Hilbert
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: FIA WTCC in Valencia, 156 op pole !

vr okt 13, 2006 13:58

Helaas krijgt Eoin Murray totaal geen ondersteuning van Alfa/N-Technoligy met zijn gewonnen 156 S2000 en dat is heel jammer want dan had hij veel meer concurrentie kunnen bieden in het BTCC. Zou idd fijn zijn als hij in de WTCC Alfa gaat stappen volgend jaar.

Volgens zeggen gaat Alfa volgend seizoen 6 x een 147 inzetten waarvan 2 diesels !! Giovanardi is zeker in de picture om weer voor Alfa te rijden. :D
Giovanardi rijdt volgend jaar weer btcc met vauxhall zo goed als zeker, van Alfa heeft ie niks gehoord tot nu toe (dixit Fabrizio : die antwoord gewoon zelf op z'n mailtjes ! Grote Meneer is dat ! Het helpt wel dat ik ze'm in't Italiaans stuur) . Een additioneel programma bij Alfa in de niet-conflicterende races sluit hij niet uit .
Ik hoop dat hij meedoet, want al rijdt hij maar ca. 60% van de races dan nog zal hij meer scoren dan "wielertoeristen" Morbidelli & Tavano .
Farfus is wel van 't zelfde kaliber dan "Piedone" en privé Balzan gaf in Monza Morbidelli 't nakijken dus die mogen ze'r wat mij betreft ook bijnemen in 2007 samen met Eoin Murray die in btcc toch wel wat laat zien ondanks pech en klein budget .
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: FIA WTCC in Valencia, 156 op pole !

vr okt 13, 2006 16:54

Anders zet Alfa Romeo de heren Giorgio Francia en Stefano Modena achter het stuur.

tommaso
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 09:51

Hier nog een nagekomen verslag van mijn bezoek aan het WTCC in Valencia.

Had nog overwogen om met de auto te gaan maar anderhalve dag rijden voor een bezoek van een weekje vond ik toch wat
overdreven.
Dus met de Transavia low cost gevlogen op het fijne overzichtelijke vliegveld van Valencia waar in no time de huurauto ingestapt kon worden.
Het werd dus een .. Nissan Micra in appeltjesgroen :oops: Afijn reed wel redelijk en zuinig en had airco aan boord.

Ik had via internet ook een hotel geregeld dat zo'n 5 km van het vliegveld zat en op weg naar het circuit lag.
Vrijdagavond lekker in het grote shopping centre rondgekeken en gegeten dat naast het hotel lag.

''s Zaterdagmorgen bij het ontbijt bleek al dat ik een goed hotel te pakken had. Een Seat GT team en de mannen van Yokohama zaten in ons hotel.
Na de F1 training snel ontbijten en naar het circuit.
Dat was een eitje want het lag iets van 15 km verderop met zijn eigen afrit van de snelweg.
Een poging de auto op een mooi plekje te parkeren mislukte door gebrek aan de juiste kaarten dus maar op het giga parkeerterrein naast de gewone
ingang neergezet.
We waren precies op tijd want we hadden de auto net verlaten of de poort ging open.
Toegang was gratis , alleen voor de paddock moest 10 EUR betaald worden.

Eerst maar de warm-up bekeken op de tribune en het circuit bekeken nabij de ingang.
Wat een geweldig toeschouwersvriendelijk circuit. Ongetwijfeld het beste van Europa.
In een soort kom lig het circuit dat vanaf alle kanten via tribunes bekeken kan worden.
Vanuit iedere hoek heb je zicht op de baan. Prachtig. En dan ook nog mooie hoogteverschillen.

Na de warm-up maar kaartje paddock aangeschaft en naar binnen.
Hele grote overzichtelijke paddock met uiteraard een mega paviljoen van Seat voor hun thuis race.
Ook BMW had een hospitality en Alfa had een kleine ruimte nu ze geen fabrieksteam meer zijn.

Toen op zoek naar GT rijder Paolo Ruberti die ik supporter sinds zijn ETCC 156 tijd.
Hij zou dit weekend de Internationale GT rijden in een Ferrari 430.
Hij stond voor het weekend op een tweede plaats in het kampioenschap maar vreesde de Mosler die een grotere (!) restrictor had gekregen
en die hem in de training op het rechte stuk zomaar voorbij kwam racen vanwege zo'n 50 pk meer.

