Het heeft allemaal even geduurd maar door vakanties, feestdagen, ziekte en drukte heeft de Spider en haar probleem bij 3000 toeren iets minder aandacht gekregen. Via mijn vaste Alfa specialist JS Racing wel de tip gekregen om bij
Beek Racing langs te gaan met probleem.
Dit is uiteindelijk gisteren gebeurd. Ik had een paar uur vrij genomen van werk om erbij te zijn en te "genieten" van hoe ze aan te werk gaan. Ik had al goede verhalen over Beek gehoord en gelezen en die zijn allemaal waar
Spider is op de rollenbank gegaan en aan de apparatuur gehangen. Het probleem werd eerst niet goed duidelijk maar uiteindelijk bij 3000 toeren toch het niet mooi doorlopen van de motor ontdekt. Belangrijkste andere ontdekking was dat lambdasonde niet goed meer werkt. Geheel willekeurig doet de sonde het even niet. Dit doet de motor geen goed. Die zal ik ook z.s.m. gaan vervangen.
Obv de meetgegevens en ervaring op de rollenbank hebben ze de chip aangepast op die 3000 toeren. De motor vertoont nu geen inhouding meer en zal met een nieuwe lambasonde het weer top doen (deed ' ie al voor een niet liefhebber/leek).
Ik ben superblij dat Beek hiermee geholpen heeft en vindt het superknap van Paul dat hij dit in ca. 2 uur boven water haalt en aanpast. Zoals ze al op hun site zeggen : "Beek Auto Racing begint waar anderen, vaak noodgedwongen, ophouden. Dankzij kennis en hightech apparatuur hebben motormanagementsystemen, aandrijflijnen en onderstellen van auto's geen geheimen voor ons."