Jij krijgt nu een modern kenteken met drie letters en gele platen. Maar je hebt al besloten dat je oud-blauwe platen gaat monteren? Als het dan toch niet-origineel wordt (klinkt veel vriendelijker dan "illegaal" nietwaar?

Wat ik bedoel: Stel dat jij kenteken 26-JTG-8 krijgt dan laat je blauwe platen maken met 26-JT-G8. Ziet er toch meteen veel "klassieker" uit dan met drie letters in het midden? En dan op de achterklep een vierkante plaat. Volgens mij wordt het dan nog mooier dan met een legaal klassieker-kenteken. Want die bekende kentekenreeksen met DE, DH, AE, AM, YA, YB etc. herken je ook al van een kilometer als niet-origineel.
Formeel mag het natuurlijk niet. Maar ik denk dat er geen haan naar kraait als het kenteken maar goed leesbaar is en je dus te traceren bent. Zelf rij ik een Giulia met kenteken eerste tenaamstelling in 1979. Officieel moet ik ook gele platen hebben, maar 364 dagen per jaar zitten er blauwe op. Die gele vlaggen alleen op de dag van de APK-keuring. Ben wel eens geflitst met die auto, maar de bekeuring was alleen voor de snelheidsovertreding en niet voor de illegale platen terwijl zie die op de foto toch konden zien.
.