Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Remmen (het vervolg)

di mar 23, 2010 10:12

Eindelijk weer eens tijd gehad om hiermee verder te gaan. Op een sloper met gekraakt blok bleek ik nog een goede terugslagklep te hebben zitten en het stuiteren van het pedaal is nu opgelost. Remmen daarentegen; ho maar. Het pedaal gaat half in voordat er iets gebeurt en ik kan dan wel verder doortrappen, maar volgens mij remt een T-Ford beter.

Toch ook de booster? :cry:

italianivan

di mar 23, 2010 12:08

Als je het rempedaal in kan drukken zonder dat de auto remt ofterwijl geen druk , dan zit er lucht in je systeem , of je hebt een lekkage, Dus als er geen lekkage is , zul je alles moeten ontluchten.
Als je rempedaal hard is maar de auto maar minimaal remt. werkt je rembekrachtiger niet:)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 23, 2010 12:37

Er staat mij dat als er lucht in het systeem zit, dat dan het rempedaal langzaam wegzakt wanneer je er druk op houdt?

(doet ie dus niet)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 02, 2011 07:53

Even een oud draadje nieuw leven geven. Ondertussen een hoop aan de remmen geklust en het voelt allemaal stukken beter aan nu, met uitzondering van een wat raar fenomeen. Af en toe valt de bekrachtiging zomaar weg, gewoon tijdens het rijden. Dan remt-ie tien keer normaal en de elfde- en misschien twaalfde keer is het pedaal kneiterhard. Hoe kan dat dan?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Remmen (het vervolg)

vr dec 02, 2011 08:42

Even een oud draadje nieuw leven geven. Ondertussen een hoop aan de remmen geklust en het voelt allemaal stukken beter aan nu, met uitzondering van een wat raar fenomeen. Af en toe valt de bekrachtiging zomaar weg, gewoon tijdens het rijden. Dan remt-ie tien keer normaal en de elfde- en misschien twaalfde keer is het pedaal kneiterhard. Hoe kan dat dan?
Remdrukbegrenzen van de achteras blijft dan vermoedelijk vast zitten. Pedaal als beton, remmen ho maar.
Twee keer eerder meegemaakt met transaxles. Beide 75's dan wel.

Gr,
DJ

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 02, 2011 10:37

Voor en achter zijn toch gescheiden circuits? Of zit daar dan toch een of andere interactie tussen?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr dec 02, 2011 12:44

Hrc is een tandemcilinder. Als 1 circuit geblokkeerd is, bijvoorbeeld achter als de remdrukbegrenzer vast blijf zitten, gaat bij echt niet in, of niet noemenswaardig.
Blind maar eens een circuit af direct op de hrc (oud stukje leiding dubbel vouwen en platslaan) en probeer rempedaal in te trappen.
(er vanuit gaande dat er geen luchtbel in afgeblinde circuit zit)
NB mijn ervaring hiermee is met alfa 75, weet niet of remsysteem van jouw Giulietta vergelijkbaar in elkaar steekt.
Verschijnselen zijn in ieder geval gelijk aan die ik had.

Gr DJ

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Remmen (het vervolg)

vr dec 02, 2011 13:16

NB mijn ervaring hiermee is met alfa 75, weet niet of remsysteem van jouw Giulietta vergelijkbaar in elkaar steekt.
Verschijnselen zijn in ieder geval gelijk aan die ik had.

Gr DJ
Oudere trans-axles hebben de remdrukbegrenser achter onder de auto. Het zelfde onderdeel, als bij een 105.
Die van de 75 werkt anders en zit naast de HRC.
Ik durf niet te zeggen wat er bij een (latere?) Giulietta op zit. :-k
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 02, 2011 15:58

Okay, ik snap 'm. Vervangen is enige oplossing neem ik aan?

@Allessandro: Bij type 3 Giulietta hangt er een soort van los blokje vlak naast de HRC - bij mijn type 2 heb ik nog niet gespot waar deze zit.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr dec 02, 2011 20:31

Gezien kosten (valt mee denk ik) is vervangen de kortste klap. Ik heb destijds bij mijn 75 de begrenzer uit elkaar gehaald en gangbaar gemaakt.
Oorzaak was roest. Later toch een nieuwe gemonteerd voor peace of mind.

Gr,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”