Rest van de dag lekker in de paddock rondgelopen en op de tribune gezeten om de kwalificatie's te bekijken.
Weer was prachtig met zon en zo'n 25 graden.
Kwalificatie van de WTCC was spectaculair.
Zat boven de pitbox van Alfa om ze te steunen en alles goed te bekijken.
Farfus ging drie keer voor een sessie naar buiten. Tussendoor werd onder leiding van ingenieur Sergio Limone nog wat aan de demping gewerkt zo te zien. Uiteindelijke haalde Farfus in de laatste sessie vlak voor tijd de pole!
Ze waren daar heel erg blij mee.
Ik stond vlak daarna beneden in de paddock met Ruberti te praten toen ik Farfus superblij aan zag komen rennen.
Hij was op weg naar het team nadat zijn auto in het parc fermee voor keuring stond.
Ik feliciteerde hem en hij stopte direct om mijn hand te schudden en wilde eigenlijk doorrennen toen hij mijn vrouw ook zag in haar rode shirt en haar
ook nog even de hand moest schudden om de felicitatie's in ontvangst te nemen. Pas toen liep hij door naar zijn vriendin en team.

De dag kon niet meer stuk met zo'n pole voor de race.
Helaas kon Ruberti later in de GT race geen goed resultaat neerzetten omdat zo bleek naderhand het camber volkomen verkeerd was ingesteld en hij een hele slechte wegligging had. HIj werd achtste met zijn teammaat.

Zaterdagavond lekker weer het shopping center ingegaan om te eten.
Bleek een bekende naast ons aan tafel te ztitten en wel Jorg Muller die een negende trainingstijd had neergezet.
Als beleefde Duitser groette hij ons nog bij het weggaan.

Toen we terugliepen naar het hotel bleek het hotel naast ons een aantal race teams te herbergen.
Zo zag ik de BMW mannen daar rondlopen en kwamen ook een aantal teamleden van Ntechnology net terug van het circuit.
Verder zag ik Alain Menu nog zijn spullen uit zijn auto halen.

De zondagmorgen begon al vroeg met de F1 race bekijken en daarna ontbijten en naar circuit.
We kenden nu de weg beter en waren supersnel en met prima timing weer op het circuit.

Warm-up bekeken op de tribune maar het programma bleek iets te zijn gewijzigd.
Als ondersteuning van Farfus hadden we een door hem gesigneerde Braziliaanse vlag mee die we vol goede moed
aan het eind van het rechte stuk wilden tonen maar de WTCC bleek later pas de warm-up te doen.

Dus maar weer even de paddock in om van Ruberti te vernemen hoe de auto het deed.
Die reed prima in de warm-up na de juiste instellingen gedaan te hebben aan de auto maar vreesde de warmte 's middags.

Verder nog de Maserati Cup aan het werk gezien en trots met de Autodelta polo aan door de paddock gelopen .
Bij Alfa Romeo begon later in de ochtend een handtekeningen sessie.
Heb al tig handtekeningen van vele WTCC bezoeken maar had nog niks van dit seizoen dus maar weer een nieuwe kaart gescoord van Farfus.
Op initiatief van Alfa Romeo Spanje werden ook allemaal goodies uitgedeeld. Dus heb nu een Selenia regen/zonnehoed en twee Alfa Romeo caps en een mooie Spaanse folder met de laatste Alfa modellen.
Verder nog wat bekeken bij de andere handtekeningen sessie's met oa Tom Coronel en Duncan Huisman.

Zaterdag was nog het halve zeilteam van de Luna Rossa te gast bij Alfa Romeo.
Dit is een Italiaanse team dat meedoet volgend jaar voor de America's Cup die in Valencia gehouden wordt.
Later in de week bezochten we de haven nog waar de zeilteams hun loodsen hebben.
Luna Rossa heeft een prachtig gebouw dat door Renzo Piano is ontworpen en dat makkelijk te herkennen viel aan de vloot Alfa Romeo's die ervoor
geparkeerd was.

