een kwaal dat er vocht in gaat zitten als het ouder word en dat gaat naar je achter remmen
en dit zijn trommels en die rem cilindertjes willen nog wel eens vast gaan zitten of gaan lekken gelijk ff kontroleeren of de slangen nog goed zijn en niet uit gedroogt .
voor uitgaan daar is die voor bedoeld maar stoppen is eigelijk belangrijker veel plezier met je 33 projekt
75-2.0 33-1.3 type 1 33-1.7ie 33-1.4ie 33-1.7ie 33-16v
33-17ie 156-1.6 ts .
146-1.6 145 qv 147-1.6 disting ding en 156 jts 2.0 en nog een 156 sw jts.

Terug naar “Algemene Technische vragen”