pietrobq4
Junior Member
Junior Member

RE: Leuk filmpje: TT versus Brera versus Z4 (allen 6 cylinde

ma dec 25, 2006 00:15

Ik ben geboren in 1945 en gaan autorijden in 1963, na 10 lessen in 1x geslaagd totale kosten iets van FL. 100. Indertijd in diversen merken gereden en Alfa Romeo kwam toen, hoewel ze zeker m ooi waren, niet in beeld. Te duur en een beetje roestig. Nog geprobeerd met een AlfaSud, maar stortte na dik drie jaar al van ellende in elkaar. Daarna diverse Renaults gehad, 16, 18 en 25. Hierna diverse 164's en 166's gehad. Heb nu nog een 166 2.4 JTD van 2001 met ruim 455.000 km op de teller. Rijdt prima en het model kan me ook bekoren.

Overigens kunnen de huidige Alfa Romeo's mij thans zeker bekoren. Ik ben evenwel geen sleutelaar maar een rijder. Zo heeft iedereen zijn voorkeur. O, ja en als er iemand in een Brera wil rijden kan dat als hij me tegenkomt op een bijeenkomst o.i.d.

Voor meer informatie verwijs ik naar het Alfa Forum, naar de Alfa van de maand JULI. www.alfaforum.nl Succes.
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

joy
Full Member
Full Member

ma dec 25, 2006 09:34

Ik breng veel tijd door in een BMW 3-serie van de vorige generatie. En die biedt alles wat ik wil van een auto. Zware koppeling versnellingspook en stuurbekrachtinging, scherp weggedrag (door de RWD) en wat sportiever afgeveerd onderstel. Maar 't interieur is zooooo saai hè!
Dan hoop ik dat je veel bochten moet nemen in de BMW want de rechtuitstabiliteit is m.n. bij zijwind en spoorvorming uiterst belabberd.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Leuk filmpje: TT versus Brera versus Z4 (allen 6 cyl

ma dec 25, 2006 12:13

Rij regelmatig op de duitse autowegen en zie gerenomeerden duitse rijkanonnen alleen maar in mijn achterspiegel.
Dat ligt dan toch eerder aan de bestuurder dan aan het rijkanon 8)
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 25, 2006 12:19

Moderne auto's zijn echt snel en de Brera is geen uitzondering. De Brera heeft ong. 20 seconden nodig voor de acceleratie van 0-180
Dit de metingen van een 156 GTA :

0 - 40 km/h 2,0 s
0 - 60 km/h 3,0 s
0 - 80 km/h 4,5 s
0 - 100 km/h 6,3 s
0 - 120 km/h 8,4 s
0 - 140 km/h 10,6 s
0 - 160 km/h 14,4 s
0 - 180 km/h 18,3 s
0 - 200 km/h 21,9 s

Dan valt t toch een beetje tegen van de Brera :?
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

lex thissen

ma dec 25, 2006 12:26

Schitterend,... 8) moet je toch aardig wat power in je bushokje hebben liggen, om een GT3 op afstand te houden. :idea:

Lex.

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma dec 25, 2006 12:29

0 - 180 metingen zeggen naar mijn mening erg weinig over de fun-factor van een auto. Natuurlijk is het leuk als een auto veel vermogen heeft, maar (als voorbeeld) een rondje Nurburgring in een Alfa 75 TS met een goed onderstel geeft een enorme kick (ondanks het gemis aan PK's). Beleving is misschien nog wel belangrijker dan de harde cijfers is mijn statement ;)
Wegligging, bochtengedrag etc zijn voor het rijplezier van groter belang. Dat ie (de Brera) de sprint test verliest boeit mij dan ook niet zo, het niet mee kunnen komen op bochtige wegen vind ik wel triest...

(een 75 met veel meer vermogen (en extra spoorbreedte) is natuurlijk nog veel leuker dan een gewone TS... (Qua aerodynamica was een 155 (maar dan met RWD) het leukst geweest))
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 25, 2006 13:29

Een interview met Marchionne staat op Italiaspeed. Opmerkelijk is dat M. verklaart dat Italiaanse merken waaronder Alfa Romeo een lange traditie hebben en een identiteit die door een fabrikant als Toyota niet wordt overtroffen en dat is wat zij, en zij alleen, verkopen. In het geval van de Alfa V6 vind ik het opmerkelijk dat men een motor die met de Sei werd geintroduceerd en decennia werd gebouwd, vervangen werd door een GM V6. Zeker voor een concern met zoveel kennis en know how betreffende motortechniek had tijdig een motor kunnen ontwikkelen. Met de planningsfase van de Maserati V8 had men wellicht een ontwerp van de V6 mee kunnen nemen. De berichten op Italiaspeed geven aan dat Fiat Auto een V6 ontwikkeld voor gebruik in de toekomstige Alfa Romeo's.
Wat is de logica van de zgn. ontwikkeling van de GM V6 cilinderkoppen met JTS(yeah right!) om na drie jaar met een nieuwe motor te komen? Wat is de logica achter investeren in de Busso V6 en opboren tot 3.2 voor een productietijd van drie jaar? Niet wat je noemt een dynamisch bedrijf. Dhr. M. is helaas een passant maar je stelt je de vraag wie binnen Fiat de zorg overneemt van de mythe Alfa Romeo en het wordt beheert met een dezelfde filosofie. Naast bieden van een mythe vanzelfsprekend goede kwaliteit en betaalbaar. Het antwoord van Fiat is vooralsnog de 3.2 in de toekomst te leveren met voorwielaandrijving om gewicht te reduceren en de acceleratie te bevorderen..waarom ontwikkelt en test men eigenlijk het Q4 systeem? In de testfase komt aan in het licht dat Brera in vergelijk met concurrentie iets minder in rechte lijn presteert. Zeker merken die niet de tijd en het budget hebben zoals Toyota moeten geen geld verspillen.

