Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

SI 13 oktober

do okt 04, 2018 14:40

Wie komt er racen?

Tijdschema:
08.00 UUR Briefing Squadra Italia
09.00 UUR TIJD TRAINING Squadra Italia
10.50 UUR 1E RACE Squadra Italia
14.00 UUR 2E RACE Squadra Italia
16.00 UUR 3E RACE Squadra Italia

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: SI 13 oktober

do okt 04, 2018 15:18

een vroegertje weer, maar ik ben er.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

do okt 04, 2018 16:58

Ik. Met de 156. Kijken wat ik ermee kan nou 'ie weer op 6 potten loopt.. Vrijdagmiddag ff een paar sessie's vrij rijden meepakken.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

do okt 04, 2018 17:48

Serge, Mike van de Berg, en ik zijn aanwezig.

Sieger en Mike van de Vecht zullenl ongetwijfeld ook aanwezig zijn,

En ik denk haast Dimitri ook wel!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: SI 13 oktober

vr okt 05, 2018 15:11

Nee helaas nog steeds niet klaar, airbox neemt toch veel tijd in beslag.

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

Re: SI 13 oktober

vr okt 05, 2018 16:41

Serge, Mike van de Berg, en ik zijn aanwezig.

Sieger en Mike van de Vecht zullenl ongetwijfeld ook aanwezig zijn,

En ik denk haast Dimitri ook wel!
Vergeet je mij nou gewoon ja?? #-o

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

vr okt 05, 2018 19:05

Nee hoor, jij ging lekker autos A rijden zei je
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

ma okt 08, 2018 18:51

Het loopt hiér in ieder geval niet storm met enthousiaste aanmeldingen ?! Schitterend weer !! Lekker droog (voor de mooiweer rijders) en zonnetje, graadje of 22. Wat wil je nog meer ?

Voor degenen wien's racer nog niet klaar is: opstropen die sleutel-mouwen. Regel vrij, regel onderdelen, opschieten met je ******. Seizoen zit er zo goed als op. Improviseer maar wat. Als het ding maar loopt. Mooier race-weer krijg je in 2018 niet meer.. :idea:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: SI 13 oktober

wo okt 10, 2018 21:00

Bij de Giulia is een stukje van een zuiger afgebroken, iets teveel toeren ?
Jammer maar..dus niet erbij. Succes mannen !
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

wo okt 10, 2018 21:08

En de Toerrrbo dan Jouke ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: SI 13 oktober

wo okt 10, 2018 21:35

Turbo moeten nog nieuwe draagarmen voor op. Jaco heeft zelf geen set meer, dus is besteld in Duitsland maar die zijn nog niet binnen. Zolder geluidsdag lijkt mij niet, waarschijnlijk nog wel een endurance / koppelrace dit jaar.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

zo okt 14, 2018 09:44

Nou dat was alweer seizoen 2018!

Afgesloten met gemende gevoelens... Inmiddels veel besproken gister, een volgende incident met een van de debiele uit de 360 cup... Totaal onnodig, en bewijs van volkomen onkunde... het incident staat op mijn facebook pagina voor de gene die het niet gezien hebben (https://www.facebook.com/niels.vanwoudenberg). Uiteraard wordt ik als schuldige aangewezen incl straf... Ik hoop dat ze mee lezen, want op de front runners (Mijn idee dan) in die klassen ontbreek het ze echt aan enig kunde en inzicht, van wat er op een circuit gebeurd en ze zouden er goed aan doen daar scholing voor te nemen :evil: Met meer dan 15/20 sec per ronde verschil moet je rekening met elkaar houden. Ik doe dat ook, hun helaas niet...

Maar goed...

De dag begon super, met een auto die exact deed wat ik wilde in de quali. Geen enkele vrije ronde kunnen vinden, toch de snelste tijd! Naar het einde van de quali wel wat onderstuur.

