Robbie146
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Een GTV 3.0 V6 met G3, kan dat.

di apr 24, 2007 22:59

www.alfa916.nl er rijden verschillende 916's op G3 rond, zowel V6 als TS.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

gaucho
Member
Member

do apr 26, 2007 23:29

De ene V6 G3 rij ik, maar er is nog een tweede V6 3.0 en ook een paar TS'en op LPG op het 916 forum. En ja, het kan prima hoewel sommigen me voor gek verklaarden!

Als je zoveel km's in een GTV wilt rijden moet je wel beseffen dat een GTV een stuk minder stil en comfortabel is dan een 156 (heb er ook twee gehad hiervoor), en dat werkt dus wel vermoeiend op de lange termijn. Verder is rijden in een GTV 3.0 een genot maar als je een km vreter met V6 wilt zou ik eerder naar een 156 V6, eventueel met automaat, kijken.

Mijn ervaring het afgelopen jaar en 30.000 km is dat het prima rijdt zeker icm de Squadra chip die ik erin heb. Het verbruik is 1 op 7 op LPG tegen 1 op 8 op bezine, actieradius met de 48 liter tank (netto, bruto 60 liter) is dus beperkt. Inbouw kostte me €2500 bij 2M in Tilburg (officiele Vialle inbouw) en met 60.000 km verdien je dat dus in een jaartje makkelijk terug. De wegenbelasting is ietsje hoger maar de GTV blijft na inbouw wel in dezelfde gewichtsklasse voor de belasting. Door de tank achterin heb ik idd weinig bagageruimte meer maar klein spul ligt nu onder de tank, en voor vakantie is op de achterbank voldoende ruimte voor de bagage!

Het voordeel is ook uiteraard dat je privé km's dan echt lekker goedkoop zijn, leuk voor alle SCARB ritten en 916 Register uitjes. :D
Laatst gewijzigd door gaucho op vr apr 27, 2007 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
'97 GTV 3.0 24v LPi

GA!S
Member
Member

vr apr 27, 2007 07:08

Heel erg bedankt voor je antwoord! Heb je ook foto's van de tank en de ruimte die je nog hebt in de koffer? Ik ben nog steeds aan het twijfelen, met name het ruimteverschil tussen een GTV en een 156 SW is een enorme stap natuurlijk. Minder comfort en meer lawaai ben ik niet zo bang voor.

gaucho
Member
Member

vr apr 27, 2007 10:40

Ik zal vanavond wel eventjes wat fotootjes schieten van de installatie.

Toevoeging, hier de foto van de tank:
Afbeelding

En de vulopening, netjes weggewerkt achter de kentekenplaat:
Afbeelding

Afbeelding
'97 GTV 3.0 24v LPi

GA!S
Member
Member

do mei 03, 2007 01:35

Bedankt voor de foto's, ik moet echt heel hard nadenken over het verschil in ruimte... :D

Robbie146
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Een GTV 3.0 V6 met G3, kan dat.

do mei 03, 2007 20:28

Bedankt voor de foto's, ik moet echt heel hard nadenken over het verschil in ruimte... :D
Ach, je gaat van een kofferbakje van rond de 130 liter terug naar 30 liter in een lastige vorm

Voor het praktisch nut moet je geen GTV nemen en je kunt altijd nog een kleinigheidje kwijt op de achterstoelen.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 06, 2007 12:10

OEIIII Laat de heer Co Spee en consorten dat klapkenteken niet zien!!! :lol:
Heel mooi opgelost die vulopening achter het kenteken, maar zo'n bevestiging voor het kenteken mag niet in NL. Niet te opzichtig je LPG tank vullen dus. :wink:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 06, 2007 13:28

Heel mooi opgelost die vulopening achter het kenteken, maar zo'n bevestiging voor het kenteken mag niet in NL. Niet te opzichtig je LPG tank vullen dus. :wink:
Hoe wil jij dan verklaren dat er amerikaanse auto's in Nederlands op NL kenteken rijden met af fabriek de tankdop achter de kentekenplaat?

Het mag gewoon hoor, zolang deze tijdens het rijden maar duidelijk leesbaar zit. Op welk manier je de kentekenplaat bevestigd maakt voor de wetgeving niks uit.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 06, 2007 13:45

Hoe wil jij dan verklaren dat er amerikaanse auto's in Nederlands op NL kenteken rijden met af fabriek de tankdop achter de kentekenplaat?

Het mag gewoon hoor, zolang deze tijdens het rijden maar duidelijk leesbaar zit. Op welk manier je de kentekenplaat bevestigd maakt voor de wetgeving niks uit.

idd zolang de kentekenplaat maar gewoon goed leesbaar is, is er niks aan de hand. Ik ken wel tig andere merken auto's die zo'n oplossing, voor de lpg dop, al jaren hebben en dat wordt ook gewoon goedgekeurd..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 06, 2007 13:49

[-( Helaas is dat dus niet zo. Zoals de auto geleverd wordt, met type goedkeuring dus, mag er NIET aan de bevestiging voor kentekenplaat geknoeid worden, mag m dus ook niet op een andere plek plaatsen (aldus Spee).

De boete die ervoor staat is ook nog is erg fiks. De kans dat je hiervoor een boete krijgt is natuurlijk erg klein, mits het kenteken goed zichtbaar is. Het betekent alleen niet dat het dus voor de wet mag. Er vanuitgaande dat Spee zn uitspraken gesteund worden door de rechter.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 06, 2007 13:55

[-( Helaas is dat dus niet zo. Zoals de auto geleverd wordt, met type goedkeuring dus, mag er NIET aan de bevestiging voor kentekenplaat geknoeid worden, mag m dus ook niet op een andere plek plaatsen (aldus Spee).

De boete die ervoor staat is ook nog is erg fiks. De kans dat je hiervoor een boete krijgt is natuurlijk erg klein, mits het kenteken goed zichtbaar is. Het betekent alleen niet dat het dus voor de wet mag.
als er lpg wordt ingebouwd dan wordt de type goedkeuring aangepast. Meestal is een lpg-inbouw station gerechtigd om deze wijziging door te voeren en het tevens aan te melden bij het rdw. Op dat moment dat het rdw de herkeuring accepteert/goedkeurd mag het dus.

Dat Spee daar niet blij mee is en allerlei spoken ziet is vervelend voor hem maar niet voor de eigenaar.
Ga je als eigenaar voertuig een eigenbouw constructie maken dan wordt het een ander verhaal.... of heb je een lpg auto met de vuldop in de bumper en je gaat het verplaatsen naar de kentekenplaat dan mag het idd ook niet...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Algemene Technische vragen”