Maar weer eens een bijdrage en update leveren aan dit Alfa forum. Ik zwerf door de auto wereld en ontwikkel continue een interesse en smaak voor andere merken. Donkervoort is een passie en lifestyle. Echter kom toch altijd weer terug bij de oude liefde...Alfa. En er is best wel weer wat te melden.
De echte laatste update, was het weer tot leven wekken en verkoop van mijn Berlina 2000: viewtopic.php?t=82869
De motor die ik daarvoor zelf gebouwd had, werd daarbij weer gedemonteerd en bleef achter en stond inmiddels al wat jaren stil te staan in de stalling...langzaam vormde zich een laag stof op het superschone mooie blok wat ik destijds met veel oog voor detail opbouwde. Er lag ook nog een 10/41 speras tussen een berg Alfaholics onderstel onderdelen en remmen...
Nu wil het verhaal dat ik rond 2000 hier in de buurt in Cothen ooit een Giulia in onderdelen uit een schuur heb getrokken, waarvan ik de koets voor 500 euries verkocht aan een andere jonge gast op dit forum. Die auto is toen gerestaureerd en kwam meerdere malen op mijn pad de afgelopen jaren...en voila, de cirkel is rond, karma, want hij staat nu weer hier in de stalling, terug waar het ooit begon!
Gisteren gelijk maar even alle techniek die ik nog had liggen afgedropt bij Scalino garage in Elst...motor gaat uit elkaar en wordt nieuw opgebouwd naar huidige standaard en nokkenassen e.d.
De rest zal later volgen...evenals een backdate naar oud type...en dan staat er in het voorjaar een lekkere dikke Juul voor komende zomer.