Dank je voor je toelichting.
Dus als je 80km/h rijdt en je hebt een wiel wat 1944mm omtrek heeft dan maakt dat per s 11,4 omwentelingen. Een wiel van 1800mm 12,4 omw. Als de wielen een tandkrans hebben met 44 tanden (ik dacht ooit eens zoiets gelezen te hebben) dan heb je grofweg 500Hz t.ov. 545Hz en dat is dus rond de 10% frequentieverschil tussen wielen wat best betrouwbaar te meten is.
De Alfa 145 heeft een standaard bandenmaat van 175/65 R 14: rolomtrek= 1780mm. Op dezelfde as een band vanaf 195/70R14 zou dan problemen geven (zie ook
http://www.onlinecarshop.nl/content/nl/ ... ijzer.html)
Leuke voor het inzicht deze materie.
PS @Whizzman: Ik bedoelde meer dat X een variabele is die je niet verder invulde waardoor we er weinig mee konden. Invullen en zo spelen met getallen geeft altijd wat meer inzicht

Ik ben trouwens benieuwd of de topicstarter zich nog meld met feedback of ga ik gelijk krijgen met:
Wij zeggen altijd: blijkbaar hebben we de remmen goed gemaakt, er zijn geen klachten meer gekomen.