Race 1, wat aanpassingen aan de dempers voor om onderstuur tegen te gaan.
Start was goed, maar inmiddels bekend is de Q4 van Sieger niet te houden bij de start :twisted: :mrgreen: Serge strak achter me, moet is zo snel mogelijk Sieger weer verschalken, anders had ik dat probleem zelf :P Sieger is in de eerste ronde toch wat voorzichtiger en ook vertelde die later dat zijn banden nog niet helemaal warm waren, kon ik aan het einde van ronde 1 in de tarzan voorbij steken :mrgreen:
Paar ronde leuk strijd gehad met Serge aan de achterbumper geplakt, tot we bij de Volvos aan kwamen en het inmiddels bekende verhaal gebeurde. Uiteraard op hoge poten naar de wedstrijd leiding, om daar de melding te krijgen dat het volgens hun zonder twijfel en discussie mijn fout was, en bij de vraag waar we dan mee bezig zijn als hun dus totaal geen rekening hoeven te houden met ons, ze niet de blauwen vlag regel uit het knaf doek hanteren, en daar zelf een draai aan geven maar niet te moeten racen... Diep triest van een wedstrijdleiding. (gelukkig was Ria teleurgesteld hierover, en ook totaal niet op de hoogte van alle ellende met de Volvo's af dit seizoen) Wordt dus hopelijk vervolgd. Uiteraard na dit gebeuren de pits op gezocht omdat ik vanuit niet kon zien hoe groot de schade was.

Afijn, Race 2... Gelukkig viel de schade wel mee op het oog, tot met name een voorscherm en een bumper veeg op bumper en velg. Die laatste had de grootste klap op gevangen. De uitlijning leek op het oog niet heel verkeerd te staan en ook aan wielophangingdelen was geen schade te zien ontdekken. Linds en Gert zijn druk bezig geweest het scherm eraf te halen en deze weer wat model te geven.
Dan de start, helemaal achteraan uiteraard doordat ik uitgevallen was (Serge reedt deze race niet door een defecte dynamo) race 1. Die eerste ronde is altijd (voor mij) gekte, omdat je zo snel mogelijk naar voren wilt. Beelden volgen! Na een rondje of anderhalf denk ik zat ik alweer achter Sieger, die het gat naar Jasper aan het dichten was. Ik weet inmiddels dat Sieger de 155 goed breed kan maken, en op de rechte stukken ontlopen we mekaar niet veel dus dat werd een leuke strijd. Die werd uiteraard even verstoord door het lappen van de Volvos waardoor ik gezien het rijgedrag van die bavianen maar even rustig aan deed bij het passen daarvan en geen aanval waagde en een klein gaatje had. Bij het volgende groepje Volvo's zaten we ineens bumper aan bumper (Ik, Sieger en Jasper) waarbij Sieger en Jasper een mooi gevecht aan het voeren waren, wat leuk te volgen was eerste rang. Ik heb het even aangekeken :mrgreen: 3 dik na de Audi S! Was gaaf racen mannen! Ik zou zeggen kijk de beelden strax! Uiteindelijk slaagde Sieger erin Jasper in te halen, en daarna heb ik beide hun in gehaald. Net op tijd, want even na het passeren van Sieger werd het code 60 en daar is de race ook onder afgevlagd. Doordat ik een aantal ronde dicht op de bumper van Jasper/Sieger had gehangen was ik Mike inmiddels uit het oog verloren met de gedachte dat die een gat had geslagen omdat die wel zijn eigen rondes kon rijden. Ik dacht als 2e over de streep te komen, bij binnenkomst bleek bij Mike het diff stuk te zijn gegaan, dus P1 :mrgreen: Tijdens de race bleek wel het onderstuur niet verbeterd, maar weer ietsje erger te worden... Banden op, of toch wat aanpassen...

