@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: terugval toerental

ma mei 21, 2007 20:05

:thumbs: bij demontage van de verdeler moet dan de ontsteking opnieuw worden gezet of kan hij weer in de juiste positie terug?

want van op tijd zetten daar heb ik geen kaas van gegeten...
Op nieuw op tijd zetten en ook zeker de timing in de gaten houden, want juist daarmee gaat het vaak mis. Dit betekend: Pulley voor op je motor in BDP zetten, verdelerkap verwijderen en kijken waar je rotor staat. Deze positie even merken en daarna kun je het gehele verdelerhuis verwijderen door NIET de klem, maar het bevestigingsboutje van de klem op je blok los te nemen, ( Klem dus ook niet losmaken als je de verdeler schoonmaakt) daarna kun je de verdeler weer terug plaatsen met dien verstande dat de rotor weer in dezelfde positie wordt gehouden als waarin je de zaak gedemonteerd hebt. ( En de motor dus in tussentijd absoluut niet tornen!!!) Als je het zo doet loopt ie in 1 klap weer, maar verstandig is wel om de timing nadien wel te tsjekken... :wink:

Als je Kontaktpuntjes hebt wordt het even wat lastiger, maar deze albsoluut niet losnemen anders staan zowel de timing en de kontakthoek achteraf onjuist. Als je niet weet hoe je puntjes afstelt zou ik ook het verdelerhuis niet uit elkaar gaan halen, want om de vervroegingsgewichtjes en de veertjes te controleren/ontroesten en schoon te maken is het noodzakelijk om de complete grondplaat te demonteren. Tis maar dat je 't weet.. :wink:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op ma mei 21, 2007 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: terugval toerental

ma mei 21, 2007 20:14

absoluut duidelijk :wink: :thumbs:
156

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 20:21

En: Wat ga je doen?? :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 20:23

ik ga dit niet zelf doen.... het viltje en een veertje kon ik zo even smeren.

binnenkort APK en dan even kijken. Ik ben wel gecharmeerd van die electronische Bosch ontsteking wat Prins kan leveren(0.2234.0) , is wel prijzig

iemand ervaringen ermee..? zou ook een bobine op moeten met een weerstand lager dan 1 ohm
156

Andretti Molletti

ma mei 21, 2007 20:35

Koop een setje tweedehands ve Alfetta of 75 oid...werkt perfect en scheelt een hoop centjes.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 21:00

Koop een setje tweedehands ve Alfetta of 75 oid...werkt perfect en scheelt een hoop centjes.
moet die dan omgebouwd worden :?:
156

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 21, 2007 21:08

lijkt me logisch anders komt ie er nooit op he.. :mrgreen:

Verder geen aanpassing nodig,als je allees wel in 1 keer aanschaft, dus: Verdeler, bekabeling, schakelapparaat, bobine en koelplaat. Wel even zoeken denk ik, maar zolang je oude set nog werkt geen probleem toch??

Zit er trouwens bij die set van Prins B wel een verdelerhuis en een vervroeging dan, anders schiet dat nog niet op en ben je wel een bak geld kwijt.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 21:11

lijkt me logisch anders komt ie er nooit op he.. :mrgreen:

Verder geen aanpassing nodig,als je allees wel in 1 keer aanschaft, dus: Verdeler, bekabeling, schakelapparaat, bobine en koelplaat. Wel even zoeken denk ik, maar zolang je oude set nog werkt geen probleem toch??

Zit er trouwens bij die set van Prins B wel een verdelerhuis en een vervroeging dan, anders schiet dat nog niet op en ben je wel een bak geld kwijt.
bij Prins zit er alles op, instelling van vervroeging gaat middels een schroefje, er zouden bijna alle nord-karakteristieken instaan. oude set werkt nog maar het kan beter. ik ben inmiddels al wat wijzer geworden en een beetje ouder :wink:

de auto loopt erg goed (zover ik kan beoordelen..) enkel soms die terugval :wink:
156

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 23:20

:shock: Of zoals ik eerder opperde: afschroeven en laten reviseren.....Is goedkoper dan wat je nu voor ogen hebt. :wink: ....Slechter? Kijk maar even hoe lang ie nu is meegegaan....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 23:34

Dit is het beste idee volgens mij,heb het bij mijn Gtv ook gedaan :thumbs: Echt een wereld van verschil t.o.v. de kontaktpuntenontsteking.En budget technisch ook een aanrader!

Andretti Molletti

di mei 22, 2007 00:35

Ik heb zowie zo nog wel een in goede staat verkerende puntenontsteking... dus goede as etc etc...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 22, 2007 08:44

Ik heb zowie zo nog wel een in goede staat verkerende puntenontsteking... dus goede as etc etc...
pb :wink:

overigens waar kun je zo'n ontsteking laten reviseren?
156

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 29, 2007 15:41

het terugval van het toerental, kan dit ook aan de carbs liggen?

versleten?...
156

Iwema
Junior Member
Junior Member

di mei 29, 2007 16:06

Slechte terugval van het toerental is meestal een synchronisatie probleem met de carburateurs.

Hugo Iwema LPG

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 30, 2007 09:54

Slechte terugval van het toerental is meestal een synchronisatie probleem met de carburateurs.

Hugo Iwema LPG
het toerental valt niet slecht terug tijdens het rijden.

het is dat het toerental tijdens de stationaire loop af en toe terug valt van 800 naar 500, het lijkt erop dat dit vaker gebeurd als de motor warm is maar dat weet ik niet zeker. Als de synchronisatie niet goed is dan zou dit probleem zich toch continue voor moeten doen?

Maar goed een keertje een diagnose stellen zou mischien wel goed zijn :wink:
156

Terug naar “Algemene Technische vragen”