Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

zo feb 27, 2005 23:33

Op het mijne ook niet :!:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

zo feb 27, 2005 23:41

Op de mijne wel......tis dan wel geen TS maar oud Alfettablokkie :wink:

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 09:27

Bij mij zat de pulley er gewoon met iets van 8000 Nm opgedraaid wat een leuk werkje opleverde bij demontage...

Mobster

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 10:04

Maarten, denk je echt dat ze die pulley met 8000 Nm gemonteerd hebben in de fabriek?
Waarschijnlijk enkele keren na elkaar goed opgetrokken met je wagen :o

Dat is misschien de uitkomst om je pulley terug vast te zetten :)

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 10:20

Bij mij zat de pulley er gewoon met iets van 8000 Nm opgedraaid wat een leuk werkje opleverde bij demontage...
Euh, das wel erguh veel hoor, hoe heb je die los gekregen en weet je dat het 8000 NM.

Normaal zit ie met ca. 190Nm vast :!: :!:

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 11:51

Zucht..

Mobster

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 12:05

Zucht..

Daar ga ik volledig mee akkoord. Sommige mensen snappen het soms niet.... :?

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 12:18

Bij mij zat de pulley er gewoon met iets van 8000 Nm opgedraaid wat een leuk werkje opleverde bij demontage...
Wat is er hier niet aan te snappen. :?
Zal wel iets over het hoofd zien maar ben altijd bereid te luisteren en bij te leren :wink:

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 651
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 12:33

Je moet een 'mop' niet uitleggen.......

Adios JR

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 12:35

Je moet een 'mop' niet uitleggen.......

Adios JR
:oops: Hmm, MAARTEN!!!!
Was het een joke :? sorry kerel maar had het er niet uit opgemaakt :wink:

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 13:13

:lol:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 18:45

Hij is niet met 8000 NM vastgezet, maar je moest em er wel mee losmaken. :biggrin:

Ik zette vroegah altijd een fose sleutel op de pulley, en liet deze tegen de chassisbalk rusten. Een a twee keer de startmotor bedienen en "Knal"Los.....Beetje risico moet kunnen nietwaar..":biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 19:28

Hij is niet met 8000 NM vastgezet, maar je moest em er wel mee losmaken. :biggrin:

Ik zette vroegah altijd een fose sleutel op de pulley, en liet deze tegen de chassisbalk rusten. Een a twee keer de startmotor bedienen en "Knal"Los.....Beetje risico moet kunnen nietwaar..":biggrin:
En hoeveel TL balken heeft je dit al gekost :?: :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 19:49

Hij is niet met 8000 NM vastgezet, maar je moest em er wel mee losmaken. :biggrin:

Ik zette vroegah altijd een fose sleutel op de pulley, en liet deze tegen de chassisbalk rusten. Een a twee keer de startmotor bedienen en "Knal"Los.....Beetje risico moet kunnen nietwaar..":biggrin:
Keb een hele goede tip voor je :wink:

Men verwijderd de startmotor neme een platte beitel en klemt deze vast in de het gat tussen de vertanding.
Nu met de juiste sleutel de krukaspoelie moer losdraaien.
Ff laten "schrikken" van de moer kan geen kwaad. :!:
Fluitje van een cent en je weet ZEKER dat er nix stuk gaat :wink:

Afbeelding


Bijkomend voordeel: je spaart een helehoop TL-buizen :blue_lol:
En nu niet zeggen dat het een grapje was :evil: :-s

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Boutjes los van de Waterpomppoelie

ma feb 28, 2005 19:54

Het is wel niet te hopen dat er een tand van je starterkrans afbreekt anders ben je verder van huis.... :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Terug naar “Algemene Technische vragen”