Race 3.
Gezien de laatste race, geen andere banden erop gedaan een gewoon deze oprijden. Geprobeerd onderstuur toch met de dempers te verbeteren. De start was weer het zelfde, Sieger als een raket er langs. Deze eerste ronde was die nog wat voorzichtiger/Langzamer, en probeerde ik em bij masterbocht al in te halen, maar hij pakte de binnenkant. Ik ging terug naar de lijn om te ''kruisen'' maar bij het naar links sturen dacht ik al ...... Jasper... Haha en idd daar kwam die met meer snelheid binnendoor. Dat duurde een rondje denk ik, en die plek weer terug gepakt, en weer op jacht naar Sieger. Deze race reed Serge ook weer mee van achteraf met extra accu. Inmiddels waren de banden er wel zo aan dat er geen houden meer was aan het onderstuur... Serge kwam er snel langs, was geen houden aan en ik moest jagen op Sieger, niet in m'n spiegels kijken :P Sieger ingehaald en daarna wat rustiger aan gaan doen omdat er totaal geen grip voor meer was #-o Halverwege de race zag ik Louis in de spiegel aankomen, maar ik heb mijn ronde tijd rond de 2.02 gehouden en daarmee kon ik zien dat het gat redelijk gelijk bleef. Uiteindelijk zag ik dat ie de pits in moest/ging, en toen heb ik met niemand achter me helemaal het tempo omlaag gedaan, en inmiddels had Serge dat ook gedaan waardoor we samen als 1 en 2 over de streep kwamen!

Ik heb genoten van het Racen met Serge, Sieger en Jasper! Fair, Hard maar met respect voor elkaar!!

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

zo okt 14, 2018 11:25

Jouw Klootvo-experience nagenoeg gelijk aan die van Walter en mij, Niels.. Toen ik totaal over de kook bij Martin v/d Pavert in de toren stond (Klootvo rijder ging vrijuit, ik 10 sec straf ) moest hij, door aanhoudend gefoeter van mij, <hou je vast nu> DE BAND TERUGSPOELEN OM TE CONTROLEREN OF DE KLOOTVO INDERDAAD DUBBEL BLAUW KREEG . Dus je smeert een Alfist éérst 10 seconden aan zijn brandvrije broek, DAN ga/moet je nog ff controleren of er blauw werd gewapperd.... En dat wás er dus. Maar, hoe frappant, na het terugkijken: Klootvo vrijuit en mijn straf blééf.

Anyway. Vrijdag twee sessie's vrij rijden in de GTA, met tweede stoel met m'n meiske er in. De oude R1R's hiervoor maar geslachtofferd. De 156 vreet nogal voorbandjes, namelijk.. Ze had met haar GSM 2.11 geklokt. En dát gaf me hoop, omdat ik de vorige x zonder 65 kilo vrouwelijk-schone ballast, én op vers rubber zo'n beetje dezelfde tijd reed. Zij het op 5 van de 6 potten, dat dan weer wel.

Tijdtraining ! 2.06.8. Jawél. Bijna euforisch na die ellenlange sessie's van 2.10-2.11 tijden Spettacolo. P8 voor race 1. Gefinished als 7'e, met een 2.06.003. "Theoretisch snelste" 2.05.8. Deze tijden verder niet meer verbeterd. Race 2 en 3 als zesde over de meet. Omdat ik me eerst goed wil verdiepen in bij te kopen wielen (maat, (de GTA past nu nog net op de trailer met aan weerszijden één centimetertje ruimte...) gewicht) en slicks, ook deze race gereden op de standaard GTA velgen met Toyo R888R. De eerste 4, 5 ronden gaat.. Daarna geven de (voor)banden op en is het onderstuur van epische omvang. Rommelen met bandenspanning en demper instellingen levert geen merkbaar verschil. De drie bochten (ik ben niet zo goed in namen) tussen Scheivlak en de Audi S zijn niet door te komen. NIET. Álles wat ik aan marge kan opbouwen in een ronde (zo'n 3.2 maakt , mits lopend op 6 potten, toch wel héél grote stappen.. :mrgreen: ) raakte ik daar kwijt.

De spannendste momenten waren met inhalen van de Klootvo's.. Tijdens Spettacolo waren die er immers niet, en nu dus voor het éérst met mijn bloedjemooie "hagelnieuwe" 156 GTA tussen deze "bavianen". Met andere SI'ers helaas niet zo héél veel van doen gehad: op een tweetal puike pikstartjes (2 tot 3 auto's verschalkt) relatief snel in niemandsland. Na de eerste paar ronden de bij de start gepakte/snellere mannen er maar langs gewezen: met de opkomende tsunami aan onderstuur had verdedigen geen zin, c.q. had ik daar geen zin in. Laatste race wel treintje gereden met de mooie 75 van Pieter. Vijfde plek/prijs van de dag, niet ontevreden.

