jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: lekkende remklauw achter GTV6

di apr 05, 2011 18:17

Jan,

doe me eens laten weten wat een stapel van die dingen kost?

Heb trouwens een pakje voor je liggen...
Kost dat pakketje?

Ik denk dat ik er een stuk of tien wel kan missen mocht je er meer willen laat ik er weer een bergje maken.

De prijs geen idee doe maar wat.

Verder even per PB aub.

gr Jan

Johan gt
Member
Member

wo apr 06, 2011 12:36

Is er inmiddels ergens een revisieset verkrijgbaar die deze wel meelevert? Ik heb namelijk een aantal achterremklauwen liggen die ik wil reviseren en op de plank leggen voor het geval dat, en dan wil ik ze ook graag volledig reviseren natuurlijk. Wie weet raad?
In de motorfiets wereld heb ik een paar van die vierkante O ringen gevonden, ik meen dat ze van een Suzuki waren. Ik heb ze toen in ieder geval gekocht bij Motoport Hengelo en die zijn Yamaha en Suzuki dealer. Ik heb ze toen gebruikt voor de klauwen van een GTV bertone.
Misschien heb je hier iets aan.

Succes
Johan

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: lekkende remklauw achter GTV6

wo apr 06, 2011 20:31

Het is echt niet zó essentieel, dat die ringen plat/ rechthoekjes (hoe noem je dat) zijn.... simpele O-ringen, van voldoende dikte sluiten ook prima af. (en daar gaat het om)
Gewoon met je gedemonteerde klauwen naar de betere hydroliek boer en daar zoeken (en vinden) ze wel de meest geschikte ringen voor jou.
Reeds meermalen gedaan en gaat al jaren goed. (dus ook op langere termijn)
Bedrijven in landbouwmachines kunnen jou vast helpen. ;)

(tip voor de transaxle die-hards: koop alle benodigde maten meteen voor laten we zeggen een klauwtje of zes, dan kan je er weer wat jaartjes tegen)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 15, 2011 17:01

Vandaag maar eens bogonnen met de voorbereidingen om 2 klauwen te reviseren, dus goed ontvetten en demonteren. Valt nog tegen zeg, de binnenste zuiger van de rechterklauw zit vast, dat houd je niet voor mogelijk. 12 bar luchtdruk doet hem niks. Benieuwd of er daarbinnen nog een gangbaar stelmechanisme zit, of dat deze klauw bij het grof vuil kan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 15, 2011 18:46

even een leidingkje maken tussen de klauw en een hoofdcilinder zodat je hydraulisch kracht kunt uitoefenen. :wink: Moet je wel even de andere zuiger goed blokkeren natuurlijk.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2011 16:59

even een leidingkje maken tussen de klauw en een hoofdcilinder zodat je hydraulisch kracht kunt uitoefenen. :wink: Moet je wel even de andere zuiger goed blokkeren natuurlijk.
Vergeet het maar. Ik heb ondertussen een andere klauw gevonden die niet zo moeilijk deed. Maar omdat ik toch echt de te reviseren klauw ook moet splitsen om de O-ring van de stelschroef te vervangen en ik die dus even moet meten, ben ik met de weigerachtige klauw verdergegaan. Uiteindelijk van kwaaiigheid maar een moer op de remzuiger gelast en hem er met een woeste slagtrekker uit gerost.

Tot eenieders verbazing kwam er een keurige remzuiger uit de klauw zetten, geen spoor van vreten, roest of andere ellende. Vreemd. Na wat pielen heb ik nu alle onderdeeltjes voor mijn neus liggen en kan ik de O-ring opmeten. Oh joy. Logisch gevolg van het splijten van de klauw is dat ik nu ook nieuwe O-ringen in de klauw moet zetten natuurlijk. De bouten ga ik gewoon hergebruiken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

juulke
Member
Member

ma apr 18, 2011 18:55

Als dit dezelfde vierkante O ringen zijn als van de Brembo (voorrem)klauwen,
gewoon bij de Porsche dealer bestellen, art nr 90135192810
Kost 2.50 ex per stuk.
Bijvoorbeeld via : www.parts-wise.com

Jobo75
Member
Member

ma jun 13, 2011 23:48

Afgelopen zaterdag een winterslapende 75 Numerata gestart en meteen een stukje gereden; helaas blijkt een remblok achter wat aan te lopen.
Ben dus waarschijnlijk ook aan de beurt voor een revisie; gangbaar maken van de zuigers en opnieuw afstellen bood geen oplossing.
Na wat nader zoekwerk op het net op de site van het Alfa Bulletin Board een uitvoerige 'graphic how to' tegen gekomen: alfabb met zinvolle suggesties en tips (bijvoorbeeld het opnieuw elektrolytisch laten verzinken van de tangen met de reden waarom).
Misschien op het forum al langsgekomen, in dat geval sorry, ik kon 'm i.i.g. hier niet vinden.

Thanks to Eric Shea, Sandy, UT

Een paar fotos uit de serie als teaser :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”