Misschien is dat beter als meteen roepen dat het onzin is.

Hahahaha, echt hè, soms vechten ze elkaar hier de tent uit en soms is het een knuffelcommune
On-topic, volgens mij heeft Yuri inderdaad een goed punt en zijn de spiegels asymetrisch. Brandpunt van deze UK spiegel is dus inderdaad anders dan een spiegel van "the continent".
Wellicht dat het glas los is over te zetten?
Anders wellicht goed om te kijken op www.alfa916.nl , aangezien daar regelmatig onderdelen voorbij komen.
Lijkt me wel, Italiaantjes zijn ook niet bijster groot...Hahahaha, echt hè, soms vechten ze elkaar hier de tent uit en soms is het een knuffelcommune
On-topic, volgens mij heeft Yuri inderdaad een goed punt en zijn de spiegels asymetrisch. Brandpunt van deze UK spiegel is dus inderdaad anders dan een spiegel van "the continent".
Wellicht dat het glas los is over te zetten?
Anders wellicht goed om te kijken op www.alfa916.nl , aangezien daar regelmatig onderdelen voorbij komen.
Pfffff gelukkig wat wijze reacties!! Ik moet er wel bij zeggen dat ik een klein vrouwtje ben en de bestuurdersstoel wat verder naar voren staat dan normaal. Maar daar moet een spiegel toch op berekend zijn. Afijn ik ga eens kijken of ik idd het glas wat verder naar binnen kan duwen.
Valt tegen. De (EU) spelregels voor de buitenspiegels gaan uit van de zgn. 95%-ile mens. Kort door de bocht genomen is dat een grote man. Het kan dus zijn dat je als klein persoon geen optimaal zicht zult krijgen, wat je ook probeert.
Lijkt me wel, Italiaantjes zijn ook niet bijster groot...
misschien is het op te lossen met een vastelands spiegelglass, of een complete unit uit een schade auto (zijn er ook genoeg inmiddels. En als het alleen komt door een nogal ver naar voren verstelde zitpositie is misschien het stelbereik te vergroten door wegvijlen van een begrenzing of zo intern?Een nieuwe spiegel kopen is erg makkelijk maar erg duur.
Nee er zijn allerlei feiten aangedragen, maar er is nog geen oplossing. Ben ik echt de enige met dit probleem?Is er al duidelijk over het echte probleem en al een oplossing ?
Natuurlijk. Maar als je een gebruikte 916-spiegel via Marktplaats gaat zoeken (wie zou dat niet doen?) let dan wel op. Je hebt dan 100% kans op succes bij een bedrijf in Utrecht. Niets ten nadele van die firma hoor, maar zij hebben juist heel frequent Engelse (jawel: Engelse, rechtsgestuurde) schade-Alfa's die hier in Nederland verkocht of gesloopt worden..... Als je een spiegel koopt afkomstig van zo'n auto dan schiet je er niets mee op.Is het daadwerkelijk een engelse spiegel, dan op zoek naar een gebruikte (is wel aan te komen , er zijn diverse handelaars in onderdelen van schadeauto`s)
Dankjewel voor de tip!!Natuurlijk. Maar als je een gebruikte 916-spiegel via Marktplaats gaat zoeken (wie zou dat niet doen?) let dan wel op. Je hebt dan 100% kans op succes bij een bedrijf in Utrecht. Niets ten nadele van die firma hoor, maar zij hebben juist heel frequent Engelse (jawel: Engelse, rechtsgestuurde) schade-Alfa's die hier in Nederland verkocht of gesloopt worden..... Als je een spiegel koopt afkomstig van zo'n auto dan schiet je er niets mee op.Is het daadwerkelijk een engelse spiegel, dan op zoek naar een gebruikte (is wel aan te komen , er zijn diverse handelaars in onderdelen van schadeauto`s)
.