Okee. Seizoen zit er op, wellicht Zolder nog meepakken als het weer een beetje te pruimen is. Regenracen vind ik leuk, maar regen-paddocken op die twee vierkante meter Zolder-paddock vind ik niks. Komende winterstop de wegligging van de 156 aan te pakken. Met een (even gewogen bij de TD) 1205 kilo (nu nog: poly deuren en kofferklep zijn besteld, scheelt 55 kilo) zware auto (met plm. 35 liter benzine) die eigenlijk in geen enkele bocht "ligt", op intermediate's, toch nog 2.06 rijden geeft deze race-burger moed. Bewijst, nogmaals, ook wat een 3.2 V6 voor een enorme stappen maakt als het stuur (enigszins) recht staat. In de cabine is het toch echt héél zwaar kicken hoor ! Tjissus, wat hangt dat ding aan het gas.. Met tegenzin rij ik met oordoppen in ! Met deze auto "op punt" moet de 2 minuut horde toch goed te nemen zijn. Of IK dat ermee kan ( met de Giulia kan ik lezen en schrijven, en met 2.03.8 aardig meekomen) staat nog te bezien. Nu voel ik me nog een redelijke nitwit achter het FWD stuur.. En ik heb gemerkt dat ik de gedoceerde race-stof (nogmaals thanks Lars en Jasper) moeilijk in me op kan nemen. Misschien zit FWD niet in mijn race-genen, zou kunnen..

Naast de wegligging miet ik de remmerij aanpakken. Nu 330 mm schrijven met de grote GTA klauwen, vertraagt goed, maar niet te doseren. Ik heb echt geen idee wat er gebeurt als mijn hoef op het middelste pedaal gaat.. Twee keer iets voorbij de 150 (!!) meter voor Tarzan geremd, wat eindigde in een metertje grindhappen.. Heb getest met afgedopte bekrachtiger, maar dan heeft mijn rechterbeen onvoldoende kracht om een race lang het vermogen van de remmen op te roepen. Niet vol te houden..

Voor-, tussen en na de races volop schitterend weer. Ik kon er nog rustig van genieten ook, want het enige dat de 156 vraagt is het bijvullen van (véél) peut, het ding lijkt vooralsnog bulletproof en onderhoudsvrij. Gezellige mensen/rijders erom heen, kind en kleinkind als supporters erbij, met de Sloppies lekker in die ene strandtent, die eigenlijk uit twee strandtenten bestaat, of niet/hee wacht, toch weer één, of twee, Jasper kom d'r maar in) een vorkje geprikt en zaterdagavond met Karin nog een pizza aan de boulevard. En dat alles in oktober..

Ik wil alvast iedereen bedanken voor de tips, de hulp, advies, koffie, bier en pasta !! Leuk seizoen geweest. Laten we de komende maanden gebruiken om alle kinderziekte's op te lossen, projecten af te maken of "ondergedoekte" racers weer rijklaar te maken. Het is echt in ieder's belang dat we komend seizoen STRUCTUREEL met minstens 25 auto's aan de start verschijnen !! Als iedereen "gewoon" continu meedoet, inclusief de "verlekkerde" gastrijders van Spettacolo, dan tikken we 30 auto's aan, is er voor ieder tempo competitie, ( ik zal mijn uiterste best doen het voor de huidige top 3 loodzwaar te maken !!!! :jumping: ), en met een dergelijk startveld kunnen we bij de organisatie natuurlijk meer ("ruimte") afdwingen als nu.

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

zo okt 14, 2018 12:12

Hierbij de beelden van race 2 gister! :mrgreen:

Enjoy!!

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... 3aI4W77ZB7
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: SI 13 oktober

zo okt 14, 2018 12:45

Heb ik zeker gedaan Niels, ding wil best vooruit...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”