SZ had inderdaad andere spruitstukken.
Het verhaal was dat ze het vermogensverschil zouden maken tussen een 75QV en SZ.
Maar zeer zeldzaam en jaren (>10) terug (toen ik nog 75 qv reed) al niet meer te vinden.
Banned..... Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114
Inderdaad anders en nu zeker niet meer te vinden. De originele nummers zijn als het goed is 60551808 en 60564451. Iets op maat laten maken of gaan stoeien met een setje aftermarket spaghettispruitstukken.
De vraag kwam vanuit het buitenland.
Betreft het vervangen van de uitlaatspruitstukken van een GVT6, de originele dus in gietijzer uitvoering.
De SZ zou stalen spruitstukken hebben die iets meer vermogen leveren (betere doorstroming).
Echter niet meer verkrijgbaarals ik mij goed heb laten informeren.
Zeker als je weet hoe netjes deze gemaakt zijn. Daar kunnen CSC en consorten nog een puntje aanzuigen! Heb de "V6 24V in transaxle" variant al een tijdje op de plank liggen.
Weet niet of je ze in elke 100% standaard motorruimte heel makkelijk pas krijgt met die bochten omhoog.
Maar voor racer of gemodificeerde motorruimte prima.