Voor de WTCC races werd de tweede GT race gereden.
Helaas kon Paolo Ruberti maar 1 ronde rijden na de rijderswissel toen de aandrijfas het begaf.
Door dit nul resultaat viel hij terug naar een vierde plaats in het kampioenschap met nog twee races te gaan. Jammer.

Voor de WTCC races namen we weer plaats boven de Alfa stand en hingen de Braziliaanse vlag op.
Bleken we ook nog bij de fanclub van Piedone Giovanardi te horen en bij een paar Spaanse Alfa fans.
Altijd leuk als je door de passie voor je merk andere race fans tegenkomt in den vreemde.
Vooral de Italianen waren bekenden van het Ntechnology team want die kenden werkelijk iedere ingenieur en monteur.

Race 1 leverde natuurlijk een droomresultaat op met een overwinning voor 'onze ' man.
Direct na de finish renden we naar de paddock om voor het podium de vlag te tonen aan Farfus als erebetoon.
We stonden er net toen de Italianen hijgend bij ons kwamen staan die ons hielpen de vlag op te houden.
Dit tafereel werd direct door fotograven en tv camera's gefilmd!
Leuke feestsfeer bij het podium maar er was nog een race te gaan.

Dus terug naar ons plekje boven de box en de werkzaamheden volgen.

Race twee verliep ook vrij goed met een vijfde plaats voor Farfus die daarmee winnaar qua punten van het weekend werd en zelfs
onverwacht leider in het kampioenschap.

Zondagavond maar een feestmaal genuttigd om dat te vieren.

Maandagmorgen gingen we naar het zuiden om nog een paar dagen vakantie te vieren.
Bij het weggaan liep ik Nicola Larini nog tegen het lijf die ook in het hotel naast ons zat en ook dezelfde tijd wegging als wij.

Een heel leuk compleet WTCC weekend waarmee we nog dichter op de WTCC zijn geweest dan in de voorgaande jaren.

Las in het blad Motorsport Aktuell dat Alfa Romeo volgend jaar meedoet als fabrieksteam [Alfa Romeo en geen Ntechnology] met 6 x 147's waarvan twee diesels .
Gezien de goede resultaten van Alfa met de jtd tijdens de 24 uur van de Nurburgring moet dat heel interessant kunnen worden.
Wie de rijders zullen zijn is nog onbekend op dit moment.

Ntechnology presenteerde in Valencia een formule auto met een Tatuus chassis dat door Ntechnology zal worden ingezet als formule klasse tijdens de WTCC races volgend jaar.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

di okt 17, 2006 13:44

Leuk race (en reis-) verslag Tommaso! Werkmiddag ging weer wat sneller voorbij! :wink:
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

tommaso
Guru
Guru

di okt 17, 2006 14:40

Graag gedaan dat leesplezier bezorgen :lol:

Las op italiaspeed dat de Alfa Romeo importeur in Istanbul ook werk had gemaakt van de WTCC races te Istanbul.
Daar is zelfs een Alfa Romeo club opgericht die met 100 auto's bij de paddock konden parkeren.

Ook in Valencia deed Alfa Romeo Spanje een voorzichtige poging om Alfa liefhebbers te trekken.

Dus langzaamaan gaat het de goede kant op.
Als volgend jaar dan Alfa Romeo ook weer achter het race team staat en wellicht een race te Zandvoort plaatsvindt die hopelijk
met ondersteuning van de importeur wat aankleding krijgt dan ziet de race toekomst van Alfa er goed uit.

Zal in ieder geval volgend jaar weer naar Valencia gaan na deze goede ervaring.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 18, 2006 17:17

Giovanardi rijd in Macao weer met de JAS-Honda met nr. 25...
Spijtig genoeg niet met 'n Alfa, anderszijds kan hij wel Farfus' concurrentie verder van de punten houden temeer daar hij door z'n deelname in Curitiba van 20 naar 0kg ballast gaat . Hoe meer snelle jongens om Priaulx & co van scoren te weerhouden hoe beter uiteraard
op forum www.clubquadrifoglio.be heb ik o.a. 'n topic staan met ballastgewichten voor Macau e.d. .
Dit WE is trouwens in Estoril Etcc race zie : www.fiaetcc.com
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Het Forum Café”