Oh misschien ook handig om te weten.. als hij stationair draait dan schud hij , moeilijk uit te leggen maar je voelt de motor draaien Maar alleen als ie koud is.. . Misschien heeft dat er ook mee te maken.
De kleine regeltjes... maar owowow zo belangrijk!!!
Stationair schudden en dan bedoel je anders dan normaal, dan in het begin toen je hem kocht neem ik aan???
Dat zou al gelijk een balanstestje oproepen bij mij.. lopen alle 4 de cilinders evenveel mee..?
Mogelijk dat bij dit type de verstuivers loshalen (elektrisch ) niet meer kan of werkt, dan is een heel goed alternatief een retourbrandstof meting... geven alle verstuivers dezelfde hoeveelheid retourbrandstof?? Is overigens een welbekende meting in dieselland..
(Als het stationair warm onregelmatig is, dan kunnen we het gloeisysteem uitsluiten.)
Roken... zwart neem ik aan?? Dat is altijd een teveel aan brandstof.. LMM is het eerste wat iedereen zou roepen, maar die is vervangen!
De EGR klep gooit uitlaatgas terug in de inlaat en dat bevat geen zuurstof... als de motor dat niet weet en dus wel diesel erbij inspuit dan gaat hij roken omdat er domweg geen zuurstof genoeg is om de diesel te verbranden. Ook omdat de klep bv blijft hangen komt er geen foutmelding of lampje...
Maar begin eens bij een balanstest...en tja de dealer... knappe mannen?? Anders zou ik eens met zo'n hardnekkige storing naar eens specialist gaan... dat hoeft niet per defenitie een Alfa dealer te zijn..ik ben ook geen dealer
Je zou eens bij Diesel Buchli of een soort gelijk bedrijf kunnen informeren!!!
http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=2&id=14
en gelukkig maar dat je Alfa zo mooi is, anders had je hem allang weggedaan
