frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: reinigen LMM met hittedraad>update!

zo okt 26, 2008 22:46

FF vraag, je hebt het over plaatje schoonmaken en daarvoor over hittedraad. Dat zijn toch 2 verschillende types LMM? Waarbij de versie met plaatje (hittefilm) de opvolger is van de draad?
Niet echt antwoord op je jouw vraag natuurlijk

Gr
DJ
Maak morgen een foto voor je van een opengemaakte lmm. :wink:

Grtz,fRank

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: reinigen LMM met hittedraad>update!

ma okt 27, 2008 19:37

@DJ;

Afbeelding

Bij dat rode pijltje zit een plaatje wat dus verwarmd wordt als ik het goed begrepen heb. De mate van afkoeling is de hoeveelheid inlaatlucht die er langs gezogen wordt en adh daarvan wordt dan brandstof ingespoten.(althans zo dacht ik dat t werkte.. :oops: )
Hittedraad is dan idd een ongelukkige benaming... :?
Dat plaatje heb ik dus voorzichtig gereinigd met remmenreiniger en een fijn penseeltje.

Anyway hieronder nog een pic van hoe de sensor in de inlaatbuis gemonteerd moet worden.
Afbeelding

Grtz,fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di okt 28, 2008 17:02

Hoi Frank,

Bedankt voor het plaatje. Dit is volgens mij z'on later type met hittefilm. Niet met draadje die zien er dacht ik anders uit.
Niet dat ik verder verstand van heb maar lees wel eens wat over motronic. Heb zelf alleen maar degelijke oude zooi. Je wel LHM's met z'on grote veer belaste flap.....

Gr,
DJ

Andretti Molletti

di okt 28, 2008 17:49

Alfa heeft nooit met een draadje gehad jongens ;)

De truuc met de remmenreiniger heeft mij al meerdere malen geholpen (maar eerlijk gezegd ook meerdere malen niet)

En wat een leuke is is die opmerking van olie op je hittefilm...
Het idee erachter is een glad glasoppervlak wat de sensor beschermd... door het gladde zal alle zooi er minimaal op hechten.

Kijk je naar olie dan is er geen enkele soort die aankoekt en of bakt bij 100-120 graden, want dat is de max temp van het draadje in de film bedekt met glas...

Eerder denk ik aan mechanische defecten zoals overgangsweerstanden intern of aan de hechting tussen de film en het glas... als daar lucht, lees isolator, tussenkomt is het gedaan met je meter!

Kunki_156TS

Re: RE: reinigen LMM met hittedraad

do okt 30, 2008 17:45

Open filter (met olie er in/op) geeft oliedamp op je gloedraad/plaatje. Dat brand in, daar valt niet veel meer aan te reinigen. Met remmenreiniger kan je de niet-ingebrande olie natuurlijk wel wegkrijgen, maar je krijgt de oxide en ingebrande troep er niet van af. Dat je er maar een paar maanden mee doet kan best, die dingen kunnen er nou eenmaal niet tegen. Overigens is in de praktijk bewezen dat de BMC-CDA en BMC-DIA en inlegfilters van K&N bijna nooit dit soort problemen opleveren, dus als je een "sportief" filter wilt op je auto zijn er wel oplossingen.
Ik heb zelf de BMC-CDA in een 156 1.8ts erg blij mee. Super geluid. Pakt onderin sneller op en ik heb zelf het idee dat hij wat verder in toeren doorgaat. Conclusie kost wat maar dan heb je ook wat. Volgens mij is dit het enige filter waarbij je LMM heel blijft. Ik heb er zelf ook al twee versleten namelijk :D In de alfa156cup gebruiken dit filter ook heb ik me laten vertellen.

greetz laurens

Terug naar “Algemene Technische vragen”