Aernoudt
Guru
Guru

ma dec 25, 2006 13:44

Interessante vragen Bert. Mythes moet je in stand houden, en daar schort het wel wat aan inderdaad.

Mooie statement van de firma Mosler: "DEVELOPMENT THROUGH COMPETITION" volgens mij was dat vroeger bij Alfa niet anders, dus wellicht tijd voor herinvoering ?
(die Moselrs zijn dus echt op kenteken; 2 weken geleden reed er ook 1 op de Nurburgring van een particulier; erg gaaf 8) )
( http://www.mt900.de/concept.php )

ciclista
Guru
Guru

ma dec 25, 2006 14:41

Zeker merken die niet de tijd en het budget hebben zoals Toyota moeten geen geld verspillen.
Ik snap ook niet dat Alfa zich de 8C kan veroorloven.

Een Alfa variant van de Grandepunto zou geld kunnen opleveren.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma dec 25, 2006 14:53

Zeker merken die niet de tijd en het budget hebben zoals Toyota moeten geen geld verspillen.
Ik snap ook niet dat Alfa zich de 8C kan veroorloven.

Een Alfa variant van de Grandepunto zou geld kunnen opleveren.
Ja, ik vind 't ook eigenlijk en beetje geld en tijdverspilling. 't Is dan wel een goede imagebuilder, zo'n 8C. Maar ze kunnen beter het geld steken in de ontwikkeling van een goed weggedrag en gewichtsbesparing van de Brera, een zelf ontwikkelde V6 (en/of andere motoren) en natuurlijk de ontwikkeling van iets op basis van de Grande Punto (is dat niet de nieuwe Junior?)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Anke

ma dec 25, 2006 15:37

Wij hebben heeeeel lang nagedacht over de aanschaf van de Brera na alle kritische testrapporten.
Na alles goed overwogen te hebben hebben we besloten om maar niet de V6 te kopen alhoewel het heel aantrekkelijk leek.
Maar gewicht en dat lelijke blok wat er in ligt maakte de hoge prijs niet goed.
We hebben heel bewust voor de 2.2 gekozen omdat hij 1. veel lichter is 2. meer Alfa is door de motor 3. veel goedkoper is.
4. de 2.2 speelser is dan de V6.
Het geld dat we minder uitgegeven hebben nu gaan we na 5000 km naar Madeno brengen.
We laten de chip dan flashen, er een open luchtfilter opzetten en een mooie Madeno RVS- uitlaat.
De Brera heeft heel weinig koppel onderin waardoor hij minder sportief rijdt en hopen dit op te heffen door
zn chip te kietelen. De koppeling voelt idd een beetje gevoelloos aan maarja daar doe je niks aan.
We hopen dat we er een beetje een gooi-en smijtbak van kunnen maken, iets wat bij mijn 145 óók heel erg goed gelukt is.
Die had dezelfde euvels tov de 145 1.7 16V die ik eerst had.
Misschien moeten we de vering ook iets stugger maken maar misschien is het ook wel comfie zo.

Jullie maken allemaal de denkfout een Brera met een 33, 155 of een 75 te vergelijken maar Pieter vergelijkt hem met een 164 en een 166
en ik denk dat dat eerlijker is tov de Brera. Het is toch een heel andere klasse waarover we hier praten.
Echt als de Brera vaart gaat maken, een 2.2 of een 3.2 dan gaat ie ook en krijg je zelfs het bekende Turbo-effect dat je helemaal in je stoel gedrukt wordt.
Niet normaal hoor en weet dan ook van geen ophouden meer.
Het is alleen triest dat we er zelf zoveel nog aan moeten doen om hem perfect te maken maar dat speelt niet sinds de Brera ook
mn 2e 145 had daar al last van en de 147 vind ik ook niet de ideale Alfa, ja .....de GTA

Maar wij zijn verliefd en dat blijven we ook op onze mooie Brera (het oog wil ook wat, toch...)

BOR
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 25, 2006 16:45

ben het volledig eens met aernoudt waar hij stelt dat 0 - 180 metingen weinig zeggen over de fun-factor van een auto;
wat het bochtengedrag ben ik, zelfs met die zware 3.2 en vierwielaandrijving, tevreden :D ; ding kleeft aan de baan en gaat, naar mijn gevoel, best wel hard...
net terug van een 'uitstapje' naar onze heerlijke ardennen ( kwestie van de kalkoen wat te verteren) :) en laat die duitsers dan maar zeggen wat ze willen, dit is een funmobiel, die uiteraard altijd nog voor verbetering vatbaar is :twisted:

Afbeelding
1750 GTV - '69
Brera 3.2 - '06

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 25, 2006 17:15

Toegegeven: ooit wel eens in een standaard 75 gereden? Die vallen bijna om in de bocht... Wat dat betreft heeft Alfa een rare manier van auto's verkopen. Ze hebben de naam sportief te zijn, maar vaak (te) veel op comfort afgestemd.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Aernoudt
Guru
Guru

ma dec 25, 2006 17:45

Toegegeven: ooit wel eens in een standaard 75 gereden? Die vallen bijna om in de bocht... Wat dat betreft heeft Alfa een rare manier van auto's verkopen. Ze hebben de naam sportief te zijn, maar vaak (te) veel op comfort afgestemd.
:lol: Hier heb je wel een punt... standaard 75 is een dwijl van een auto...

Terug naar “Het Forum Café”